Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 26 av 26
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Condritis (Tietzes syndrom) er egentilg kun når det oppstår smerter i bruskskiven som er mellom ribbein og brystbenet. Jeg har det der, men smertene er også utover langs ribbeina og kan av og til kjennes helt ute i siden også - så condritisliknende smerter er vel riktigere å si da.

Jeg får også leggkramper når jeg skal sove. Rein Kalsium hjelper meg meg iallfall. Kalsium tilsatt D-vitamin hjelper ikke. Weifa-Kalsium 500mg er den beste jeg har prøvd, men det viktigste er nok at det er rein Kalsium. Krampene mine forsvinner et kvarter etter en slik tyggetablett.
    Prøv da vel ?

Jeg skrev : det meste er borte nå. Jeg har problemer med kramper i legga enda. Det og noe tinnitus er det eneste jeg har å plages med - og jeg kan ikke finne noen annen årsak enn Armour.

Mildt sagt dårlig formulert dette da !
    Ser at dette lett kan fortstås helt anderledes enn jeg mente det.
    Jeg mente at Armour må være årsaken til den allmenne forbedringen jeg opplever. Forbedringen var meget markant og kom samtidig med overgangen til Armour.
    Jeg kan ikke si at jeg har fått noen nye bivirkninger siden jeg begynte med Armour.
    Yvette : Det var slik jeg mente det. Du "tydet" meg riktig der.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det derre Condritis høres ikke noe bra ut nei, håper du finner noe som kan hjelpe for det en gang.

Ren Kalsium mot leggkrampene, javel. Jo, jeg får se om jeg forsøker, men jeg skal etterhvert også forsøke D-vitamin og Magnesium. Og så tar jeg en multivitamin med Kalsium. Må bare passe på at det ikke blir for mye K - kunne visst være skadelig. Men jeg behøver jo ikke forsøke alt på en gang. Kanskje uansett bedre å ta en ting av ganga, for da ser jeg jo hva som virker og ikke virker.

Mildt sagt dårlig formulert dette da !
    Ser at dette lett kan fortstås helt anderledes enn jeg mente det.
    Ja, kan det misforsåes på noen som helst måte, så kan du være sikker på at jeg klarer det ;)

INGEN bivirkninger med Armour - høres bra ut.

Men nå har vi visst sabotert tråden som handlet om SÃ…R HALS
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Sant - for å prøve å bote litt på det, så har også jeg vært hos ØNH i innledende fase - altså før jeg fikk hypodiagnosen. Dette fordi jeg oppga influenslignende symptomer og sa jeg hadde vondt i halsen.
    Mange sier at man oppdager hypothyreosen der - det gjorde man ikke hos meg. Jeg fikk beskjeden at alt var iorden, men det "kunne" jo være at man hadde tatt mandlene som var årsaken - og dessuten skulle jeg slutte å kremte. Det kunne føre til problemene.
    Hm. sa jeg - jeg kremter jo for å lindre problemet - og det funker - hver gang.
    Altså egget og høna i enda en versjon.
    Og jeg kremter fortsatt jeg da - og nå har man kommet til at det nok er myxodem på stemmebånd som er årsaken.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

For min del gjør det ikke noe at dere roter til tråden.
    Jeg fikk jo svar på det jeg lurte på, også kommer det frem mye annen interessant informasjon her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Takk for det da, og jeg for min del trur vel det er håpløst å forlange at vi rotehuer skal greie det vel ? ( på seg selv kjenner man andre)
    vi må vel tåle litt mer sånnt her enn i andre fora vel ?
    Streitinger er det få av her
    Ã…takkfordet

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Høres bra ut ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Vondt i halsen - UL
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 28-03-07, 14:34
  2. Vondt i halsen min jeg!
    Av Shanita i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 0
    Siste melding: 04-02-07, 20:29
  3. vondt i halsen...
    Av christina i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter