Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

Stina skrev:
    Nei, jeg husker ikke ordet, "følelses-forstyrrelser"... Skjønner du hva jeg mener? Men jeg kan dessverre heller ikke huske hvor jeg leste det.
    Jeg tror det heter parestesier; det betyr abnorme følelsesfornemmelser i huden, og er et hyposymptom, det har jeg lest her på forumet.

Rikke: Jeg har også rar, svak smerte i tomlene noen ganger, uten at jeg har tenkt så mye over det, trodde det kom av all tastingen; tomlene må jo holde seg statisk oppe hele tida... men jeg vet ikke. ( Jeg bruker ikke noen medisin).

Siden du er så dårlig nå, kan du jo ha plukket opp et virus i tillegg til bivirkningen av levaxin. God bedring fra meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av rikke med 2 små
    men sluttet du på levaxinen for og bli bedre?
    Spør du meg? I tilfelle er svaret "nei". Jeg fortsatte med Levaxin og smertene avtok etter hvert. Allikevel var det skikkelig vondt i flere måneder. Jeg husker ikke eksakt, men lenge nok til at jeg ble utredet hos reumatolog. Går nå på Armour - siden august, med et lite tillegg av Levaxin. Kroppssmertene forsvant før jeg begynte med Armour altså, så jeg har ingen forklaring....

på begge sider av hals, det er noe som knepper og flytter litt på seg når jeg tar der, svimmelhetsanfall, vondt i ørene,hals nakke..
    hmm....jeg fikk en "uforklarlig" nakkeprolaps i denne første tiden På Levaxin. Jeg var mye svimmel, men har aldri koplet det til hypo/Levaxin...det er vel litt på grensen....?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

nå har jeg vært på legevakta.
    føler jeg skal besvime eller få et anfall,
    halsen kjennes trang og det presser både i nakke og hals.
    ok han så at nakken var stiv, klarte ikke å legge haken på brystet, men den var ikke så stiv som når man har hjernehinne betennelse.
    han kunne ikke kjenne at kjertelen var noe forstørret.
    har fortsatt vondt under ribben og brystben, og han trykket litt rundt, og jeg fikk skikkelig vondt rett under brystbenet, han trodde jeg kunne ha betennelse i magesekk/galle, jeg har hatt påvist høye leververdier tidligere.
    hadde og lavt blodtrykk, og høy puls, var kanskje derfor jeg stadig holder på å besvime...
    fikk beskjed om å ringe fastlege mandag, og han mente jeg måtte få utredet magen ...vorlig
    jeg har følt meg skikkelig dårlig, med angst om at det er noe galt,så godt å få komme på legevakta, var skikkelig redd
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Huff da!

Alle gode ønsker.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

men sluttet du på levaxinen for og bli bedre?
    Jeg tror jeg var underdosert når jeg hadde så store plager. Jeg hadde ikke fått vite at jeg skulle ta blodprøver før jeg tok dagens tablett. Så jeg sto opp, tok levaxin, spiste frokost og tok gjerne blodprøve tidlig etter at legekontoret var åpnet. Da hadde jeg 20-40% forhøyet FT4 slik jeg har lært det etterpå.

Uansett, da jeg var så rævdårlig så fikk jeg lykkepiller. Jeg satt til legen og grein og var helt nedbrutt. Følte kroppen var gått helt ut av spor og at jeg kom til å være syk resten av livet. Lykkepillene gjorde lite for meg. Jeg fant ut selv at jeg skulle vente med levaxin til etter blodprøven. Jeg følte meg som en kriminell når jeg gjorde det, at jeg "lurte" legen. Jeg hadde ikke funnet forumet her ennå, og visste ikke hva som var riktig. Men når han så de nye blodprøvene så fant han at det var rom for en økning, så da fikk jeg 150 mikrogram.

Jeg merket bedring på den dosen, eller kansje kroppen hadde en periode med tilvenningsproblemer? Men var ikke bra, men alt var bedre enn det smertehelvetet.

Så gikk jeg over til Armour i 2004, og fikk nærmest en sjokkartet forbedring. Sov mye mindre, depresjon og smerter ble nærmest borte over natten. Etter 1 år på bare Armour følte jeg litt kom tilbake, og hadde da veldig lav FT4. Har tatt kombinasjon Armour og Levaxin etter det og er vel så bra som jeg kan bli. Har ikke den enorme oppgangen som ved start av Armour, men det var kansje for godt til å vare. Jeg er mye bedre enn på bare Levaxin uansett.

Huff, det ble langt svar dette her. Uansett så er det tydelig at muskelsmerter og stoffskifteproblemer henger sammen, og at en del reagerer med økte muskelsmerter på Levaxin. Slik vi har opplevd det.

Rikke, jeg håper du får en seriøs behandling og utredning av magen snart. Jeg tror ikke jeg hadde det så ille som deg selv når jeg hadde det på det verste.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Aller først: Rikke - håper du blir bra av alle plagene snart! GOD BEDRING!

Og Marge, du sier du hadde altfor høy FT4 da stoffskiftet var for lavt, og at den nå var blitt veldig lav (og fin) etter armour. Etter mitt hode, så er FT4 lav ved lavt stoffskifte og høy ved høyt stoffskifte? Du mener kanskje TSH? (Den verdien som skal være 0, et-eller-annet )

baremei Gjest

Standard

Neida, hun mener nok akkurat det hun sier - at FT4 ofte blir lav med Armour alene.

Sånn var det hos meg også, og jeg måtte etterhvert legge til litt Levaxin for å få den opp. Jeg må ha den over 16-17, synker den følger formen etter. FT3 blir også en smule for høy og jeg hyper på Armour alene.

Min TSH er ikke målbar, og var det heller ikke på Levaxin, i tillegg til at den aldri var over 0,7, vanligvis rundt 0,2, uten medisin. Så den er det ingen som bryr seg om siden den ikke rikker seg uansett hva vi gjør.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Stemmer det som baremei sier. Ã… ta Levaxin om morgenen, og så ta blodprøver et par timer etter, ga meg en falsk altfor høy FT4 verdi. Det er uttrykkelig sagt at en skal ikke ha tatt medisin for lavt stoffskifte minst 8-10 timer før blodprøver. Men det fikk ikke jeg vite. Når jeg hørte det, forsto jeg bedre hvorfor jeg var så dårlig. Jeg fant på selv at jeg skulle vente med tabletten til etter blodprøvene, og etter det fikk jeg øke dosen.

Armour inneholder både T4, T3, T2, osv i naturlig form, men ikke i eksakt samme forhold som mennesker produserer. Vi produserer en høyere andel T4, så jeg tar både Armour og Levaxin nå, for å øke T4.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

nå har jeg vært hos fastlegen min ang smerter i magen,
    har nå blitt verre, orker nesten ikke mat, for jeg blir dårlig av det.
    jeg skulle ta avføringsprøver og komme tilbake med om 3.-4 dager, tok og noen nye blodprøver.
    og fikk skrevet ut noen syrenøytraliserende ( som jeg ikke kommer til å ta, siden jeg vet at dette ikke er problemet)
    nakken sa hun ingenting på, fortsatt stiv og vond.
    hun spurte om jeg er sliten... ja jeg er JÆVLIG sliten, sliten av å være syk. (sorry)
    jeg skulle høre fra henne i slutten av uken når de hadde sett avf. prøvene.
    men hvordan i allverden skal jeg komme på do når jeg nesten ikke orker å spise mat.
    hvis de ikke viste noe, vil hun henvise meg til gastroskopi, sikkert en ventetid på et halvt år som alt ant her.
    jeg har skikkelig vondt, hvor skal dette ende?
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg mistenker noe med gallen, slik som flere andre antydet her.

forresten så fins det overført smerte, at det gjør vondt i skulderen elelr armen når det er i buken eller hjertet eller noe sted vi normalt ikke har smerter.

Det var nå nylig en på det amerikanske forumet som fikk fjernet galleblæren og hun hadde vært dårlig lenge.
    Man kan forresten ha gbetennelse i galleblæren uten at de ser det, de ser bare etter steiner og betennelse kan man ikek se uten steiner.

Galleproblemer kan være en følge av lavt stoffkifte.

Du har jo høye leververdier.

Hvis du har veldig vondt heter det akutt abdomen og da kommer man inn på sykehuset når det blir ille.
    (Du gruer deg vel for all den tiden imellom.....)

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 30-01-10, 12:11
  2. Nybegynner... og skjønner ingenting...
    Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 02-03-09, 10:43
  3. Lavt stoffskifte. Jeg skjønner INGENTING!
    Av dorri i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 08-02-09, 15:28
  4. Jeg skjønner ingenting.?!
    Av Veronika i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-05-05, 08:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg