Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard Blodmangel og folatmangel?

Hallo fant et interessant skriv om blodmangel og folatmangel. Har folk med lavt stoffskifte et behov for høyere verdier når det gjelder dette så vil vel også symptomene komme før man kommer under grensa. Har mange av symptomene som det står skrevet om, kan da dette være pga blodmangel, og at jeg ikke har behov for høyere TSH, synes bare at jeg blir værre når jeg øker dosene, med hjertebank og skjelvinger.

Er så plaget med å være trett å har ikke konsentrasjon til noe lengre, hukommelsa er så dårlig at den hemmer meg daglig. Har ikke begreper om tid, dato eller noe lenger, lever i et konstant jernteppe.

Har endelig fått svart på hvitt at jeg ikke lider av alvorlig depresjon, tok timen på psykiatrien som jeg ble henvist til, å fikk mehold av psykiateren i at jeg ikke hadde alvorlig depresjon, og at anti depresiva ikke var løsninga. Spurte mye om søvn, snorking å sånne ting, å det at jeg kunne sovne hvor som helst, hun mente jeg trengte medisiner får å bli mere våken, men skulle skrive mer om det i svaret til legen min.

De siste prøvene:

Jern 9 (nedre grense 9)
    B12 199 (150-650)
    TSH 3,1

Synes Jern og B12 er lav men får ikke gehør hos legen om dette. Nå går jeg på ett tilskudd som jeg kjøpte på helsekost som heter B-kompleks, å likevel er verdiene så lave. Hva mener dere?
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Her er et tips hvor du kan kjøpe B12 i stor dose.

http://www.vitaviva.com/en/Search.aspx?TargetBox=Search

Jeg har handlet her noen ganger og fikk opp B12-nivået mitt ganske mye. Du må sikkert skrive B12 i søkefeltet....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

B12 ser da greit ut syns jeg, men du kunne sikkert ta litt jern når du har mensen f. eks du ligger jo helt på grensen og skal ikke tape så mye jern før du får for lite.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

B12 har jeg hatt på det nivået i mange år, men jern har jeg hatt mye høyere før. Ligger på 7-9 nå. B12 skal vel ligge høyere for de med lavt stoffskifte har jeg lest her inne, men virker ikke som legene følger den praksisen.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    lillehammer
    Meldinger
    68

Standard

syns begge var lave jeg da...sett i forhold til meg selv... og jeg kan bare uttale meg om meg.. den gangen jeg ble syk for 2. gang,hadde jeg sånne verdier...og da lå jeg flata ut på sofaen og holdt den varm... selv om stoffskiftet lå midt i normalregla som vi driver å måler etter...antagelig er dette stoffskiftet mer innvikla enn jeg tør å tenke på,med min hejrnekapasitet...brainfogen velter seg rundt øra på meg...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

TSH er på 3,1 nå, så ikke helt bra den heller, ft4 aner jeg ikke, men så hadde jeg noen hormonprøver som ikke var som de skulle fikk ikke vite hva de het, men det hadde noe med syklus å greier å gjøre. Hun sa iallefall at kroppen var i ubalanse, akkurat som noen trenger å fortelle meg det
    Hjernen fungerer ikke lengre må begynne å notere meg hvilke dager det er, datoer, navn å diverse på folk jeg kjenner, for borte blir det. Konsentrasjonen er ikke der i det heletatt, så alt er egentlig på bunn nivå. Sliten å lei, å føler ingenting går rett vei.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    lillehammer
    Meldinger
    68

Standard

kjenner til det der ja...var veldig bra i vår,så bra så jeg kastet meg ut i full ny jobb,alt var bare YES YES!! ikke vært så bra siden 2003..men desto større ble fallet da,og det bare etter 3 uker...så nå sitter jeg her,vet ikke helt hva jeg skal gjøre..kroppen min klarte ikke full jobb..har fibro og,så denne gangen var det den som slo beina unna meg get...
    våkner om morgenen og kroppen kjennes ut som når du prøver å gå fort under vann...ikke noe som vil flytte på seg liksom..
    skal søke om en ukes opphold her på reumatikersykehuset på lillehammer,der har de kurs i smertemestring og mye mer...lære meg at jeg er syk,og lære å ta hensyn til det..selv om jeg føler meg bra når jeg pusler rundt hjemme her og kanskje har et par dager med jobb i uka,er ikke det det samme som at jeg klarer full jobb..og nå har sikekrt overgangsalderen kommet på besøk og,det gjør nok ikke saken bedre for oss som sliter med hormonene fra før av vil jeg tro..
    da ønsker jeg deg en god natt med masse helsebringende søvn

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

våkner om morgenen og kroppen kjennes ut som når du prøver å gå fort under vann...ikke noe som vil flytte på seg liksom..
    Jeg hater den følelsen!

Sliter også med det å innse at jeg er syk. Er pina dø meg vanskelig å "gi opp".
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte og folatmangel
    Av munch i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 21-11-08, 22:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •