Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hævede lymfeknuder og ømme tænder

Hej
    Jeg ved ikke om det har noget med stofskiftet at gøre, men jeg er vældigt plagede af smerter i kindtænderne når jeg tygger og hævede lymfekirtler (nogle gange så det gør ondt helt op i ørerne). Jeg ved jo at lymfeknuderne kan hæve hvis ens immunsystem er irriteret, men kan det mon hænge sammen med stofskiftet?
    Jeg er i behandling med Eltroxin 100 mikrogram dagligt og ja måske det kan være tegn på over/underdosering.
    Er der andre der har haft lignende problemer?
    Hej og venlig hilsen
    Gitte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ikke akkurat med tennene, men jeg er plaget med hovne kjertler på halsen. Utrolig irriterende faktisk..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

Hej Gitte,

Jeg har også hævede lymfekirtler, ondt i halsen og helt op i ørerne.

Min familie har lige haft influenza med feber, hoste og snue. Det ramte ikke mig, men lymfekirtler, hals og ører er absolut blevet værre. Det føles som om jeg har slugt et pinsvin.

Det gør faktisk så ondt, at jeg har været hos lægen, og jeg kan bare bruge smertestillende mod halsen som Hexokain eller Mucoangin samt varm te med honning og vente til det går over igen.

Jeg vil insistere på at få undersøgt lymfekirler nærmere, næste gang jeg er på hospitalet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

kansklje du skulle få undersøkt kjertelen din nærmere også? Sammen med lymfekjertlene mener jeg da.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    14

Standard

Har også det samme, forstørrede kjertler som er ømme, smerter i kjeven og opp mot øret. Øresus også. Har vært til ultralyd av halsen to ganger men ikke funnet ut noe. Tilskriver det stoffskiftet ja.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Hei.
    Hvis du har ømme tenner, så sjekk om de kjennes løse ut. Hvis så, så dra til tannlege! Fikk selv plager med ei tann, men ble bedre inni mellom og dermed lot det gå 4 mnd før jeg gikk til tannlegen og de måtte trekke tanna pga betennelse som hadde spist opp tannfestene.
    Og i helga har jeg fått betennelse i ei anna tann!

Vet ikke om dette har med stoffskifte å gjøre. Hadde nesten ønska det, får da kunne muligens fått dekkt noe av tannlegebehandlingen.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn