Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Tråd: Dagens lille slanketips
-
20-06-06, 02:22 #1
Dagens lille slanketips
Kom noen fine påminnelser i Life-avisen i dag:
- Langsom slanking medfører at du tærer på fettreservene og ikke musklene.
- Husk at muskler veier mer enn fett.
- Du forbrenner like mye kalorier på å gå opp trappa som å løpe i høyt tempo.
- En god gåtur er godt for både kropp og sjel.
Ja, da er det vel ingen sak ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-06-06, 07:54 #2
Yepp, ere så enkelt så går vel kiloene bort....... Føler meg nesten mager alt jeg.....
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
20-06-06, 20:18 #3
Mange bekker små, gjør stor å ;)
Hvem har tatt seg en spasertur i dag?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-06-06, 20:21 #4
Har hatt med minsten til Hønefoss idag, uten vogn(hvor dum går det egentlig ann å bli
) og siden han har udiagnostisert dobbeltsidig ADHD, kan dere kanskje tenke dere att det ikke kun ble en alminnelig spasertur?
HAR LØPT RUNDT PÅ TORVET I HØNEFOSS IDAG JEG DERE!!!!
Bruker Armour.
-
20-06-06, 20:31 #5
For et fantastisk bilde Heisann!! God trim er det og
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
20-06-06, 21:02 #6
Stakkar heisann
Men for meg hadde ikke en slik situasjon virket slankende. Jeg hadde blitt totalt uslitt og sikkert kjempesulten når jeg kom hjem. Så hadde jeg spist en haug med karbohydrater og havnet i sofa'en resten av kvelden - istedenfor å forsøke å få jevn tilførsel av sunne ting. Men du er kanskje så oppegående at du fikk dette til likevel du?
(Hva er forresten dobbeltsidig ADHD - i motsetning til ... ???)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
20-06-06, 21:40 #7
Det er det dobbelte av vanlig ADHD
k, jeg tuller litt, han er nok en helt vanlig kar med uvanlig mye lykkelig energi. Bare mora som ikke har sneven av energien hans!!!!!
Bruker Armour.
-
20-06-06, 22:35 #8
heisann - du må ikke tøyse sånn med meg. Jeg forstår det ikke lenger
Tok det helt seriøst jeg, som dobbeltsidig lungebetennelse eller noe. ADHD er vel en liten dysfunksjon i hjernen - kjemisk? fysisk? Tenkte jo ikke saken så nøye gjennom jeg, men det svirret vel noe slikt i bakhodet som at vi har to hjernehalvdeler, ville da dysfunksjonen være i begge? Jeg er helt håpløs.
Men når det gjelder stress så er dette veldig ugunstig for vekta. Det kan f.eks. føre til søthunger. Hvis du gir etter for trangen, så kan det lindre stressfølelsen et øyeblikk ved å dempe ubehaget fra stresshormonene og øke seretoninnivået i hjernen. Men denne typen mat gir ujevnt blodsukker - noe som da øker stresshormonene og så gir ny søthunger. Før du vet ordet av det er du inne i en ond sirkel. Kanskje dette er årsaken til at mange mener at de blir avhengige av sukker. Uansett, så er dette en av de letteste avhengighetsformene å kvitte seg med. Chrom skal visst hjelpe litt ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
21-06-06, 10:10 #9
bruker masse humor for å takle en sliten hverdag, håper bare att det går oppover snart!!!
Bruker Armour.
-
21-06-06, 19:21 #10
Ja, det håper jeg også - både for deg og for meg.
Daglige spaserturer kan være som balsam for sjelen, og hjelpe på vekt og stressnivå. Om ikke daglige, så så ofte man har anledning. Får du gått deg en tur i fred og ro av og til? (Uten turbo-propellen ;) )"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24 -
LILLE PUSENS SKREKKOPPLEVELSE
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 30-09-06, 22:11
Svar med sitat
Bokmerker