Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard Liothyronin - når på dagen?

Til hvilket klokkeslett tar dere Liothyronin?
    Fungerer det bra?
    Hvor mye tar dere når?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

10 mikrogram med en gang jeg klarer å karre meg på beina ;) Sammen med 100 mikrogram Levaxin.

Kjenner jeg noen virkning tro? Hm...

Kanskje bittelittegrann mer våken? Ikke fullt så deppa? Merker ingenting på kroppsvarmen, tror jeg, det må i så fall være minimalt. Heller ikke på smertene (hvor mye nok tilskrives frysing, så... igjen - kroppsvarmen?)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg tar 5 på morgenen og 5 utpå dagen.
    Dr. Ridha Arem sier 4-5 timer fra heverandre er best, og om kvleden er ikke så virksomt.
    Forrestens å hindres ikke opptaket av mat, man behøver ikke å vente og ta det utenom mat.
    Har hørt om at det fins noens om blir veldig søvnig av liothyronin og tar det om kvelden.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg tar 50 mcg Levaxin og 20 mcg Liothyronin pr dag. Har tatt en halv T3 hver morning og kveld, men sover dårlig. Fikk et tips om å ta andre dosen tidligere på dagen. Prøver på det nå, og håper det hjelper. Men vil gjerne høre andres erfaringer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Mange opplever at 20 mikrogram Liothyronin er for mye, deriblant meg. De fleste skal ha Lio'en på dagen.

Har du noen prøvesvar og referanseområder - på FT4, FT3 og TSH, til å begynne med?

Synes du tar mye Lio og lite Levaxin. Interessant å vite hvorfor... Skal du fortsette på denne dosen, hva har legen sagt? Hvor lenge har du gått på dette?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Har gått på kombi i nesten et år. Da tok jeg 25 mcg Levaxin annenhver dag og 50 annenhver. Har økt Levaxinen litt utpå vinteren.

Tror jeg er litt høydosert akkurat nå, så kan prøve å spise litt mindre av Lio-tablettene.
    Skal til endoen igen om noen uker. Tar det opp med ham da.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg ville delt dem opp noe mer, for eksempel en kvart tablett kl 7, en kvart kl 11, en kvart kl 15 slik som Dr. Ridha Arem sa.

Vanlig føste forsøk som anbefales er 100µg levaxin og 10 µg liothyronin men ale mulige andre kombinasjoner forekommer. Noen tar fire liothyronin om dagen...

Lignende tråder

1. Høyt stoffskifte. Grubler en masse...
    Av mokkajava i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 03-06-08, 11:18
  2. Blodprøver - når på dagen osv.
    Av Tily i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 04-06-07, 20:51
  3. Thyra-dagen
    Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 3
    Siste melding: 25-05-07, 10:30
  4. Måtte le her om dagen:)
    Av Tynn Tråd i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2
    Siste melding: 20-12-06, 23:03
  5. Thyra-dagen 25. mai i Stavanger
    Av brits i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 11
    Siste melding: 31-05-06, 22:33

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn