Viser søkeresultater 1 til 10 av 54
-
28-10-06, 12:42 #1
Ulike typer thyroidproukter
Hei alle sammen, nå er jeg altså på vei til byen (københavn) for å skaffe et eksemplar av dagens VG, sette meg på en hyggelig kafe og lese saken om sonja, etter at noen kom med tips her på forumet..
gleder meg.
Bare et kjapt spørsmål, har det litt travelt, men er litt oppgitt.. Etter en dialog under "presentasjoner" her på forumet, kom det frem at det visstnok er like vanskelig å få resept på naturlige thyroider her i landet som det er der hjemme... det var dårlige nyheter for meg. Jeg begynner å løpe tom for disse "batteripillene" mine, og jeg starter i ny jobb her i danmark på mandag... mye stress fremover.. Ville tidligere i dag bestille den hvite og røde boksen som jeg har brukt en stund og vet at mange andre her inne også bruker, fra antiagingsystems, men viste seg at de fortsatt er "out of stock"... Hva kan gjøres? Legger ved en link, med spørsmål om, tror dere (vet dere) om noen av de andre produktene er fullgode alternativ til thyroid armour?
Jeg har voldsomt mye å tenke på for tiden, livet er godt men fryktelig krevende, og jeg synes ikke det hjelper noe særlig at det skal være så vanskelig å få tilgang til den medisinen kroppen min trenger for å fungere...
Sånn ellers så må jeg si det føles godt å være tilbake på forumet! klem til alle
-
28-10-06, 14:35 #2
-
29-10-06, 01:28 #3
Kan ikke hjelpe deg med Armour, Marianne...
...men så spennende ting er for deg nå.
Ønsker deg all mulig lykke - med alt, og håper at du klarer å få tatt vare på deg selv også ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
29-10-06, 09:04 #4
Re: Ulike typer thyroidproukter
Hej Marianne
Opprinnelig skrevet av Marianne
Det er første gang, at jeg så info om Armour her på siden - så jeg kan ikke hjælpe med en information du har brug for. Jeg vil dog sige, at hvis du finder en forhandler udenfor Europa - må du nok sørge for at få præparatet sendt til Norge først. Her i Danmark sidder toldvæsenet vagt og finder de noget i posten, der ikke er "lovligt" - tilbageholder de forsendelsen. Om der vanker bøder aner jeg intet om, men det er jo ærgerligt nog (hvis uheldet er ude), at miste sin forsendelse på denne måde.
Og lad dig selv ikke stresse alt for meget. Det bliver man hverken dygtigere eller gladere af. Her i Danmark er arbejdskraftssituationen så vanskelig, at man ser nu ganske anderledes på uskyldige begynderfejl end man gjorde før, når gode folk bare "hang på træerne". Jeg ved jo ikke hvilken branche du hører til, men ovenstående bemærkning gælder faktisk alle, fra avisbude og opefter m.h.t. jobstyper.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
29-10-06, 13:07 #5
Vi i Norge kan få ting fra antiaging systems fordi det kommer fra kanaløyene (england) og tollvesenet og myndighetene tillater oss å bestille medisiner fra europa. Ikke fra USA. Alt fra USA er suspekt. Står i rundskriv og på nettsider.
De i england pleier ikke å ha problemer med å få inn Thyroid fra amerika eller mexico.
Danmark tillater vel ikke noe t3 heller, hvis de ikke har forandre praksis i det siste.
De i danmark kan ikke bestille noe fra antiaging systems tror jeg, er ikke sikker, fordi de er i EU.
-
29-10-06, 13:29 #6
Hei damer, og takk for svar og gode tanker.
Men hva i all verden kan jeg gjøre da??
Begynner nå å bli både redd og oppgitt her.. og ikke minst bekymret. Etter å ha ligget 2-3 år i hi under ungdomstiden, under dynen med tåkehjerne og iskalde hender, fikk jeg levaxin, som etter et år ikke hadde medført annet enn bry, så dukket armour opp, og har altså vist seg å gi meg livet mitt tilbake.. kort sagt, så ville jeg aldri vært i stand til å ta oppgjør med hverdagen min, flytte til danmark, skaffe arbeid, bosted og nytt nettverk, hadde det ikke vært for armour... jeg ville hverken hatt krefter, initiativ, gjennomslagskraft, orienteringsevne eller noen andre av de høyst essensielle egenskaper som kreves for å klare seg selv og mestre livet, hadde jeg ikke fått hjelp gjennom t4 og t3 i armour. Dette har jeg altså bestilt og svelget siden februar. Og jeg har det godt, og oppleves som høyst normal og får respekt og anerkjennelse av alle rundt meg. Nå begynner jeg å gå tom, og jeg får beskjed om at leger i det landet jeg befinner meg i, ikke skriver ut resept på naturlige hormoner, nettapoteket jeg bestiller fra er utsolgt, og tollen i danmark ville dessuten ikke latt det gå igjennnom. Altså kan det se ut til at jeg har absoulutt alle odds i mot meg. Hva kan jeg gjøre nå? Har armour for 14 dager frem, ikke mer. Jeg er engstelig og urolig nå, dette føles som en håpløs situasjon jeg ikke vet hvordan jeg skal løse.
-
29-10-06, 13:39 #7
Hei Marianne! Så spennende at du er i Danmark. Går det an at familie eller venn bestiller Armour til seg selv i Norge og sender det til deg som gave? Hvis foreldrene dine skriver i et brev inni pakken at du glemte å ta med medisinen din da du flyttet? Eller er ikke verden så enkel? Håper dette ordner seg!
-
29-10-06, 13:41 #8
Forslag:
Hvis du fremdeles har tilknytning til Norge, og hvis du finner en lege i Norge som er villig til å foreskrive deg Armour på registreringsfritak, så tror jeg du kan komme i havn.
For hvis man skal reise til utlandet skal man ha med seg bevis fra lege/apotek på at den medisinen man har med seg er foreskrevet av lege. Tror ikke Danmark kan nekte deg dette da.
Men det krever kanskje at din bostedsadresse er i Norge, så det blir vel en smule tungvint. Men hvis du i alle fall begynner der, så kanskje du kan få til en avtale med tollvesenet i Danmark eller noe. At du bare henter med deg medisinen i Norge og så tar den med deg hjem til Danmark. Vi kan jo egentlig forflytte oss ganske som vi vil over landegrensene i de skandinaviske landene, så vidt jeg vet.
Alt hva jeg kan komme på her og nå, i alle fall.
Lykke til ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
29-10-06, 16:33 #9baremei Gjest
Tanken slår meg at hvis man fikk en legeærklæring fra en norsk lege (stilet til "den det måtte angå-lege") som du kan ta med deg til Danmark vil vel ingen dansk lege med respekt for seg selv overprøve den?
Hva med å skaffe ett års resept hjemme i Norge, og la et familiemedlem hente ut etter fullmakt hvis du ikke skal hjem akkurat da?
Og jeg har aldri opplevd problemer med resepten etterhvert som dosen har økt, jeg bare sier ifra på apoteket og bestiller det jeg trenger. Det har etterhvert blitt det dobbelte av hva som har stått på resepten, og ingen har noensinne kommentert eller laget vanskeligheter med det (det jeg egentlig sier er at du fint kan klare å hente ut det dobbelte av 3mndr forbruk).
Send meg en pm, så skal jeg se om det går an å fikse noe. Legen min er muligens litt sur på meg fordi jeg ikke vil fikse datasystemet hans, men jeg skal dit på onsdag og skal sondere terrenget litt.
-
29-10-06, 21:20 #10
Lurer på hvilket forum man spør på om hvordan de gjør i danmark.
I tyskland kan man få resept, vet jeg.
Lignende tråder
-
Ulike medikamenter for lavt stoffskifte ?
Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 29-01-09, 11:16
Svar med sitat

Bokmerker