Viser søkeresultater 21 til 30 av 73
-
25-01-07, 13:29 #21
En liten oppdatering siden sist!
Endokrinologen min ringte i går..., TSH hadde gått ned fra 15 til 10, veldig bra. fT4 lå nå på 24 (fra 25) Altså ser det ut som ting går riktig vei!
Det jeg stusser litt på, kan skjoldkjertelen min begynne å produsere mer Tyroxin? Nå tar jeg en gjennomsnitts dagsdose på 68ug, det jeg gikk på før var 150ug - synest det virker så rart.... (jeg har medfødt hypo)
Nei, må slutte å grubble! Ting ser nå iallefall ut til å gå i riktig retning!!
Mvh Maia!
Jeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
(...bortsett fra at jeg alltid har vært litt lat
)
-
25-01-07, 20:10 #22
Jo, men ikke noe henger på greip ennå. Man skal ha en TSH på 0,1 eller noe sånt når ft4 er på 24.....
Det fins feilkilder , altså at testene kan slå ut feil. Det hender når det er museantistoffer eller anti-t4-antistoffer og testene gjøres med antistoffer slik at de kommer i tillegg slik at det kan bli feil hvis man har disse antistoffene.
Men TSH gikk ned, hvis den hadde gått opp når ft4 gikk ned da ville det vel betydd at ft4-målingene er feil. Så ikke noe er klart.
Det kan jo være noe med hypofysen eller hypotalamus slik som endokrinologen driver og undersøker.
Det fins også feil TSH, som ikke er virksom, men som registreres som TSH på prøven. Det er ikke uvanlig.
-
28-01-07, 21:09 #23
Hmmm? Kan en skjoldkjertel begynne å fungere igjen?
Hei!!
Kan en skjoldkjertel begynne å fungere igjen?
Jeg har plutselig høy fT4 med 68ug, og har mitt hele voksne liv tat 125-150ug...., skjønn det den som kan!
Mvh MaiaJeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
)
-
28-01-07, 21:43 #24
Jeg har pollenallergi også og har fått beskjed om at det plutselig kan forsvinne. Nå er jo begge deler autoimmune sykdommer så...
Ellers kan det vel rett og slett være at du er overdosert selv om du har tatt samme dose hele tiden.
-
29-01-07, 15:06 #25
pollenallergi er vel en IgE-mediert reaksjon, og det fins også IgG-reaksjoner. De er vel strengt tatt ikke autoimmune, man reagerer på et allergen.
Tror jeg.
Ang. skjoldkjertel, om den kan begynne å fungere igjen, altså man kan få TRAS som er antistoffene ved graves. De funker omtrent som TSH på kjertelen. Og den kan da vokse.
Hvis du er født uten kjertel, hadde du vel bare en bitteliten en....
Gå og få deg sjekket for TRAS.
-
31-01-07, 15:44 #26
Prolaktin...
Hei!
Noen som har opplevd å få melk i brystene utenfor graviditet/ammeperiode? Jeg har oppdaget det nå, og skal til MR. Prolaktinprøvene mine tatt for under to uker siden lå rett over 200, så de er jo normale. Hele hormonsystemet mitt har visst gått i stå, og jeg blir så engstelig av hele greien!
Noen som har erfaring, så er jeg glad for tilbakemeldinger!
Mvh MaiaJeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
)
-
31-01-07, 16:34 #27
Jeg har ikke opplevd å få melk i brystene , men har hatt forhøyet prolactin flere ganger. Nå klarer jeg dessverre ikke huske hvor høyt det var, men jeg var til CT for å se om det kunne være en tumor i hypofysen som var årsaken.
Det var det ikke og etter en stund gikk det tilbake. Prolakitn er også et stresshormon.
Selv om det var normalt hos deg for 2 uker siden kan det jo være annerledes nå, eller at det var en analysefeil ved prøven som ble tatt for 2 uker siden. Det er skjelden slikt skjer, men det kan skje.
-
31-01-07, 16:44 #28
Jeg og har melk i brystene.. og jeg er ikke gravid.. har hatt det i noen uker nå, men det går aldri over.. helt merkelig greier..først var det bare i det ene brystet men så skjedde det med det andre og... Skal til legen snart så jeg håper jeg får svar på det... er litt redd det kan være noe alvorlig..:( Har hatt det før, men det var før jeg fikk lavt stoffskifte - grunnen den gangen var at jeg hadde gått på p-piller flere måneder i strekk uten pause... er ganske urolig...
-
31-01-07, 17:09 #29
Hei igjen!
Jeg leste en artikkel i dag at en forhøyet TSH kan påvirke hypofysen til å skille ut mer prolaktin...vi får håpe det er det som er årsaken for oss begge!
Tvi,tvi!
)
-
31-01-07, 17:29 #30
Hei dere,
Jeg har har lekkasje fra brystene. Har ikke forhøyet prolaktin og ble henvist til gynokolog. Han henviste meg videre til mammografi, men sa at det ikke var uvanlig å ha melk fra brystene ved lavt stoffskifte. Har også lest det blant annet her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract
Søker du på Galactorrhea (uønsket bryst lekkasje) hypothyroidism så finner du fort ut at det kan være andre årsaker også.
Jeg har vært til mammografi og velger å avvente situasjonen litt for å se om det blir borte med levoxinen.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
Lignende tråder
-
Født med Hypotyreose. Lav dose? Er Levaxin en bra medisin?
Av egfins i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 26-02-08, 18:19 -
Jenta mi ble født med forhøyet verdier...
Av Krapylet i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 13-08-06, 23:05
Svar med sitat
Bokmerker