Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
08-10-06, 14:16 #1
Noen ganger får man nok - en liten oppdatering
(jeg skrev nettopp et innlegg, men det ble borte på veien)
Nå nærmer det seg årsdagen for diagnose og oppstart av behandling. Det har vært et tøft år og jeg har flere ganger hatt tanker om verdien av livet slik det var til tider. Men! Det har heldigvis gått oppover og framover dette året.
Jeg ville bare takke alle dere på forumet som ga så mye info og støtte til en uvitende sjel. Hadde det ikke vært for dere så tror jeg at galskapen hadde tatt overhånd.
Den siste tiden har vært så god at jeg faktisk har følt ubehag ved å åpne forumet. Det har blitt så mye sykdom og elendighet i livet at jeg kom til et punkt hvor jeg måtte ta en pause fra hele greia. I pausen har jeg begynt på to kurs - det ene har dere vel allerede gjettet..
I morgen er det nytt legebesøk og det blir spennende å se hvordan det ligger an med disse stoffene i blodet. Jeg håper at min ulydighet (tatt 5 istedetfor 10 mg) har lønnet seg og at FT4 ikke har gått til himmels.
Klemmer og takk til alle.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
08-10-06, 14:23 #2
Hei Brits

Så godt å høre at selv i elendigheten så har ting gått fremover! Det er godt at du tiltross for ubehaget kommer innom og gir oss lys, for du vet jo selv hvor mørk verden kan føles til tider i denne prosessen
Jeg har selv hatt problemer med å lese på forumet til tider dette året (vært medisinert akkurat i 1 år idag). Det kan bli vanskelig å alltid forholde seg til lidelsene og negativiteten i folks sykdom samtidig som det er det som ofte driver oss til handling.
Litt ulydighet er lov, særlig om det er til det beste for deg
Lykke til videre håper du klatrer enda høyere helsemessig
Det fortjener du!
Klem tilbake til deg
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-10-06, 17:55 #3
Enig med deg i dette. Det er en hårfin balansegang mellom å fordype seg i informasjon angående sykdom og bruke det til noe positivt i stedet for å bruke det til å grave seg enda lenger ned i elendigheten. Det siste kan bli en negativ spiral som gjør vondt verre.
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
08-10-06, 20:54 #4baremei Gjest
Nå leste jeg høyt for mannen min og erklærte at DETTE gjør det verdt det, all den tiden jeg bruker på forumet, enda jeg ser på meg selv som frisk.
Godt å høre, og lykke til videre!
Og til resten av røkla: DET ER HÃ…P, HOLD UT!
-
09-10-06, 08:45 #5
Hallo.
Og oppi alt detta sitter jeg og lurer litt på hvilket kurs du har bynt på jeg da, har litt problemer med detaljene jeg, trenger info!!!
Og er enig med dere, dette forumet er helt fantastisk. Jeg(og indirekte legen min) har lært så masse her, og har tenkt å fortsette her og lære mer.
Ønsker dere lykke til, og ønsker dere en symptomfri fremtid!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
09-10-06, 11:36 #6
Heisan heisan,
Golf og italiensk. Meldte også min interesse for yogakurs som Thyrodea-foreningen arrangerer lokalt, men der ble det kollisjon med dagene - så det får vente.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-10-06, 10:58 #7
Det går opp og ned i dette livet. De siste dagene har vært ille. De begynte litt forsiktig for 2 uker siden og så har det bare økt på.
5. september var FT4 12 (12-22).
5. oktober var FT4 14.
Er det mulig at det er hyposymptomer som jeg kjenner nå selv om FT4 har steget?
Hver gang jeg tror at det verste er over så kommer det en ny nedtur. Dette til tross for at jeg virkelig følger med på prøveresultater og symptomer.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-10-06, 14:45 #8
Ja visst T4 på 14 er jo ingen ting..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-10-06, 15:21 #9
Så du, Anne Ma, mener at den lave FT4'en godt kan være årsak til at jeg er ganske deppa og tom innvendig. Legen min er nok uenig med deg i dette da han sier at man kjenner ikke en FT4 som går litt opp og ned så lenge den er noenlunde innenfor normalen. Man blir kanskje bare litt trøtt hvis den blir for lav, men det fikses jo lett med å redusere doseringen litt. Sier han.
Jeg har sittet på en stol og stort sett glodd tomt inn i pc'en i dag. Det til tross for at været er nydelig og jeg har ferie. :evil: Den planlagte langweekendturen er avlyst og alt er bare pyton - igjen. Nå er det bare å vente på at FT4 skal stige igjen.
Hvis jeg hadde fulgt legens råd om å fortsette med 10 mg, så hadde jeg vel vært helt i koma nå. Egentlig burde jeg vel redusert enda litt til, men det vet jeg ikke om jeg tørr.
Hvordan går det med deg AnneMa?Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-10-06, 15:50 #10
Jeg merker i alle fall at jeg ikke er i noen toppform når min T4 er på 14 det er altfor lavt for meg. Kanskje for deg også?
Lignende tråder
-
Jeg er opprørt over at jeg aldri har fått en anstendig thyroid utredning
Av Marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 49Siste melding: 03-03-11, 23:41 -
Litt oppdatering og spørsmål, tar gjerne imot kommentarer.
Av pippi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 10-03-09, 13:19 -
Oppdatering samt spørsmål om Aker
Av Nettverk i forumet Hos legenSvar: 15Siste melding: 24-04-08, 17:43 -
Etter 5 uker på levaxin er ting stort sett som det har vært tidligere
Av JS i forumet Lavt stoffskifteSvar: 55Siste melding: 06-01-08, 10:28
Svar med sitat
Bokmerker