Viser søkeresultater 111 til 120 av 241
-
23-05-07, 08:58 #111
Verre? Et ubetinget JA!! Repeterer meg selv: Jeg begynte å skjeve og vibrere noe helt vanvittig. Greidde ikke å få maten fra tallerken opp til munnen uten at den falt ned igjen, greidde ikke skrive (jobbet den gangen), kunne ikke være i kantinen sammen med de andre....osv.. Det er bare å bruke fantasien...hvordan dagligsdagse gjøremål kan utføres når man går og rister som et aspeløv...
Opprinnelig skrevet av rikke med 2 små
Det roet seg, men kom tilbake ved hver eneste doseøkning! Jeg tar på meg ansvaret for at jeg nok økte for fort. Men legen som satte meg på 50µg begynnerdose...DET er hans ansvar, og jeg har lurt nå i ettertid om det var det som ødelagde for meg?? Vel - slik har jeg gått i snart 3 år nå da...opp og ned...
Jeg ble også veldig følsom for blodsukkerfall. Det var jeg aldri tidligere! Kunne trene og trene. Glemte jeg å spise så var det aldri et problem i det hele tatt. Nå rister jeg om jeg glemmer det...hvilket jeg gjør litt for ofte...(luksusproblem - er bare å spise).
Nei - jeg maler visst fanden på veggen, men vær forsiktig er nå mitt råd. Begynn forsiktig iallefall. Thyroxin er jo nødvendig ved hypothyreose.
Om det var meg i dag ville jeg startet med 25µg. Basert på egne erfaringer. 50µg pr dag var altfor høyt for meg! Kanskje pga vekt? (Jeg var ikke overvektig, men vektøkning var allikevel ett av mine få symptom).• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
23-05-07, 10:53 #112
hm, jeg har jo vert hyper med skyhøyetall, så håper jeg kjenner igjen symptomene raskt da.
hvor tidlig etter at du begynnte med levaxin startet problemene?
jeg har ikke merket noe annet en at jeg har følt litt depresjon, og er ekstra trøtt, men nå har jeg jo bare tatt de i 3 dager,
å jeg føler meg så usikker...Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
23-05-07, 12:44 #113
Kjære deg. Jeg vil ikke gjøre deg mer usikker. Jeg syntes bare det var på sin plass å nevne at min kjertel tok farvel etter noen måneder på Levaxin. Mulig den kan gjenopplives?? Eller at den ikke er død (iflg Anne Ma). Jeg aner ikke....
Fra jeg begynte til jeg fikk disse ubehagelige symptomene tok det ikke lang tid. En uke eller to - husker ikke så godt, men det kom fort....veldig fort...
Og husk at vi reagererer ulikt, men for meg var 50µg definitivt for mye. Umulig å forstå dette hormonsystemet....
Du skriver at du har vært hyper. Da kjenner du nok igjen disse symptomene ganske kjapt. Håper det går bra med deg! Jeg mente IKKE å skremme deg altså! Jeg kom med motforestillinger fordi jeg har andre erfaringer enn det som kom frem i temaet, men det trenger ikke gjelde for alle. Så bare rolig....og vær obs....• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
23-05-07, 14:46 #114
Hei
Jeg leste i læreboka av Annderud og Bjøro for en stund siden, og det heter at kjertelen kan bli erstattet av bindevev hvis den har vært liten (formodentlig pga. autonom knute eller stor levaxin-dose) i 5 år.
(TSH stimulerer kjertelen. Kjertelen blir altså antageligvis mindre hvis TSH er 0)
(kjertelen blir også stimulert at TRAS i tilfelle man har graves sykdom, og blir større da, til tross for TSH på 0.
Ved Ords thyreoditt blir også kjertelen liten og erstattet med bindevev. Står i thyroidmanager.org .
Til Rikke: du har muligens graves med for tiden overveiende blokkerede antistoffer. Du kan fremdeles bli hyper igjen hvis du har graves og antistoffene svinger (hvis du har det altså). Men du kjenner vel symptomene nå.....
Høy TSH stimulerer graves-antistoffene, så det er bare positivt å ta levaxin og forbli på en lav TSH.
Står mer om dette hos Elaine Moore.
http://www.frittsykehusvalg.no/
-
23-05-07, 16:29 #115
Vil bare si ang det med kjertelen at jeg sitter med en reportasje fra Mat / Helse 2005, der sier spesialist i endokrinologi, Pål T. Holm at man ikke risikerer å ødelegge skjoldbruskkjertelen ved å prøve tyroksin.
Man kan ikke stoppe kjertelesn egenproduksjon, men selvsagt skal man være forsiktig.
-
23-05-07, 18:02 #116
Det er antistoffene som tar knekken på kjertelen ikke thyroksinet. Thyroksin er jo det hormonet kjertelen selv lager. Og Levaxin er kun thyroksin i syntetisk form.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
23-05-07, 19:41 #117
Hva med meg da som aldri har hatt målbare antistoffer....??? Og med en utradert TSH<0,01. Når kroppen får thyroksin kunstig så gir vel kjertelen opp etter hvert?? Synes det er logisk jeg da.....
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
23-05-07, 21:28 #118
ja imorra skal jeg ta min 4 lewaxin tablett.
og idag har jeg følt meg mye bedre, ikke vondt i hodet, må tydeligvis ha vært tung i hodet før, for nå kjenner jeg meg så lett og rask.
alt føles så topp. hehe placebo? eller?
har gått som en drøm på jobb i kveld, men hallo, trodde det skulle gå lang tid før jeg ville kjenne virkning av lewaxin.
er dette tifeldig? eller er det lewaxinen?
og til nora, synes du min begynnerdose på 50 mikrogram er mye?
har tenkt å gi legene her en sjanse nå.
fast legen nevnte at hun skal ta kontakt med endikrinologen som jeg har brukt tidligere etter at jeg har vært til ct.
så får se hva som skjer her hjemme, hvis jeg ikke får den oppfølgingen jeg trenger kommer jeg til å be om å bli henvist til aker, var det ikke den dere anbefalte?Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
23-05-07, 22:54 #119
Du har kanskje antistoffer, bare at man ikke kan måle dem hos 10%. Står i thyroidmanager.org . Din kjertel var jo mørk i ultralyd og det pleier å bety hashimotos.
I tyskland sender de pasientene til ultralyd for å sjekke om de har hashimotos.
-
24-05-07, 03:49 #120
Hei Rikke

Jeg startet også med 50 µg og det er en helt vanlig plass å starte om man er ung og ikke har hjerte/kar sykdommer. Men det kan sjokke kroppen
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 22Siste melding: 07-05-12, 19:58 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 19Siste melding: 05-04-07, 11:35 -
De Quervains eller subakutt thyreoditt
Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-02-07, 12:12
Svar med sitat

Bokmerker