Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard Sjøgrens syndrom

Hei,

Jeg var til legen i dag og han mente at jeg har Sjøgrens syndrom. Er det noen som vet om det er vanlig å få hvis man har lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Oi, er usikker...

Men jeg kom til å tenke på noe? Er det en autoimmun sykdom? Og skyldes ditt lave stoffskifte en autoimmun tilstand? I så fall kan det være sammenheng. Når du først har en autoimmun sykdom, har du større sjanse for å få flere enn i forhold til en "frisk" person.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Sjøgrens er en autoimmun sykdom.....ja.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Tusen takk for svar

Jeg vet ikke om mitt lave stoffskifte skyldes en autoimmun tilstand. Jeg har ikke en gang fått bekreftet at jeg har lavt stoffskifte. Lurer på hvor lang tid det skal ta. Og i mellomtiden blir jeg visst bare sykere.....Jaja, jeg er vel ikke den eneste som har det slik.
    Men sjøgren syndrom er ihvertfall en konkret diagnose å forholde seg til, mens jeg venter på flere svar fra min nye lege...Han har visst tenkt å sende meg til revmatolog. Haha...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

har gått inn og ut av sykehuset i hele sommer.Mistanke sjøgrens.Har også et stoffskifte som hopper opp og ned,ved samme dose levaxin.Har tråkka korridorene ved revma avdeling på unn,fikk en fpreløpig diagnose:sicca-syndrom.legene har også bedt meg minske dose levaxin,nu e leddsmertene i fingrene borte.Var i dag og tok nye blodprøver,spenningen stiger,men jeg er ennu like usigelig trøtt,og veeldig svingende i humøret!!!!!

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Sicca syndrom har jeg ikke hørt om før, men gjorde et kjappt søk på nettet og så at det er omtrent det samme som sjøgren syndrom. Det er det samme, kanskje?

Huff ja, humørsvingningene er forferdelige! Men de kommmer vel ikke av sjøgren, men heller av stoffskifte svingninger antar jeg?

Lignende tråder

1. Lupus/sjøgrens
    Av pusur i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 10
    Siste melding: 10-12-10, 15:21
  2. Metabolsk syndrom - syndrom X
    Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 3
    Siste melding: 26-08-07, 20:50

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder