Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
24-05-07, 18:34 #1
kvalm og uggen når jeg er sliten...
Er det noen andre som blir kvalm og uggen når en har jobbet mye? Jeg føler meg rett og slett dårlig med stor D! :( Etter jeg ble ferdig med eksamen for 2 uker siden har jeg nesten jobbet hver dag (som stuepike).
Og i går virket det som om jeg møtte veggen...i dag måtte jeg ringe til jobb og si at jeg var syk...men jeg skal fremdeles jobbe hele helgen...gruer meg kjempe masse...har bare så lyst å skrike ut!!! hele kroppen min er ødelagt, både fysisk og psykisk.. noen som har noen råd?
Jeg tenker slik at nå har jeg bare helgen igjen før jeg skal ha litt ferie, men den helgen virker for meg - uoverkommelig...
-
24-05-07, 18:39 #2
Ja, jeg får det sånn, i tillegg en slags influensafølelse og ømme muskler.
Konsentrasjonen detter i bånn; må ta meg skikkelig sammen for å få med meg hva folk sier til meg, forstår liksom ikke hva de sier.
Blir naturlig nok ganske deppa når det er flere slike dager på rad, får bare lyst til å gå hi ....
-
24-05-07, 18:48 #3
ja, akkurat sånn ja! har bare lyst å krølle meg sammen under dyna, og bli der i noen uker fremover..håper bare jeg holder ut 3 dager til på jobb...
-
24-05-07, 19:37 #4
Kjenner meg godt igjen, blir også kvalm og uggen når jeg er sliten. Beste kuren er nok å hvile seg, legge seg nedpå hver gang man har mulighet. Og helst ha fri noen dager i strekk.. Har du jobbet nesten hver dag med fysisk arbeid i 2 uker så er det ikke rart du er sliten! Kanskje du skulle hatt en gradert sykemelding? Hvor frisk/ syk er du egentlig slik generelt?
-
24-05-07, 19:54 #5
siden jeg begynte på Levaxin i november i fjor har jeg sakte men sikkert blitt bedre og bedre. Har mine tvil på at jeg kommer til å bli slik som jeg en gang var før jeg ble syk, men..
Har i det siste vært ganske grei i formen, har faktisk gått flere turer på fjellet og trent littegranne også.. men nå virker det som om jeg har fått tilbakefall eller noe..ikke vet jeg..
Normalt sett er hverdagen grei, blir fortere sliten og trøtt enn andre, men ellers nokså fin i formen.. det varierer veldig mye egentlig..
Jeg er bare ekstrahjelp så det er ikke sikkert jeg kan få en slik sykemelding...?
-
24-05-07, 20:11 #6
Det er legen som skriver ut sykemelding. Jeg vet ikke hva du kan få jeg.. Du kan jo spørre legen.
Min erfaring er også at formen varierer en hel del, det går i perioder og det er ikke lett å forutsi. Kanskje vi har lett for å stå på for mye når vi føler oss bra, og dette blir vi "straffet" ved at vi blir utslitt.
Viktig å ta kroppens signaler om at du er sliten på alvor, slik at du kan hente deg inn igjen før det blir for ille.
Det er lov å være litt "lat", jeg er ofte det men så kommer jeg meg fort igjen når jeg har fått hvilt.
-
24-05-07, 20:27 #7
Ja, jeg må nok hørre med legen min om det
Takk for svar forresten
Kjenner det ofte at nå må jeg sette kroppen min på lading, som om jeg er en mobil med veldig lite batteri igjen..
-
24-05-07, 21:06 #8
Jeg har det akkurat likt. Selv har jeg det jevnt og trutt, men er ikke blitt i særlig bedre form heller da av Levaxin osv. Jeg mister også appetitten når jeg er sliten.Er det noen andre som blir kvalm og uggen når en har jobbet mye? Jeg føler meg rett og slett dårlig med stor D!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
24-05-07, 21:29 #9
Jeg blir også kvalm og også svimmel når jeg er veldig trett. Har merket det i det siste for det er travelt på jobb og jeg er en del alene. Vanligvis er vi2 eller 3.
-
26-05-07, 20:33 #10
Jeg blir også uggen og svimmel når jeg blir sliten og tåler ikke stress da-det vil også si positivt stress.
jeg mener du har rett på sykemelding så lenge du er syk-selv om du er ekstrahjelp. Jeg er selv sykemeldt og har fast en bitte liten prosentstilling resten er ekstra og jeg får seykemelding og har rett på sykemeldingspenger.
Lignende tråder
-
Kvalm av levaxin?
Av lissi32 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 19-01-08, 15:36 -
kvalm og uggen...
Av komlå i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 7Siste melding: 12-12-06, 18:12
Svar med sitat
Bokmerker