Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Rogaland
    Alder
    59
    Meldinger
    51

Standard elektrobehandling mot kraftige blødninger "NEAS"

Hei.

Jeg skal legges inn for å få elektrobehandling for å fjerne livmorslimhinna pga kraftige blødninger. Jeg har slitt med dette ganske lenge og har nok en sammenheng med mitt lave stoffskifte. Er det noen som har gjort dette som kan dele erfaringer med meg? Hva kan jeg forvente etterpå og i fremtiden? Vil dette også påvirke PMS (håper det!!!)

Håper noen av dere kan svare om dere har gjort det samme.

Hilsen Siri -67

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Vet ikke. Men hypothyreose gjør at man blør så mye at de må gjøre diverse inngrep.
    Men er du sikker på at du ike bare har noen blødningsforstyrrelser, fins noe genetisk og så fins det aquired von Willebrandt syndrome som kommer av for lav dose levaxin elelr hypothyreose og så fins det EDS hvor det er en kvalitativ kollagenfeil som man ikke kan gjøre noe med. EDS er genetisk og man har gjerne andre rare symptomer også, slik som at man kan rekke ned på gulvet når man bøyer seg fram, eller man kan bende fingrene helt bakover til armen osv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Nå sporer jeg vel kanskje litt av tråden , men aquired von willebrandt syndrome er det noe som går over eller har du det for alltid om du har fått det?

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Rogaland
    Alder
    59
    Meldinger
    51

Standard

Jeg vet ikke grunnen til de kraftige blødningene, men legen mente det var sammenheng med stoffskiftet.

Gleder meg iallefall til å få det overstått Håper på et bedre liv etterpå

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Anne Holt, forfatteren, måtte jo fjerne livmoren fordi hun var hypo og hadde kraftige blødninger og var anemisk.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Re: elektrobehandling mot kraftige blødninger "NEAS&

Sitat Opprinnelig skrevet av Siri -67
    Hei.

Jeg skal legges inn for å få elektrobehandling for å fjerne livmorslimhinna pga kraftige blødninger. Jeg har slitt med dette ganske lenge og har nok en sammenheng med mitt lave stoffskifte. Er det noen som har gjort dette som kan dele erfaringer med meg? Hva kan jeg forvente etterpå og i fremtiden? Vil dette også påvirke PMS (håper det!!!)

Håper noen av dere kan svare om dere har gjort det samme.

Hilsen Siri -67
    Hej Siri,

Jeg har fået fjernet livmorslimhinden på samme måde, fordi jeg blødte 3 uger om måneden. Det er absolut det bedste jeg har gjort!

Lige efter operationen blødte jeg meget i 6 uger, men hvilket andet liv jeg har fået nu.

PMS ummm ... har jeg vist stadig - det vil sige smerter i maven, hovedpine, spænding i kroppen m.m. lige før menstruation og indtil blødning starter (kun små pletter). Spændingen i kroppen kan tages med Sasarsparille te, som kan bestilles i en helsekostbutik.

Glæd dig til at få det overstået!

P.S. Du kan ikke længere få børn, og der er en risiko for at få en graviditet udenfor livmoderen, hvis man ikke beskytter sig.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Rogaland
    Alder
    59
    Meldinger
    51

Standard

Hei Ninus.

Takk for svar. Ble glad da jeg hørte at du har det så mye bedre nå. Det er betryggende for meg

Hilsen Siri

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    3

Standard

Hei! Blei litt interessert i det du skreiv, for eg har aldri visst at kraftige blødningar kunne ha sammenheng med lavt stoffskifte. Har sjølv slitt med kraftige blødningar i fleire år. Tok utskrapning av slimhinna i 2002 og 2003, men hos meg hjalp det ikkje noko særlig, så eg endte opp med å fjerne livmora i 2003. Har ikkje angra ein dag, det er eit nytt liv. (Det skal jo då også seiast at eg har 4 ungar og det var uaktuellt med fleire.)Utskrapning av slimhinna gjekk veldig greit, var litt hoven og øm i magen i nokre dagar. Reiste heim dagen etter operasjonen. Ikkje noko å grue seg for. Eg har aldri fått påvist at eg har lavt stoffskifte, men har knutestruma. Kanskje det kunne ha ein sammenheng med blødningane? Lykke til!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hos meg er det en tydelig sammenheng meoolm hvor mye jeg blør og dosen.
    Hos mange andre også.
    Jeg mener derfor av egen aerfaring at det er en sammenheng, og andre har samme erfaring.
    Må minne om en serie artikler i bmj om hva som skjedde når en med downs syndrom ble operert fordi hun var anemisk pga. for store blødninger:
    http://www.bmj.com/cgi/content/full/330/7495/0-e (en hel serie)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Har tatt utskraping 2 ganger pga sterke blødninger. Husker ikke årstallet, men må være minst 10 - 12 år siden....Kan jeg ha hatt hypothyreose i så mange år? Og medisinert i knappe 3 år? Husker jeg fikk noen tabletter mot blødningene i første omgang...De hjalp ikke, så utskraping ble løsningen, men det kom tilbake. Etter den 2. gangen ble jeg helt fin.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Lignende tråder

1. Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 30-05-07, 13:16
  2. NTF er "negativ" til enkelte medisiner?
    Av isa1 i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 13
    Siste melding: 05-04-07, 20:59

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn