Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
06-09-06, 20:12 #1
økt luftavgang fra tarmen
Lurer på om dette har noe med stoffskiftesykdommen å gjøre? Det hadde også vært fint om noen hadde noen gode råd, for dette holder på å bli et sosialt problem.
-
06-09-06, 20:30 #2
Har gått over til glutenfri mat og disse problemene har nesten blitt helt borte!
Prøver jeg å skeie ut kommer luftproblemene umiddelbart.
Jeg tok test om event. cøliaki for noen år siden, men den var negativ. Kanskje det er verdt å prøve ut glutenfri mat noen uker (kanskje først og fremst "det daglige brød"..)
-
06-09-06, 21:47 #3
Tusen takk for tipset Kira
Kan Cøliaki vise seg slik bare ved luftplager?
-
06-09-06, 21:53 #4baremei Gjest
Det kan det.
Hvis du drikker melk kan det være verdt et forsøk å droppe den et par måneder først, det er mye lettere enn å spise glutenfritt og kan være svaret det også. Hjelper ikke det går du videre på andre ting.
Jeg har hatt en mage som din men som også tvinger meg til å løpe - fort - og etter at jeg droppet melken har den blitt til å leve med. Men spiser jeg koteletter i fløtesaus må siste biten tygges mens jeg løper alt jeg er god for til det lille rommet...
-
06-09-06, 22:07 #5
Takk skal du ha baremeg
Gjelder det samme dersom jeg spiser yougurt. ?Jeg er ikke så glad i melk da, men det er jo melk i mange produkter og hvetemel i mange produkter utenom brød da.
-
06-09-06, 22:18 #6
Har nettopp vært på kurs om melk og melkeprodukter.
Man kan ha melkeallergi - og da bør man holde seg unna alle melkeprodukter og mat som inneholder kumelk. Man får da gjerne både diare og oppblåst mage - blir skikkelig dårlig. :(
Ved melkeintoleranse, imidlertid (som er ganske vanlig), kan man tåle yoghurt og biola mm., men bør unngå ren melk. Melkeintoleranse viser seg ved oppblåsthet og luftavgang - og gjerne dårlig ånde...
-
06-09-06, 22:21 #7
Slike problemer kan komme av at sukkerarter ikke blir tatt opp i tynntarmen og kommer over i tykktarmen.
Tykktarmen funker bare som en komposthaug og det er kun vann som tas opp derfra.
Det kan feks. være slik at man mangler enzymet som skal løse opp melkesukker i tynntarmen. Da kommer melksukkeret over i tykktarmen og begynner å gjære der.
Men det finnes flere muligheter.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-09-06, 22:29 #8baremei Gjest
For meg gjelder det bare at jeg ikke drikker melk daglig. Melk i bakst og andre varer går fint. Bortsett fra denne fløtesausen jeg nevnte...
Opprinnelig skrevet av cat
-
07-09-06, 20:46 #9
Jeg har blitt bedre etter å ha kuttet ut en del matvarer. Det har bedret helsetilsatnden min generelt. Ganske mye faktisk.
Eneste problemet nå er at jeg blir bare tynnere og tynnere. Spiser nesten bare grønnskaer og kjøtt. Men kjøtt blir ikke så ofte. Er litt lat m.h.t matlaging, så dermed blir det vel nesten bare grønnsker. Og vitaminer!!
Men som sagt, luftproblemer og svimmelhet har nesten forsvunnet. Og jeg er mye mindre trøtt enn før!
-
18-09-06, 19:54 #10
hei
vil bare legge til at det er et helt vanlig "symptom" ved B12 mangel å ha mye luftproblemer.
har selv B12mangel og tar sprøyter hver 3 mnd. Før jeg begynte med det hadde jeg ingen kontroll over "luftutslippene" Meget pinlig i endel situasjoner.
Og nå kan jeg oppleve å bli minnet på at det nærmer seg ny sprøyte ved at problemet øker på, tar så B12 sprøyta og alle luftplager forsvinner for ca 3 mnd igjen.
Svar med sitat
Bokmerker