Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Tråd: Prøveresultat
-
14-01-07, 16:22 #1
Tålkning av prøver
Hei!
Jeg har vært plaget av lavt stoffskifte i litt over 1 år, det var da jeg fikk diagnosen.
Går på levaxin 100 mikrogram 3 dager i uken, 150 mikrogram 4 dager i uken og 10 mikrogram liothyronin 7 dager i uken.
Så jeg lurer på hvordan dere tolker disse prøvesvarene jeg tok den 08.12.06:
T3 fritt:4,8 Referanseintervaller 3,0 - 6,0 pmol/L
Fritt T4: 11 Referanseintervaller > 2 u (som voksen) 7 – 28 pmol/L
TSH: 0,27 Referanseintervaller > 20 år 0,4 – 3,5 "
Nå har jeg satt inn referanseintervaller.
Så lurer jeg på hvor lenge det tok for dere å komme opp i rett dosering av medisiner?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-01-07, 16:54 #2
Det er litt vanskelig å kommentere prøvesvar når jeg ikke vet referanseområdet. Står i parantes bak svaret.
FT4 virker litt lavt i forhold til det referanseområdet jeg er vant med. TSH er litt lavt, men det er vanlig når du bruker medisin.
Jeg har hatt lavt stoffskifte i 2 år, og har vel enda ikke funnet riktig dosering. Vet ikke om det er mulig heller kanskje den må justeres med jevne mellomrom. Jeg fungerer sånn noenlunde akkurat nå, og noen dager har jeg det helt topp! Andre dager er et slit å komme gjennom.
-
14-01-07, 21:08 #3
De er 19 og 60 %.
Vanskelig å si, siden noen har det bra med en lav ft4, men jeg og andre må ha den på minst 50%.
De som tar Armour har typisk ennå høyere ft3 og har det bra slik.
Det ville være logisk å prøve med litt mer levaxin for å få ft4 opp til 60% den også.
nora
-
14-07-07, 16:53 #4
Prøveresultat
Kan noen hjelpe meg å tolke disse:
TSH: 1,0
FSH: 6
LH: 6
FT3:4,5For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-07-07, 17:35 #5
Jeg lurer på om resultatene begyner å bli bra. Jeg fikk ett brev fra legen om resultatene og der stod det at de ikke var ok. Så hva som er galt nå?
Skal spørre spørre ham når jeg skal dit i august, men tenkte om noen av dere kan hjelpe meg litt.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-07-07, 17:51 #6
TSH og Fritt T3 ser ok ut. Bruker du medisiner for stoffskiftet? FSH og LH er hormonprøver som varierer litt i forhold til hvor du er i menstruasjonssyklus.
FSH-LH
Indikasjoner
Påvisning av inntrådt klimakterium. Diagnostikk av sykdommer i hypothalamus-hypofyse-gonadesystemet. Utredning av oligo/azoospermi.
Referanseintervaller
M: < 19 IE/L
K:
Follikelfase: < 9
Midtsyklus:5 – 23
Lutealfase:< 5
Post-menopausal fase:> 17
Dette er kopiert fra Medisinske Serviceavdelinger Akershus Universitetssyehus. Hvis ikke svarene kommer tydelig fram, kan du sjekke denne linken:http://www.msa.ahus.no/modules/modul...=586&C=362&D=2Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
14-07-07, 17:56 #7
Ja jeg bruker medisiner, da skjønner jeg ikke hvorfor han mente med at stoffskiftet mitt ikke var ok nå.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-07-07, 18:00 #8
Har du tatt andre prøver enn de du skrev opp her? f.eks f-t4? Hvordan føler du deg?
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
14-07-07, 18:05 #9
Synes det var veldig rart at han ikke har tatt t4 prøve hvis han har klart å ta t3
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
14-07-07, 18:11 #10
det hadde han ikke gjort, men ser nå at han hadde tatt S-Thyroxin og det var 8. Hva skal det ligge på?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
redd for prøveresultat
Av cathrin i forumet Hos legenSvar: 16Siste melding: 01-02-07, 11:47 -
Nye prøveresultat og tilbake til bare levaxin.
Av kira i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 07-06-06, 21:07
Svar med sitat
Bokmerker