Viser søkeresultater 21 til 30 av 36
-
07-11-06, 22:54 #21
Har ringt på D-vitamin-prøven i dag. Utrolig! De har klart å få tatt den.
Jeg ligger rett over referanseområdet. Så er det i alle fall ikke det som forårsaker problemer - ikke nå. Men september er den eneste måneden i året hvor jeg har vært ganske mye ute, så jeg tenkte at jeg neste gang skulle be om å få det sjekket i februar/mars. Ser sikkert ikke så lyst ut da.
Hsn - ja, samme pusteproblemer hva enten jeg har veid 80 kg eller 110 kg. Og det kom på et visst tidspunkt. Husker jeg sto i trappa (klarte ikke å gå opp 6 trappetrinn uten pause) og måtte suge inn luft. Føltes som om jeg måtte puste graut. Veldig, veldig ubehagelig.
Lindalorraine - har noen ganger litt "klaustrofobi" hvis jeg får folk for tett på meg. Har ikke knyttet dette til pusteproblemene, så jeg er usikker... Forferdelig i alle fall med angst for å ikke å få luft."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
08-11-06, 08:11 #22
Hei!
Hadde store pusteproblemer etter at jeg sluttet å røyke og trodde jeg hadde fått astma- lungekapasiteten ble målt og var god. Det var da jeg fikk påvist hyperthyrose- jeg var rimlig høy. Mener å huske at det roet seg da jeg fikk behandling- først med Inderal deretter bedret det seg betraktelig når jeg var riktig medisinert på levaxin og armour.. De dagene jeg var trøtt og sliten og alt var ett ork, var de dagene jeg følte at det var tungt i kroppen å gå tur og pusten var tung. Ved nærmere ettertanke har jeg ikke hatt dette siden sommeren og det er ikke savnet
Lykke til
Hias
-
08-11-06, 14:46 #23
Rett over bunn, eller rett over overkanten av referanseområdet?
-
11-12-06, 13:18 #24
Tungpusten, åndenød, pustevansker
Hei,
Er det noen som vet om det er vanlig å være plaget med tung pust når man har lavt stoffskifte? Jeg har plutselig begynt å få slike problem, selv uten noen form for anstrengelse. Kan for eksempel våkne om natta å ikke klare å sovne igjen fordi det er så tungt å puste.
-
11-12-06, 22:37 #25
Ja, gjett om ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
12-12-06, 11:16 #26
Ja jeg har lest fler postinger på de andre forumene om dette.
Men sjekk for eksempel blodprosenten og ferritin også. Kan være anemi. (som igjen kommer av hypo)
-
12-12-06, 14:21 #27
Takk, nora.
Blodprosenten min er litt lav så kanskje det er derfor....
Ferretin er heilt ok.
-
26-10-08, 13:21 #28
Å…ndenød....
tungpusthet eller fölelsen av å ikke få nok luft. Noen som vet om det er symtptom på lavt/höyt stoffskifte?
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
26-10-08, 16:29 #29
Re: Åndenöd....
Hos meg forbinder jeg det med LAVT...var skikkelig plaga før jeg fikk diagnosen, og fortsetter periodevis iallfall; jeg står ikke på noen ideell dose enda!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
26-10-08, 21:38 #30Hildemor Gjest
Re: Åndenöd....
Jeg kan få det både ved høyt og lavt.
Svar med sitat
Bokmerker