Viser søkeresultater 161 til 170 av 241
-
26-06-07, 23:50 #161
Ja, Rikke, ta det når det passer - om det passer ;) Skjønner det er noe helt nytt å skulle forholde seg til, og det er jo slett ikke sikkert det er det du har en gang. Men nå er det vel i alle fall hjelp på vei i form av å få utredet hva det nøyaktig er hva du feiler. Og det er bedre det enn å gå i uvisshet.
Har du vondt i musklene i nakken og hodet? Det har jeg så og si alltid når jeg sliter med fæl hodepine... Du sier jo at du er stiv og vond i nakke og rygg, så det kan jo absolutt være en sammenheng.
Hold ut!
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
29-06-07, 15:17 #162
da vil jeg fortelle dere at jeg har hatt siste besøk hos fastlegen før hennes ferie.
hun ringte opp til nevro på sykehuset som enda ikke hadde behandlet søkmaden min...
men sjefen der hadde kikket på bildene mine, og det var ikke typisk ms flekker.
så det var altså ikke noe som tydet på ms.
men det må jo undersøkes og utelukke.
mestsannsylig inn på nevro til ryggmargsprøve og mr av ryggraden i august.
kunne være jeg hadde hatt flekkene der hele livet sa fast legen, har jo en del symptomer da, men det kan jo være mye annet.
så vi får bare vente og se
føler meg ihvertfall mye lettere nå...
har vært på helsekost og kjøpt noni juice og aloevera juice i dag da
Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
29-06-07, 18:20 #163
Håper og ber om at det ikke er ms du har, ikke noen god diagnose å ha det.
-
30-06-07, 11:51 #164
Ohoi - ja, du må visst smøre deg med tålmodighet, helt vanlig det jo
Men godt at du føler deg litt bedre nå. Håper noni og aloe vera juice'en kan hjelpe deg litt ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
12-07-07, 18:55 #165
jeg ringte en gynekolog istad som er en venn av familien og jobber på sykehuset der jeg venter på og komme inn på nevro.
fikk han til å gå inn i journalen min og lese forklaringen på mr bildene.
har vært så urolig fordi jeg liksom aldri får noen svar,har ringt til nevro og røntgensenteret, men de vil ikke fortelle no ber meg bare vente til jeg kommer inn til nevrologen, jeg har ikke fått time til mr av ryggmargen før i september. så jeg har ikke psyke til å vente på det.
i hvertfall sa han gynekologen at han ville ikke bekymre seg, for det var bare små forandringer, det var ikke kreft, infarkt ,propp, og tydet ikke på ms.
han sa det var sånn man fikk med alderen, jaja hehe jeg er jo 27 år så.
dette var noe nevro tok seg av,og det gjorde ikke noe om jeg måtte vente til september, for han regnet ikke med at det var no.
håper han har rett.......
en annen ting er at jeg har jo styrt med stoffskifte, legen mener at det er greit og ikke trenger noe mer behandling, men prøve svarene er veldig lave og ligger akkurat på referanse området.
det som er rart er at han gynekologen leste opp fra henvisningen hun har skrevet at jeg HAR lavt stoffskifte.
men hvorfor sier hun til meg at det er fint da???????????????????????
jeg har jo endel symptomer enda som hodepine,svimmelhetstokter (til og med når jeg ligger nede) øresus og mye vondt i kroppen.
har god tro på kiropraktoren jeg har begynnt å gå til, han har funnet endel låsninger i nakke og rygg som han jobber medHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
21-08-07, 14:17 #166
å så irritert her nå
venter jo nå på å komme inn på utredning på nevrologisk, fikk beskjed om at jeg skulle få komme inn innen august, har fortsatt ikke hørt noe, så ringte i stad for å se.
men da fikk jeg beskjed om at det var innen september, men de sa jo til og med til fastllegen min at det var innen august.
ja det er fort gjort å misforstå og høre feil, fikk jeg beskjed om... men det har jeg IKKE gjort.
og ikke nok med det, jeg spurte om hvilke undersøkelser jeg skulle ha, fastlegen min fortalte da hun skrev henvisningen at hun henviste meg til å ta spinalprøve for å få utelukket feks, ms.
men nei jeg måtte ha misforstått det og, for det jeg skulle ta var en synstest, HALLO.
så jeg ble skikkelig forbannet, og ringte så til legekontoret mitt.
legen sa at det var spinalprøve hun hadde henvist meg til,ventetiden kunne hun ikke gjøre noe med.
men hun skulle ringe nevro i morgen og høre hvorfor jeg ikke får noen ordentlig undersøkelse.
hun kunne ikke gjøre det nå, for nå skulle hun gå..
ja det skal jo bli spennende å se om hun ringer da...
hvis ikke bytter jeg fastlege, bare så synd at den eneste legen jeg kan tenke meg jobber på samme legesenter,med samme venterom som henne jeg har nå...huff
er sint på henne fra før nå fordi hun mener at pustestoppen min om natten kan være angst....
ønh legen jeg bruker har funnet ut ved søvnregistrering at jeg har søvnapne... men hun mener angst....
jeg har masse symptomer, et av de er konstant vond hals, kommer grønt slim av halsen, angst ja. hvis det liksom skal komme av angst
jeg har IKKE angst
forbannet
sorryHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
21-08-07, 14:21 #167
Det er absolutt lov til å være forbannet og lei når de holder på slik!! :evil:
Ikke gi deg på det med angst, men ta en "second opinion" hos en annen lege ang søvnapneen??Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
21-08-07, 14:55 #168madonna Gjest
Hva med å ta kontakt med øre/nese/hals legen du har vært hos som konstanterte søvnapne. Er du innenfor det de kaller normalområdet når det gjelder apneer? eller hva skjer?
En apne er resultat av muskelatur i øvre luftveier som klapper sammen; det er ingen viljestyrt funksjon og heller ingen psykisk reaksjon. Dette vet jo leger godt! Angst pga pustestopp er da ikke uvanlig, ved å våkne med åndenød, oppreist ved å ikke få puste skaper selvfølgelig reaksjoner.
Det du først må få vite er om du har en behandlingskrevende søvnapne. Har du under 5 så regnes det som normalt; og du vil du få de vanlige rådene med å ligge høyt, ikke spise sene måltider, forsiktighet med alkolhol, og gå ned i vekt om du trenger det.
-
21-08-07, 15:08 #169
joda skal til ønh legen i neste uke igjen, han har henvist meg til en ny søvnregistrering, men det er 12 mnd ventetid for å komme inn til vurdering...
har ikke vært hos han etter jeg er blitt verre,så han vet det ikke enda.
vet ikke på hva søvapneen ligger på
men de sa at de ikke kunne gjøre noe siden innsnevringene var så langt nede.
men nå er jeg jo blitt verre da, får håpe det bare går over av seg selv.
tenkt å spørre ønh legen om hva jeg bør gjøre ang fastlegen.
ønh legen er forresten veldig grei, det var han og ikke fastlegen som oppdaget mitt høye stoffskifte, og det var han som skrev ut lewaxin når stoffskiftet var lavt og fastlegen ikke ville gi meg det..
dumt det ikke er han som er fastlegen min
når jeg var til registreringen, fikk jeg ingen råd om hva jeg burde gjøre og ikke gjøre faktisk.
det var ikke så viktig siden jeg ikke snorker, hvis jeg hadde snorket så hadde de behandlet det.
er heller ikke overvektig, veier mindre en jeg har gjort på mange år.
men er alltid tett i nesa, de prøvde å opperere den, men er faktisk bare blitt verre.
nå tror ønh legen at jeg er for trang i svelget, at det er derfor at jeg er tett i nesa.
og har derfor henvist meg på ny til mitt lokale sykehusHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
21-08-07, 15:28 #170madonna Gjest
vel; behandling eller ikke er ikke avhenig av om du snorker eller ikke.. det er kun mengden apneer som avgjør det. Det finnes en del av de som ikke snorker som trenger behandling også.
Godt du har fått ny henvisning; litt synd med ventetiden- kanskje du kunne undersøke med fritt sykehusvalg ang registreringen? Det kan tenkes han kan trekke i noen tråder nå som du føler deg dårligere. Polypper, muslinger i nese kan desverre komme tilbake.
Lykke til !
Lignende tråder
-
Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 22Siste melding: 07-05-12, 19:58 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 19Siste melding: 05-04-07, 11:35 -
De Quervains eller subakutt thyreoditt
Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-02-07, 12:12

Svar med sitat

Bokmerker