Side 7 av 7 Først 1234567
Viser søkeresultater 61 til 67 av 67
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Leste forresten noe ett sted som var litt festligt, og det var att en kan få dårliger matlyst når en er hypo
    Sånn er det for meg og det er ikke kjekt i det hele tatt. For jeg kan ødelegge forbrenningen totalt med å glemme å spise på 24 timer. Og bare ete 1 måltid til dagen.. Da må jeg stresse meg ihel med å få opp forbrenningen igjen. Og når jeg er KJEMPE sulten spiser jeg gjerne 3 måltider til dagen og legger på meg masse :(

Men vi er jo alle forskjellige ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har av og til for god appetitt og av og til for dårlig. Jeg tror begge deler er skadelig for forbrenninga/stoffskiftet.

For når jeg ikke har matlyst venter jeg ofte til langt på dag før jeg spiser. Da har forbrenninga slått på spareblusset, så alt jeg spiser da legger seg rett på sideflesket.

Og når man har for god appetitt og spiser litt bra, så vet vi jo alle hva som skjer med oss med for lavt stoffskifte.

Så det er viktig å få det til å gå mest mulig jevnt og trutt. Siden jeg ikke alltid orker å få i meg ting tidlig på dagen, har jeg funnet ut av at det går lettere med Herbalife som er flytende. Men dette koster jo litt penger, så jeg vet ikke om jeg kan holde på dette som en varig løsning.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har i det siste tenkt på at jeg nesten ikke tror jeg har tatt for lave dose Levaxin når jeg tok 100 µg om dagen, og prøvene var fine. Det er ikke det som er problemet. Enten kommer ikke thyroxinen inn i cellene som den skal, eller så har jeg simpelthen ME i tillegg eller noe annet.

Fordi:

Jeg synes jeg har hatt en del hjertebank i det siste. Om det skyldes Lio'en eller noen private bekymringer jeg sliter med for tiden, vet jeg ikke. Men jeg har nå igjen bare tatt 50 µg Levaxin om dagen. Jeg ser alt skriveriet om overdosering/hyper-symptomer, og jeg gidder altså ikke gå den veien, spesielt siden jeg ikke er blitt noe bedre med de økte dosene med medisin.

Så merker jeg heller ikke noe de dagene jeg tar mindre medisin - ingen forskjell, kanksje litt mindre hjertebank nå (men i dag er også de private bekymringene litt mindre...)

MEN

Jeg glemte å ta Thermo Complete en dag, og da var jeg helt i koma av trøtthet, orket nesten ikke røre meg på treninga. Så jeg blir "gira" av T.C., og problemet er at jeg ikke kommer "ned" igjen til natta. Så noe er er galt, noe som ikke er helt riktig.

Så jeg lurer da på om T.C. kan være et slik adaptogen eller hva dere kaller slikt, så som f.eks. Rosenrot som jeg enda ikke har fått forsøke.

Og uansett så har jeg masse hypo-symptomer som de økte dosenen ikke har endret noe på.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for det er lite logisk alt dette rotet med meg.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Her var mye. Om Levaxinen kommer inn i cellene? DET er et godt spørsmål. Har du målt morgentempen din? (Er litt opphengt i denne jeg da;).

Hvor lenge har du gått på "høy" dose med Levaxin og Liothyronin? Kanskje ikke lenge nok? Og er ikke 50µg Levaxin altfor lite da?

Huff da Stina. Kanskje du bør gjør som noen av oss her inne og importere Armour? Tatt 1 mnd jeg nå, men litt tidlig å oppsummere noen resultater.

Drikker Thermo Complete jeg også, men merker ikke noe av det - tror jeg.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Yvette ;)

Klarer ikke å måle noen morgentemp for jeg løper på do "hele" natta - da må jeg i så fall gjøre det etter at jeg har vært på do, og jeg trodde man skulle gjøre det før.

Høy dose? Hm... Gikk tilbake til 100 µg Lev i midten av juni, hvor jeg da samtidig begynte med 10 µg Lio. Så etter 14 dager opp til 20 µg Lio. Så kom jeg til å tenke på at noen mener at T3 kan få T4 ned, og begynte da å øke Lev igjen. Først 125 µg, så 150 µg. Så jeg har da hele tiden økt litt og litt. Bortsett fra den siste tiden, husker ikke hvor lenge. Men siste prøver viser også at jeg er for høy, spesielt T3, og det kan være farlig for hjertet. Skal derfor forsøke med 10 µg Lio om dagen + 150 µg Lev. Så tror jeg faktisk jeg skal legge meg flat med kun 50 µg Lev dagene før menstruasjon. Høres kanskje helt sprøtt ut, men jeg tror jeg vil forsøke det slik.

Og jo, jeg må jo vurdere Armour med tid og stunder, men hvis jeg ikke merker NOEN bedring av Lio, så vet jeg jammen meg ikke...

Ja, du drikker Thermo Complete? Ja, da er du jammen meg flink, for det er i tablettform ;) Bare erter - kan jo være det finnes i flytende også, ellers så er det to forskjellig produkter vi snakker om.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina

Ja, du drikker Thermo Complete? Ja, da er du jammen meg flink, for det er i tablettform ;) Bare erter - kan jo være det finnes i flytende også, ellers så er det to forskjellig produkter vi snakker om.
    Hehe Heter Thermo Jetics og er i flytende form. *ler*
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Litt oppsummering:

Har definitivt vært overdosert i det siste. Hadde hjertebank hver natt. Men ikke raskere hjerteslag, bare veldig tunge. Søvnen har bestemt heller ikke vært bedre. Så har jeg vært en del kvalm og fryktelig sulten. Har spist "mye" de siste tre ukene ca, så jeg har lagt på meg flere kilo igjen.

Så nå er det slutt. Slutt på Liothyroninen, og jeg går tilbake til 100 µg Levaxin om dagen, muligens 50 µg i dagene før menstruasjon. Altså tilbake til der jeg var før jeg meldte meg inn her på forumet ca begynnelsen av mars.

Men det er mulig jeg vil øke medisinen noe, evt ta litt Liothyronin til vinteren. Vi får se...

Jeg vil i alle fall ikke ødelegge høsten for meg som pleier å være noenlunde bra, med overdoseringsproblematikk. Vil også be dere andre om å være forsiktige med for mye medisiner, det kan nok være farlig.

Mine blodprøver har jo i grunnen vært ganske fine lenge, så vidt jeg har forstått (unntatt Anti-TPO). Og nå har jeg jo selv sett at Levaxinen er i blodet, men kanskje ikke i cellene. Hvorfor ikke? Er det mangel på vitaminer/mineraler som kan gjøre dette, eller noe annet? T2, T1, T0 i Armouren? Pga denne mistanken har jeg nå heller kjøpt en del vitaminer/mineraler - helst magnesium, kalsium og D-vitamin. Så da blir det spennende å se om dette hjelper noe. Prøver også Rosenrot.

Side 7 av 7 Først 1234567

Lignende tråder

1. binyrebark? hva er det?
    Av Lissa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 05-10-06, 12:44
  2. Et helt annet liv.
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2
    Siste melding: 28-09-06, 16:24
  3. Kul på ryggen
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 12
    Siste melding: 28-09-06, 14:18

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn