Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Vannansamling i bena
-
12-03-07, 20:57 #1
Vannansamling i bena
Hei igjen...
Har hatt vannansamling i bena lenge nå, men de siste dagene har jeg merket en økning i hevelsen.
Kan ødem i bena være forårsaket av lavt stoffskifte? Finner nemlig ikke noe om dette på nettet, men legen mente at det kunne være grunnen.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
12-03-07, 21:38 #2
jeg får også tydelige merker etter sokkene. Spurte en lege jeg gikk til en gang ,men hun sa bare at sokkene var for trange. Men alle sokkene mine k kan vel ikke være for trange...Skal spørre legen jeg går til nå.
-
12-03-07, 21:49 #3
Mine hevelser går opp og ned hele tiden. Om jeg kniper rundt der er det som å ta på en skrutvinge rundt leggem og bare stramme til. Jo mer sliten jeg er jo vondere gjør det og det er vel ca. like mye hevelse også. Med en gang jeg er bedre forsvinner sokkemerkene og hevelsen. Det vil forundre meg mye om det ikke henger sammen med lavt stoffskifte.
It's nice to be important, but it is more important to be nice! (eller et eler annet slikt)
-
12-03-07, 22:27 #4
Takk for svar dere. Jeg kjenner meg godt igjen i det med stramme sokker. (hehe) Trodde nemlig at det var derfor jeg hadde merker til å begynne med, men fant også ut at ALLE sokkene mine kunne ikke være stramme.
Uansett, tror også at det har noe med stoffskifte å gjøre. Det som er så merkelig er at jeg har like mange symptomer nå etter medisinering som før. Ble bedre i et par uker, men så kom smellet. Tok nye prøver og ble satt på høyere dose levaxin. Ble bra i et par uker og nå er jeg verre enn noen gang.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
12-03-07, 22:52 #5
Vannsamlinger har med stoffskiftet å gjøre. Helt uten tvil
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-03-07, 23:56 #6madonna Gjest
Jeg går til fysioterapaut som har spesialisert seg på lymfebehandling. Vannsamling er vanlig ved stoffskiftet ja.
-
13-03-07, 09:32 #7
Hei!
Uten tvil, vannansamling i bena kan relateres til stoffskiftet. Det har jeg selv erfart. Hovne fingre også
Det med fordypninger etter sokker kjenner jeg igjen. :evil:
Hilsen Lie
-
13-03-07, 10:33 #8
Hadde sånt ødem til juli ifjor.
Kanskje glutenfri gjorde utslaget hos meg, vet ikke.
MyxØDEM er det gamle navnet på hypothyreose.....
-
14-03-07, 16:29 #9
Hadde ikke vannansamlinger før, men nå det siste halvåret har jeg hatt det til gangs. Har økt 8 kilo det siste halvåret, og får merker etter alt av sokker med eller uten strikk. Blitt mere pløsete i ansiktet også.
Tror dette er vann, ikke fett. Mener jeg har lest på nett en plass at man kan få vannansamlinger av lavt stoffskiftet, så jeg tror det har med det å gjøre.Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
14-03-07, 17:39 #10
Re: Vannansamling i bena
Hej Shanita
Opprinnelig skrevet av Shanita

Se det sidste indlæg i denne tråd: http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=958
Hilsen
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lavt/høyt stoffskifte, vannansamling.
Av Chicka22 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 20Siste melding: 08-06-07, 12:48
Svar med sitat
Bokmerker