Side 9 av 15 Først 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 148
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av pling

Men det med for lav TSH kan vel være et tegn på sekundær og tertiær hypotyreose etter hva jeg har lest. Det spurte jeg om, men han gå ikke noe fornuftig svar synes jeg.

)
    Fordi han ikke er en fornuftig lege???"Hups-tråkker-muligens-i-en-salat-helt-opp-til-magan..." 8)

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Huff, jeg vet ikke lenger, heisann.

Jeg leser om sjøgren syndrom. Det fins mange like symptomer, men jeg kan ikke finne noe om nedsatt kroppstemperatur, dårlig hukommelse, manglende ansikts mimikk/stivt ansikt o.l. Og disse symptomene hadde jeg jo lenge før jeg fikk tørre øyner etc...

Jeg tenkte først å bare konsentrer meg om dette sjøgren syndromet og ikke tenke mer på stoffskiftet, men disse to sykdommene blir jo stadig nevnt samtidig.

Tror jeg har to alternativ hvis jeg skal finne ut noe mer om stoffskiftet mitt. Det er å enten kontakte Oftebro el. bestille medisin på nettet.

Er det noen andre her som har både Sjøgren og stoffskifteproblem?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg skvetter hver gang jeg ser noen skrive om kroppstemperatur. Det var jo etter tips fra forumet at jeg begynte å måle den, og fikk en indikator på at jeg måtte doseøke. Etter hvert så økte tempen i takt med dosen, så det er vel hevet over en hver tvil at lav temperatur er et viktig tegn på hvordan det står til med stoffskiftet vel? Dette har n`Finn skrevet mye om! Vekta gikk også gradvis ned. (Den har økt igjen nå da, men det er et annet kapittel. Håper Armour`n skal redde stumpene her. )

Men altså pling - har du lav morgentemperatur hver dag? Mindre enn 36,6. Eller var det 36,8? Husker ikke helt, men noe der. Da jeg begynte å måle - etter lang tid på lav dose med Levaxin var tempen bare 35, ett-eller-annet. ALTFOR lav! Sjekk den over noen dager du.

Blitt kjepphesten min dette. Måler hver dag! Tør ikke noe annet!

Fortell oss hvordan det går med deg.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Tusen takk for konkret forslag, Yvette. Jeg skal begynne å måle meg. Må bare vente til denne influensa lignende tilstanden har sluppet taket. Godt tips!

Men hvordan kan man egentlig stole på disse pipende termometrene? Jeg målte meg 5 ganger i løpet av ca 10 min. Og termometeret viste alt fra 36,1 til 37!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av pling
    Men hvordan kan man egentlig stole på disse pipende termometrene? Jeg målte meg 5 ganger i løpet av ca 10 min. Og termometeret viste alt fra 36,1 til 37!
    Gjør ikke mitt. Hvilket merke har du? Mitt heter "microlife". Virker stabilt.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Mitt heter memory. Tror at jeg muligens trenger et nytt...
    Men temperaturen er vel ulik avhengig av hvor på kroppen man måler også?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Mål i baken du. Gir nok det riktigste resultatet. Og rett etter at du har våknet. Heter basaltemperatur.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Ok, det skal jeg gjøre Yvette.

Forrøvrig er jeg ikke i tvil lenger om at legen tar feil. Har lest, pratet med andre i tilsvarende situasjon og sammenlignet stoffskiftesymptomer med sjøgren symptomer. Jeg er sikker på at jeg har hatt problem med stoffskiftet. Refleksologen min er også 150% sikker på at jeg har hatt stoffskifteproblem.

Jeg har ikke så voldsomme symptom nå som jeg hadde for noen måneder siden. Legene vil ikke gi meg medisin, så jeg har prøvd alt annet (lagt om kostholdet heilt, tatt vitamintilskudd, alternativ behandling, trent) og blitt ganske bra. Jeg kan derfor anbefale andre i samme situasjon til å gjøre det samme. Og til dere som ikke har god nok virkning av medisiner, det finnes andre måter å lindre symptomer på!

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    63

Standard

ville bare komme med en liten kommentar til temp.måling. I mitt tilfelle virker det ikke som den svinger etter om stoffskiftet er høyt eller lavt. Vet ikke hvor mange temp målere jeg har kastet etter at den kun viste 35,5 Og det har den vist selv om FT4 har vært opp i 79 og jeg satt i T- skjorte ute i minus 20.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard støy i hodet?

Jeg tror jeg har spurt om det før, men ble ikke så veldig mye klokere da, så jeg prøver igjen: Kan støy i hodet ha noe med stoffskifte å gjøre?

Jeg har konstant støy i hodet, og da mener jeg ikke øresus eller noe slikt. Det er mer en slags dur, som om det er en fabrikk der inni....Huff, høres jo litt sprøtt ut. Men det er ganske plagsomt. Lurer på om det finnes noen måte "slå av" denne lyden på.

Side 9 av 15 Først 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

1. Lyst på bil? Ikke? Les likevel!
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 04-11-07, 12:41
  2. Knutestruma - Fine blodprøver
    Av Angelina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-10-07, 19:19
  3. Disse prøvene - er helt grønn jeg
    Av -diab- i forumet Blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 29-08-07, 12:02
  4. Øker dosen, men akutt sengeliggende likevel?
    Av MB i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 27
    Siste melding: 16-11-06, 10:11
  5. Fine prøver, men ikke i form....
    Av tussi i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 11-11-06, 17:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg