Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
10-10-06, 18:52 #1
Noen som har hatt forhøyet kalsium?
Jeg hadde 1 mnd uten levaxin tidligere i år, og testet da for høye blodverdier på Kalsium. Legen sa det ikke var noe å bry seg med, så jeg har ikke brydd meg. n´Finn skremte meg imidlertid noe i sitt svar til meg i den andre tråden, da han sa at for høye kalsiumverdier aldri er normalt.
Etter å ha startet på Levaxin er kalsiumverdiene krøpet så vidt innenfor referanseområdet igjen. Hva er relasjonen mellom Levaxin og Kalsium, om noen?
-
13-10-06, 15:14 #2
Heisann,
Jeg hadde for lavt kalsium før jeg startet med behandlingen. Begynte med kalsium tabletter samtidig som jeg tok Thyrax.
Måtte stoppe med kalsium inntaket for det begynte å gå litt opp mot øvere verdi.
I desember bør jeg vite litt mer, da er det nye blodprøver, og da kan vi se om kalsiumet har gått ned igjen eller om det holder seg eller går oppover...
-
16-10-06, 19:16 #3
Hyperparathyreoidisme. har du målt PTH og ionisert calsium? Sistnevnte skal visst alltid måles samtidig med albumin.
kalsium skal ikke være forhøyet nei. Bytt lege!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
16-10-06, 19:26 #4
Huffda - var ikke meninga å skremme deg Kamelonia

Men må nesten holde fast ved at det er grunn til å undersøke videre når man måler forhøyet Calsium.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-10-06, 20:58 #5
Jeg skal undersøke det, ja.
-
18-10-06, 16:03 #6
Jeg hadde for høye ionisert kalsium verdier for ca 1 år siden. De forsvant i midlertid helt av seg selv. Har ikke sjekket siden, men har tenkt å ta en ny blodprøve runde snart.
Har tenkt på det med kalsium og D-vitaminer. Og jeg fikk aldri tatt den D-vitamin prøven jeg.. Så nå er det vel på tide tenker jeg
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Noen andre som har (hatt) Subakutt thyreoiditt her?
Av Veronica i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-08-08, 15:07 -
For høy kalsium
Av Stina i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 5Siste melding: 18-04-07, 22:33 -
noen fler som har hatt post partum?
Av rikke i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 0Siste melding: 11-01-07, 13:09
Svar med sitat
Bokmerker