Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard Vondt i halsen - UL

Hei!!
    Jeg har vondt i halsen på høyre side når jeg svelger (minner om halsbetennelse vondt..., bare lenger nede) Kan det være kjertelen? Skal til ultralyd på fredag for å se om jeg har en betennelse (har thyroglobulin på 225) Regner ikke med å få vite noe på fredag, noen som vet?

Mvh Maia

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

hei.
    jeg sliter med akkurat det samme, men hos meg er det ikke på siden,men forran på halsen.
    minner om en halsbetennelse bare lenger nede.
    en lege kikket i halsen min i dag men så ikke noe,og det er jo ikke så rart. for det er jo langt nede.
    så nå sitter jeg her med halsvondt og vet ikke hva jeg skal gjøre..
    fortell hvordan det går på ul da...
    lykke til
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg går ut ifra at det er thyreoditt i begge tilfeller.

Forresten så er det noen norske forskere som skal forske på om det er noe som kan smitte, virus f. eks. siden leger har rapportert at thyreoditt noenganger opptrer i familier.

Når jeg tenker meg om, så hendte det med meg og. besøkte datter som hadde fått diagnose hyperthyreose, og et par dager etterpå ble kjertelen min vond og øm. etter ens tund steg TSH noe og jeg ble hypo. Legen ville ikke ta flere prøver men jeg mente at det var noe galt siden det var så vondt. maste meg til thyroxin og vondtet ble straks bedre og forsvant på 125µg. (min historie, ikke offisiell behandlingsmåte for thyreoditt. min ft4 var helt nede i nedre ende så jeg var åpenbart hypo også)

De på marshallprotocol.com skriver at det ikke er virus, men noen mycoplasma som vokser sakte og ikke kan ses i blodprøver som er årsaken til diverse tisltander, deriblandt hashimotos. Interessant.
    Noen der har sluttet med thyroxin etter antibiotikabehandling. (det er et oplegg med lavdose minoxyclin over lengre tid. Mary Shomon fra thyroid.about.com er på et lignende opplegg ogskrev om det. Det fins andre nettsteder om lignende også. Og minocyklin er offisielt godkjent til bruk ved revamtisme i USA, pasientene kan velge å gå på det istedenfor metotrexat)

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard Svar på ultralyd

Hei!!
    Nå har jeg vært på ultralyd. Der fant de noen knuter. Hadde også høy blodgjennomstrøm i kjertelen...hva betyr dette? Skal inn igjen å bli vurdert av en spesialist/kirurg.

Jaja, greit at de finner ut hva som feiler!

Kan en betennelse i kjertelen føre til høy puls?

Mvh Maia

Lignende tråder

1. Vondt i halsen min jeg!
    Av Shanita i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 0
    Siste melding: 04-02-07, 20:29
  2. vondt i halsen...
    Av christina i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 5
    Siste melding: 26-10-06, 16:56
  3. vondt i halsen- et symptom?
    Av pling i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter