Side 1 av 8 12345678 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 76

Tråd: Sliten

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard Perfekte prøvesvar?

Vel, det er det legen sier. Formen derimot er elendig! Legen er lite villig til å gå inn og se nærmere på prøvesvarene, og det er kanskje like greit? Trenger derimot kommentarer fra ekspertene i forumet, så værsågod:

Folater 11,3 (5,1 - 31,0)
    Kreatinin 77,0 (55,0 - 100,0)
    Ferritinin 22 (10 - 160)
    Kobalaminer 309 (113 - 604)
    Transferrin 2,22 (2,00 - 4,00)
    Glukose 5,9 (4,0 - 6,0)
    TSH 0,44 (0,35 - 4,94)
    FT4 16,4 (9,0 - 22,0)
    T4 128 (63- 151)
    T3 1,45 (0,89 - 2,44)
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Selv trenger jeg at FT4 ligger mye høyere enn 16. 22 er ok hos meg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ferritin på 22 er nok i laveste laget. De fleste merker nok ikke om denne blir enda lavere, men jeg har lest at flere med hypothyreose mener denne bør være over 70, men B12 var jo bra nok.
    Lav Ferritin indikerer også at du ikke har aktive infeksjonsprosesser i kroppen, så denne er litt vanskeig.....

Jeg er villig til å sette ganske mye på at du får det bedre om du øker dosen - LITT.
    Har du symptomer er dosen for lav.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Dosen av hva n' Finn?
    Sliten
    Forkjølt!!
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Dosen med stor D - hormondosen altså.
    Den er alfa og omega.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Ok. Kanskje jeg skal prøve med en svak økning av Lvx. Det er stikk i strid med hva legen sa, men siden formen er elendig, må jo noe være galt her. Takk for råd n' Finn
    Sliten
    Forkjølt!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det var jo løsningen hos meg da. Men resultatet kom først etter den ørtne økningen, så ikke vent raske resultater.
    Hver gang jeg økte fikk jeg symptomer på at dosen var for høy. Blodprøver også.
    I mange år villedet dette meg til å redusere dosen.

Den kan jo ikke ha vært noe å ta alvorlig når jeg tar 3 ganger så høy dose nå, som første gangen jeg fikk de høydosesymptomene ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg fikk beskjed om å senke dosen sist jeg var hos spesialist. Jeg følte meg trett og slapp da og lå så vidt over referanseområdet ( 23) mot normalt FT4 på 22. Imidlertid var jeg så elendig at jeg økte en del jeg ble så frustrert etter det besøket at jeg bestemte meg for å gi f..i tall og heller tenke på formen min. Så jeg økte. Og jeg har det foreløpig mye bedre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

hm. det virker på meg - men gjør det på deg ?
    En må aillfall forsøke for å få greie på det.

Jeg tror at mange har alt for lav dose og baserer dette på meg selv og mine nærmeste - og hva jeg kan få ut av å lese på forumet.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard fritt t3?

Har de glemt å måle fritt t3?
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Side 1 av 8 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn