Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard Føler meg alt annet enn bra. Hjelp! Vær-så-snill :(

Se her; den 12.01.07 hadde jeg disse prøveresultatene på 150 mikrogram Levaxin daglig:

Fritt T4: 27.4

Fritt T3: 5.9

TSH: 0.1

Gikk ned til 150 mikrogram Levaxin 5 dager i uka + 100 mikrogram 2 ganger i uka. Nye blodprøver ble tatt 4.mai -07, resultat av disse er i dag:

Fritt T4: 15.6

Fritt T3: 3.6

TSH: 0.29

Føler meg jo alt annet enn bra. Fryser mye og er generelt slapp. Synes dette er vanskelig, og særlig med tanke på at jeg muligens også har ME. Likevel - jeg lurer nå på hva dere guruer på området ville råde meg til? Har kastet i meg 50 mikrogram Levaxin ekstra i skrivende stund. Bør jeg øke med 50 Mikrogr i uka? Mer? Hjelp! Vær-så-snill :(

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det er litt merkelige resultater, du gikk jo bare ned 100µg i uka,.som er 100:7=14,3 per dag...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Det er litt merkelige resultater, du gikk jo bare ned 100µg i uka,.som er 100:7=14,3 per dag...
    Jeg vet Derfor skjønner jeg ikke hva jeg nå skal gjøre Føler legen bare ser dumt på meg og nesten mener det er min skyld at han ikke skjønner hva som skjer..... :(

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Du kan jo ha blitt syk av noe, da går ft4 ned.
    Jeg har en prøve hvor ft3 var under referanseområdet, og jeg var bare noe forkjølet og tok tilfeldigvis prøver den dagen.
    fenomenet heter NTI. Gårover når sykdommen er over men TSH og ft4 og ft3 kan hoppe opp og ned i flere uker etterpå. Jeg hr sett grafer over tidsforløpet på nett.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg kjenner følelsen av at det er ens egen skyld når legen ikke skjønner noe ja.

Du oppgir ingen referanseverdier, men selv om 15 kanskje er innenfor normalen så kan det jo være for lavt for deg.

For meg hadde det trolig vært for lav etter som jeg trenger å ligge i øvre del av referanseområdet på ca. 22.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Du kan jo ha blitt syk av noe, da går ft4 ned.
    Jeg har en prøve hvor ft3 var under referanseområdet, og jeg var bare noe forkjølet og tok tilfeldigvis prøver den dagen.
    fenomenet heter NTI. Gårover når sykdommen er over men TSH og ft4 og ft3 kan hoppe opp og ned i flere uker etterpå. Jeg hr sett grafer over tidsforløpet på nett.
    Mja - jeg vet.... Men jeg kan ikke se at jeg var syk heller? Tok SR/senkning, og den var 8 Så jeg vet ikke. Skjønner svært lite med andre ord

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Jeg kjenner følelsen av at det er ens egen skyld når legen ikke skjønner noe ja.

Du oppgir ingen referanseverdier, men selv om 15 kanskje er innenfor normalen så kan det jo være for lavt for deg.

For meg hadde det trolig vært for lav etter som jeg trenger å ligge i øvre del av referanseområdet på ca. 22.
    JA, jeg ga f... i referanseomr. Jeg må også ligge i øverste område av både FT4 og FT3. Føler at selv Aker har gitt meg opp.... De så det ikke var noen grunn til at jeg skulle komme dit mer - men da lå stoffskiftet litt over ref.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

100 mcg i uken er jo en del, da. Selv merker jeg stor forskjell på bare 25 mcg endring i uken. Hvordan var formen da du tok 150 hver dag? hvis du gikk fra å være høydosert til å bli lavdosert, har du kanskje redusert for mye. Hvordan er søvnen og tankegangen?
    Selv ville jeg sannsynligvis forsøkt å øke med 50 mcg i uken i to uker og så sett om det ble bedre..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg må også ligge helt øverst i ref.området på T4. Mens det ser ikke ut til at jeg merker endringene i T3 nivåene like godt. Og det er jo underlig siden det er det som er det aktive hormonet.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Reven
    100 mcg i uken er jo en del, da. Selv merker jeg stor forskjell på bare 25 mcg endring i uken. Hvordan var formen da du tok 150 hver dag? hvis du gikk fra å være høydosert til å bli lavdosert, har du kanskje redusert for mye. Hvordan er søvnen og tankegangen?
    Selv ville jeg sannsynligvis forsøkt å øke med 50 mcg i uken i to uker og så sett om det ble bedre..
    Hadde det ikke helt bra da jeg var for høy. Hjertebank, sliten, våknet kjempetidlig, drit-sulten selv om jeg nettopp hadde spist

Reduserte med 100 mikrogr og 3-4 mndr etter ser du resultatene

Har fortsatt store søvnproblemer. Kan plutselig være våken i 4 døgn.... for så å sove 2 netter også videre.... Slitsomt. Orker svært lite for tiden. Har hatt enorm nattesvette siden desember. Tatt masse prøver i forbindelse med dette men ingenting å finne på dem.

Nå har jeg jo økt med 50 mikrogr i uka, så får vi se hva som skjer.... Likevel skjønner jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig å medisinere meg/ finne riktig dose? *rive håret* :evil:

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hypothyreose? Noe annet?
    Av Lippincott i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 20
    Siste melding: 05-01-11, 17:22
  2. Svar: 1
    Siste melding: 04-01-11, 19:22
  3. Anbefal endokrinolog, vær så snill!
    Av Dolphin i forumet Endokrinologer
    Svar: 15
    Siste melding: 13-05-09, 19:14