Side 4 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 98
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Veldig interessant.
    Kan man kjøpe sånt i helsekosten også? Bestille?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Snikleser litt på ME-forumet. Leste dette:

--------------------------------------------------------------------------------

Hei Ada, hvis jeg har forstått det rett er det Papain-innholdet som er avgjørende her. Jo mer Papain jo sterkere effekt. Du får trolig i deg minimalt med Papain hvis du spiser frukten. Det finnes flere merker med Papaya på markedet. Det er skrevet tidligere om de fra Gøteborg og noen fra England. Du vil finne en mengde produkter på markedet. For å gjøre det enkelt kan du gå til nærmeste helsekostbutikk i Norge og kjøpe Ortis Papaya. Du finner den i hyllene under fordøyelse. Disse har 60 mg Papain (naturlig papain) og 310 mg papayapulver.

Før du begynner på Papaya kan du jo få sjekket blodet ditt på nærmeste laboratorium. De kan se om du er plaget med klumping av blodet i et vanlig lysmikroskop. Du bør også få sjekket Globulinnivået i kroppen.

Lykke til.

Magne

Jeg leste også at det har negativ effekt på progesteronet, men finner det ikke igjen. Helt sikkert noen som kan svare mer utfyllende her. Denne siste setningen er min altså. Står forresten masse om Papaya på dette forumet. Ser at noen av dere er medlemmer der.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Det var jeg som laget en tråd om det med progesteron og papaya:

Jeg kom over noe informasjon her om dagen som jeg ikke var klar over; stoffer i papaya angriper hormonet progesteron i kroppen. Kan det kanskje forklare at noen opplever negative effekter av å ta papaya?

[quote:1wbdj9a0]Frukten kan ha befruktningshindrende effekt ved at stoffer i planten angriper hormonet progesteron.
    Hentet herfra: http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler ... p/art1.htm

Progesteron er et hormon som brukes av noen leger for å behandle mild binyrebarkinsuffisiens. Dersom man har problemer med binyrebarken, er det kanskje logisk at man kan føle seg dårligere av å bruke papayatilskudd?[/quote:1wbdj9a0]

http://meforum.diskusjonsforum.no/mefor ... t1418.html

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia

Har lest i noen gamle tråder i kveld, og kom til å lure på om dere var kommet noe lenger ang ME - da spesielt kira og Anne Ma, siden dere vel var de som hadde skrevet mest om dette.

Her diskuterte vi vel også en del:

http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... 25&start=0

(Det var kanskje her du hadde innlegg, Anne Ma.)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Stina

Jeg har ikke forsket mer i det må jeg ærlig innrømme. La liksom alt på hyllen etter nedturen pga halvert dose. 8)

Hva med deg?
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har ikke fått gjort noe konkret mht utredelse, da jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få det til. Har fått navnet på en lege i en nabokommune som behandler en ME pasient med respekt - det er alt. Vet ikke hvordan han evt tar i mot meg, og har heller ikke funnet fram til noen spesialist som jeg kan henvises til som kan diagnostisere. Ikke annet enn at det visst finnes lister over spesialister som kan utrede på ME-forumene.

Så jeg har meldt meg inn i ME-forumene og er littegrann aktiv der. Men det er så grusomt mange elementer at jeg ikke orker å ta alt inn over meg. Må ta litt etter litt.

Men denne sommeren har vært med på å bekrefte at det må være noe enda mer galt med meg enn lavt stoffskifte, astma og fibromyalgi som muligens kunne forklart en del av symptomene. Det ser jeg ved å sammenlinge meg med folk her inne og på ME-forumene f.eks. Samt å se på en del symptomer som ikke er her inne, eller ikke er særlig fremtredende her inne. Men jeg kan jo ikke diagnostisere meg selv, og jeg kan jo heller ikke vite 100% sikkert om det er ME - eller om det er noe annet.

Og jeg har økt i medisin. Siden mars har jeg økt fra 100 mg Levaxin om dagen til 150 mg. Jeg bruker også 20 µg Liothyronin om dagen. Jeg merker ingen forskjell, ikke annet enn at jeg har våknet bittelitt mer enn i forhold til i mars f.eks. - men dette er vanlig om sommeren. Kommer langsomt litt mer til hektene etter at all kulda er vekk, og deretter all heten. Men fremdeles mye trøtt og fremedeles mye smerter.

Synd at du måtte halvere dosen. Jeg kan ikke huske/har ikke fått med meg helt hvorfor. Var det slik at du måtte kjempe lenge for å få diagnosen lavt stoffskifte i første omgang (beklager virkelig, jeg husker altså så fryktelig dårlig...)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det høres jo ut som om du har kommet et avgjørende steg på veien ved å sammenligne symptomer og forumer! Selv har jeg lagt ALT på hylla over sommeren. Må starte igjen nå for jeg skal på møte med trygdekontoret den 17. Det er ikke så lett for jeg sover ca 12-14 timer om dagen (minst). Og alt er ullent i hodet. Er i kjempe humør og tilfreds, men trett-trett-trett.. Sover alltid mer når det er mye sol og varme. Blir trettere av det også jeg.

Ja, jeg var syk i mange år før det kom utslag på stoffskiftet. Jeg ble litt høy og samtidig mottok legen avslagsbrev fra endoen, som igjen hentydet til at jeg sikkert hadde en forbigående thyreoidealidelse. Da senket legen dosen 50% på dagen. Litt mye kan man si Drastisk senkning. Jeg raste rett i kjelleren igjen.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Uff.. når jeg leser om alt det dere har å streve med damer, innser jeg at armouren jeg har tatt den siste tida virkelig har gjort nytte for meg.. Jeg krymper her jeg sitter og føler at problemene mine blir ubetydelige i sammenligning.. jeg har det absolutt ikke så ille lengre, som jeg noen ganger våkner opp og tror.

Jeg tenker på deg Stina, som har flere paralelle sykdommer å stri med, og du har flere ikke helt friske sønner å tenke på, også dette med hvor dårlig du blir møtt av fagfolket..og slitet med diagnosering. Også deg Anne Ma, når jeg hører om hvor mye du må sove, kjenner meg igjen, og blir oppmerksom på at jeg selv ikke trenger fullt så mye lenger.. sover i gjennomsnitt 9 timer nå. Er imidlertid glad for at humøren ditt er ved mot! =)

Jeg håper virkelig at fremtiden bringer mye godt for dere begge!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

I like måte Marianne.

Her er ingens problemer uviktige eller små! Og ikke minst kan du lære oss andre saker og ting Det er det som gjør forumet bra. At du kommer inn og forteller at det går bra for deg, gir lys i tunellen for oss andre! Og så godt det er med litt positivitet også
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Stina! Fastlegen har henvist meg til Nyland på Haukeland, men har ikke fått noen bekreftelse derifra om de har mottatt den.

Legesektretæren på Haukeland sier imidlertid (jeg ringte dit for å høre hvor lang ventetid det var) at Nyland har inntaksstopp og at jeg må utredes lokalt.

Var til fastlegen i dag og hun vil avvente i håp om at henvisningen vil gå i orden. Og det er ok, håper inderlig at jeg får komme til han.

Har forstått det slik at han prøver ut bl.a. epilepsimedisin på ME pasienter med mye smerter, noe jeg gjerne vil vite mer om siden jeg daglig tar vanedannende smertelindring- som etterhvert hjelper lite mot smertene, og som jeg nå blir mye verre av dersom jeg kutter ut fordi kroppen er "tilvendt".

Også utmattelsen blir verre om jeg er "flink" og holder ut smerter uten å ta noe.... blir dessuten snart sprø av smertene...

Ikke lett dette...

MEN jeg ser frem til å få hjelp og til å bli ferdig med leiligheten jeg flyttet til i desember, - orker ikke å ha arbeidsfolk her så lenge i slengen. Om 4 uker kommer kjøkkenet og jeg begynner å se frem til å kunne flytte ut av de siste kassene!!

Side 4 av 10 Først 12345678910 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn