Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
Tråd: Remeron for søvnløshet
-
14-09-06, 20:43 #11
armour første tiltak
Fra første tablett med armour sov jeg mye bedre!! Ikke lenger følelsen av å ligge over madrassen, i helspenn. Føler skikkelig trøtthet på kvelden og snorker omtrent før hodet når puta. Har ikke tatt Remeronen, får ha den i bakhand om armouren bare virker i innkjøringen.
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
15-09-06, 05:51 #12
Tor
Min sykdomshistorie startet med diagdnosen depresjon og dermed startet æ med antidepressiva, Efexor. Noen måned etter det fikk diagnosen lav stoffskifte og har siden gått på Levaxin og. Dette er 5 år siden. Bruker i tillegg sovetabletter, imovane.
Det æ lurer på etter å ha lest innleggene over, er om æ burde ha prøvd Liothyrin? Ingen leger har noensinne engang nevnt ordet, tross at æ har kommet med ei A4 side med plager, symptomer.
Er det slik å forstå at Liothyrin hjelper med psyken? Får enda nedturer inni mellom, tross antidepressiva.
Har gått 4 år på yrkesrettet attføring og nu når tiden er kommet for å søke jobb, så innser æ at æ klarer ikke 100% , så har tenkt å søke 50% uføretrygd. Har hele tiden trodd at æ skulle bli bedre.
-
15-09-06, 09:03 #13
Liothyronin
Hei Tor!
Ofte har det sammenheng med lav FT3 og "brain fog" som de kaller det i USA, og depresjon. Hadde en skikkelig oppsving da jeg først startet med armouren, som er både T1, T2, T3 og T4, men nå er sikkert dosen blitt for lav etter enog en halv uke pluss at levaxinen begynner å forsvinne ut av kroppen er humøret, lunta og energien helt på bånn. Samtidig er jeg varm, så det er vanskelig å si om det er høyt eller lavt...får sjekke på mandag. Uansett tror jeg absolutt det er verdt et forsøk med Liothyronin eller armour for deg. Har du noengang sjekket FT3 verdiene dine?
Kan jeg spør vilken type jobb du hadde i utgangspunktet? Jeg er selv sykepleier men syns jeg fungerer veldig dårlig i jobben i perioder, kanskje er det ikke et yrke jeg kan bli gammel i, i hvertfall ikke hvis formen ikke bedrer seg snart...dritt med denne sykdommen, vil så gjerne bli frisk!!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
15-09-06, 11:38 #14
Til Evitikka.
Det er all grunn til å tro at du har hatt Hypothyreose hele tiden og at det har vært hovedårsaken til dine psykiske sykdommer.
KLART DU BØR PRØVE LIOTHYRININ!!!
Det var jo både thyroxin og Lioththrinin i den første stoffskifte medisinen, pulveriserte saue skjoldbrusk kjertel.
Folke jeg kjenner har fått bedre søvn, "nerver" og kvitt mage problem etter de fikk Liothyrinin.
Legen din vil kanskje komme med pissprat som at: det er ikke dokumentert, det er bare tøv, et rykte som går i Norge.
I england har de brukt det i 10 år, i Tyskland finns kombinasjonstabletter.
Dessuten bør det vere dokumentasjon nok at de første stoffskifte medisinene inneholdt dette.
Det du skal gjøre når/om du får Liothyrinin er å ikke høre på legen om dosering, prøv deg fram sjøl alt etter som. Det viktigste du må gjøre er å kutte ned på Levaxin når du starter, Lio øker TSH i kombinasjon.
Del dosen opp i en morgen og en kveld. Noen får sove av å ta kvelds-dosen når de legger hode på puta.
Personlig begynte jeg å gå på do fra dag en med Liothyrinin, etter 2 år med forstoppelse.
MVH
TorHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
15-09-06, 14:57 #15
Takk Tor!
Da skal æ forlange å få prøve, har legetime i slutten av måneden. Har ny fastlege så vet ikke hvordan han reagerer. synes det er irriterende at æ er ikke blitt tilbudt dette før, tross at æ føler meg ikke bra!
Endokrinologen i Tromsø fnyste bare av Liothyrin og Armour, mente de selges bare for å tjene penger .
Æ har justert selv Levaxin doser, når æ har følt at er blitt verre over en tid, så tror at æ klarer å justere Liothyrin og . Men er opp i 175 levaxin pr dag, og synes det er ganske mye, men vil ikke prøve å gå ned heller. Har ikke merka noen hypo symptomer så...
Da har æ fått nytt håp! Tusen takk igjen Tor!
-
15-09-06, 19:24 #16
Dette er et stort problem, at endikronologer og andre medisinsk personell hevder det ikke har effekt, det er jo helt skrudd siden den første medisinen innholdt dette.
At det bare lages for å tene penger er det tåpeligste jeg har hørt, hvilken medisin blir ikke laget for å tene penger da? Det er jo alle medisinproduserende selskap sitt mål.
Det er disverre mye stolthet ute og går fordi Hypothyreose behandlingen fikk krass kritikk rundt 1990 når Per Egil Hegge ga ut boken Også må du ikke stille spørsmål.
Etter dette gikk mange medisinere i skyttergraven og er der enda.
Det er nok ikke bare noen enkel veg for deg etter at du har gått i så mange år med Hypothyreose plager, uten behandling for det.
Men Liothyrinin er et viktig steg for deg.
Men husk
U MÃ… KUTTE NED PÃ… LEVAXINE NÃ…R DU BEGYNNER PÃ… LIOTHYRENIN. Ellers er sansynelighetene for å få for høgt stoffskifte veldig stor.
Om T 3 blir litt høy, så gjør det ingenting.
Der er ingen dokumentasjon på at man er frisk innenfor den såkalte "normalen".
Begynn forsiktig, feks: kutt ned 50mch Levaxin og legg til 20 mg liothyrenin.
Fordel dagsdosen på morgen og kveldHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
15-09-06, 20:50 #17
Her er en fortelling fra Tidskriftet for den norske lægeforening som kan passe for mange av oss.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... _ID=526567Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
16-09-06, 16:53 #18
Dette er vel litt utenom, men jeg har veldig god effekt av Zyrtec allergi tabletter. Vet at legene skriver dem ut mot søvnproblemer også. De kan kjøpes uten resept. Jeg bruker dem for allergi da, men blir kjempetrøtt av dem . Egentlig altfor trett, men det er sikkert ikke likt for alle.
Svar med sitat
Bokmerker