Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Sliter med å bli gravide
-
03-06-07, 12:10 #1
Sliter med å bli gravide
Hei, siden jeg er ganske ny her inne på forumet tenkte jeg å stille dere erfarne kvinner noen spørsmål.
Vi sliter med å bli gravide og har fått mistanke om at jeg har for lavt stoffskifte pga. veldig mange symptomer som stemmer helt eller delvis. Mener å ha lest at lavt stoffskifte fører til vanskeligheter med å blir gravide, iallefall umedisinert. Hvis dere har slitt hva har vært løsningen for dere?
Vi har en skjønn datter på litt over 2 år som ble til etter 5 inseminasjonsforsøk, det som gjorde forskjellen den gangen tror jeg er at jeg begynte på Fedon-diett. Denne gangen brukte jeg en diett som heter Spis deg slank (lav-karbo ferdigmat) men det hjalp ingenting. Har hatt 7 inseminasjonsforsøk og 2 IVF og ingen graviditet. Har ikke prøvd Fedon-diett nå, da jeg fikk ekstrem svangerskapskvalme sist og den maten byr meg skikkelig i mot. Men spørs vel om jeg må bite tennene i sammen og tvinge det i meg. Og kutte lettbrusen. Tidligere fikk jeg høre at jeg hadde et snev av pcos, men i den siste blodprøven var fin og ul viser ingen folikkelansamling.
Skal til Oftebro Helse på onsdag og håper jo at han vil finne noe "galt" på prøvene mine som blir tatt i etterkant, slik at jeg kan få en forklaring på hvorfor jeg er så "lat" og fryktelig trøtt hele tiden.
Uansett jeg tar gjerne i mot tips på hva som var løsningen for dere. Hvor lenge må man regne med å gå på evt. medisin før man kan forsøke. Vi må dessverre har hjelp for å bli gravide så litt jumping i sengehalmen hjelper ikke.
-
03-06-07, 12:44 #2baremei Gjest
Re: Sliter med å bli gravide
Første barnet lot vente på seg i to år - i ettertid var det da jeg ble syk (i løpet av de to årene, altå).
Opprinnelig skrevet av Bonzo
Så ble jeg bare sykere, og neste barn brukte vi 7 år på, og trodde ikke vi ville få fler, uten at det var noen katastrofe for vår del.
Så fikk jeg radiojod for knutestruma, ventet noen måneder og begynte på Levaxin. 6 uker etter "satt" prinsessa!
Endokrinologen på Aker var skjønt enig i at det var medisinen som gjorde det, og at årsaken til ufruktbarheten var det uregulerte stoffskiftet. Det var egentlig ikke tvil der i gården.
Og hun hadde babyvegg på kontoret, med bilder av alle nurkene som var "bivirkninger" av behandling.
-
20-06-07, 19:42 #3
Starte medisinering mot lavt stoffskifte
Er det noen her inne som veit hvor lang tid de anbefaler å vente med å bli gravide etter at man begynner på medisiner for lavt stoffskifte?
Jeg har vært hos min første time hos Oftebro Helse og skal tilbake 29.06 for oppstart av medisiner. Han ville nemlig uansett hva blodprøver viser sette meg på en 5-mnd. prøving av medisiner for å se om dette hjelper på alle mine hypo-symptomer.
Siden vi er avhengig av hjelp for å bli gravide og har hatt 2 IVF forsøk som ikke har resultert i graviditet så er det ikke bare å jumpe løs i sengehalmen i håp om å bli gravide. Her må det planlegges og ikke minst medisineres med hormoner.
-
20-06-07, 21:24 #4Gjest
Ble litt glad av å lese dette
Vi brukte 19 mnd. med førstemann og har slitt ett år med andremann nå. Aner ikke hvor lenge jeg har gått rundt med høyt stoffskifte, men kanskje det blir en ordning nå
-
20-06-07, 22:34 #5
...skal ikke anbefale noe som helst...bare fortelle hva som skjedde oss...
Jeg var begynt å bli litt "sliten", mere enn vanlig. Så jeg økte litt på medisinenen mine uten å konfrontere legen om det... ikke bra sa legen, sliter på hjertet. Men etter å ha prøvd i 7 måneder satt "den" når jeg var langt over - medisinmessig. Er ingen lege, men det kan ha hatt noe å si...
Jeg har hatt lavt stoffskifte (Hypothyreose) siden tidlig på 90-tallet. Sluttet brått og røyke og det utløste "dritten"...
Gravid i gjen - god oppfølging denne gang...
-
25-06-07, 18:50 #6
Tusen takk for svar, jenter.
Jeg skal til min 2. time hos Oftebro på fredag og får vel svar på alle blodprøvene jeg tok. Spennende, men uansett hva blodprøvene viser så vil han at jeg skal prøve medisin i 5 mnd. for å se om dette hjelper meg.
Håper virkelig at dette skal hjelpe slik at vi snart får en god nyhet til vår lille prinsesse på litt over 2 år som så veeeeldig ønsker seg en baby.
Lignende tråder
-
THS-verdier og sliter med søvn
Av Lotta i forumet TSHSvar: 21Siste melding: 11-11-08, 18:37 -
Hvilke symptom sliter dere mest med?
Av komlå i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 27Siste melding: 12-03-07, 21:49 -
Går på Levaxin, men sliter fortsatt....
Av Jente77 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 11-01-07, 19:40 -
Noen som har vært gravide med lavt stoffskifte her????
Av linnmathea i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 30-10-06, 20:44
Svar med sitat
Bokmerker