Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    11

Standard Til dere som kan dette ?

Har vært hos legen i dag og fikk svar på mine prøver.
    TSH 2,5 og T4 19,0

Jeg tar Levaxin 100 mikrogram daglig, minus onsdager og
    søndager. Sliter veldig med muskelsmerter i bena og svetter/koker
    i kroppen, spesielt om natten. Bør jeg justere inntaket av Levaxin ??
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Nordpå
    Meldinger
    30

Standard

Hei
    Nå er ikke jeg noen ekspert på stoffskifte da jeg nettopp har fått diagnosen selv. Men før jeg begynte med levaxin hadde jeg forferdelige ledd og muskelsmerter. Spesielt om natta og om morgenen. Hadde problemer med å få kledd på meg. Dette har jeg hatt i mange år uten at jeg skjønte hvorfor. Ble bedre utover dagen. Hadde også perioder med svette/hetetokter om natta.
    Etter at jeg begynte med levaxin har dette blitt bare bedre og bedre. Er ennå ikke oppe i maximal dose men jeg merket stor forbedring ganske raskt og spesielt ved doseøkninger. Tar nå 75 mikrogram hver dag og skal enda øke i flg legen.
    Kanskje du har feil dose med medisin?, jeg får i hvertfall det slik når medisinen liksom har "gått" seg litt til i kroppen. Men smertene er ikke så gale som de var før.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Hei Kitten. I løpet av en uke tar du totalt 500 mikrogram Levaxin. Det er lavere enn for mange som tar 100-150 mikrogram daglig. Og din TSH er ikke lav nok. Det er rom for en doseøkning. Kan du diskutere med legen om du skal prøve 100 mikrogram hver dag, slik at du tar 700 mikrogram i uken?

Behandlingsmålet er å få TSH mellom 0,5 og 1,5. Din TSH er 2,5.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    11

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av marge
    Hei Kitten. I løpet av en uke tar du totalt 500 mikrogram Levaxin. Det er lavere enn for mange som tar 100-150 mikrogram daglig. Og din TSH er ikke lav nok. Det er rom for en doseøkning. Kan du diskutere med legen om du skal prøve 100 mikrogram hver dag, slik at du tar 700 mikrogram i uken?

Behandlingsmålet er å få TSH mellom 0,5 og 1,5. Din TSH er 2,5.
    Hei igjen.

Du hadde nok rett i at jeg skal øke dosen Etter bare 3 uker uten
    medisiner onsdager + søndager ble jeg veldig svimmel, og min TSH hadde
    økt til 27.... Skal nå ta Levaxin daglig. Tok ny blodprøve i dag, og da får
    vi se om det hjelper.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Jeg synes det er veldig rart at leger har en sånn dille med å endre medisineringen slik at en tar en tablett noen dager, og har dager uten medisin...

Kroppen vår driver da ikke på og slår av og på produksjonen sånn? Og Levaxin fåes da i små og store doser. Og en tablett kan deles også. Skal ikke være så vanskelig å gi den samme dosen daglig? Må heller gi en mest mulig stabil tilførsel av medisiner for å etterligne kroppens egen produksjon, mener nå jeg.

Medisineringen kan regnes ut etter kroppsvekt. http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952
    Du kan se nedover siden til du kommer til avsnittet: Tyroksinbehandling

Innføringen av sensitive metoder til måling av TSH har vist at 0,100 - 0,150 mg L-tyroksin/døgn normaliserer TSH-konsentrasjonen i blodet hos de aller fleste pasienter med primær hypotyreose. Dagsdosen tilsvarer 1,60 - 1,70 µ g L-tyroksin/kg kroppsvekt.

Lignende tråder

1. Hva mener dere om dette?
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 27-05-08, 22:27
  2. Hva vil dette si
    Av Veronika i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 07-02-08, 00:55
  3. høyt eller lavt stoffskifte dere som har peilin på dette
    Av lene84 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 05-05-07, 08:56
  4. Dette er meg :-)
    Av snuppa i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 06-01-07, 11:50
  5. Slankekur - plaster med jod - hva synes dere om dette, da?
    Av baremei i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 3
    Siste melding: 20-04-06, 23:59

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn