Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
-
06-06-06, 18:34 #1
Nye prøveresultat og tilbake til bare levaxin.
Hei!
Var til kontroll hos indremedisiner i dag og fikk res. på blodprøver som viser
T3 3.6
TSH 1.96
og så var det fritt ett eller annet 11
Føler meg mildt sagt elendig, men det virket ikke som hun la noe vekt på det - bare at jeg ikke hatt blitt bedre med tillegg av liotyronin - og at jeg nå skal kutte ut den og gå tilbake til bare Levaxin. Hun ville ha en kontroll til før jeg skulle "tilbake" til fastlegen.
Ba om å bli utredet for ME og hadde med meg en legepakke jeg har fått/kjøpt fra ME foreningen. (Fastlegen min sa at jeg skulle ta det opp med indremedisineren) Den ville hun ikke ha, leste bare litt i en brosjyrefolder og sa at ME foreningen kunne hjelpe meg mer enn det hun som lege kunne. B12 injeksjoner (som er anbefalt av ME foreningen - selv med normale verdier) var hun helt imot. Hun har muligens rett i alt, men jeg følte meg som en sytete kjerring og at det at jeg har jeg følt meg dødssyk et par ganger siste måneden, ikke var noe å bry seg med.
Nå er håpet mitt at ved å gå tilbake til bare Levaxin kan hjelpe litt - for å prøve armour var det ikke "klima" til å nevne hos legen i dag. Har heller ikke krefter til å mase..
Og så tar jeg en papayakur som jeg håper vil hjelpe...
Ingen skal få ta fra meg håpet i alle fall!! :x
Beklager bitterheta i dag, men den måtte bare ut.....
Kira
-
06-06-06, 18:45 #2
-
06-06-06, 18:56 #3baremei Gjest
Med forbehold om at jeg tolker svarene dine rett:
T3 3,6 og FT4 på 11 og TSH på 1,96.
Så er jo du underdosert på både T3 og T4. Ã… gi opp nå da er jo litt dumt, spesielt hvis man kutter T3 uten å øke T4 (Levaxin).
At du ikke blir noe bedre så lenge du ikke får nok er jo ikke det minste rart, synes jeg.
Jeg ville fortsatt en forsiktig økning av Levaxin med 25mcg/dag hver 8. uke, fulgt av blodprøver, inntil TSH lå rundt 1 og FT4 i øvre område av normalen. Og så revurdert hvis ikke formen er bedre.
Men da ville jeg vurdert Armour...
-
06-06-06, 19:53 #4
Er T3 målinga en fri verdi eller er det totalT3 ?
Jeg må bare gi meg over - så mange som ikke får den hjelpa som burde vært selvsagt ! Hvor er omsorgen for folk blitt av ? Gir våre statsansatte millionærer bare F i oss ?
Det eneste jeg ser som jeg ville gjort iallfall, er å øke dosen litt. TSH verdien viser at det er rom for litt økning. Den vil da kanskje "nulle", men stige litt igjen når kroppen får tilpasset seg. Da kan det være plass til enda litt. Jeg øker med 100µG i uka når jeg er så nære, og venter flere mnd. før neste økningsforsøk.
Og det spør jeg ingen om !
Men sånn er jeg blitt da.
Utredning for ME står Oddbjørn Brubakk - infeksjonsmedisnsk avd. Ulevåll for.
Ring ham å spør hvordan du skal gå fram for å få en henvisning til ham.
Han er grei !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-06-06, 22:12 #5
Tuuusen takk for tilbakemeldinger - jeg er så glad dere finnes!!
Din vrede varmet virkelig n`Finn!! Skulle gjerne gitt dere en klem nå!!
Jeg skal ta kontakt med Brubakk - lurer faktisk på om han kommer fra mine hjemlige trakter på Møre.
Skulle øke Levaxindosen med dobbel dose mand., onsdag og fredag, dvs 100 mikrogram (finner ikke det fine tegnet dere bruker....) de andre dagene. Har nå tatt 50 mikrog hver dag med Levaxin og 10 mikrogr Liothyronin.
Mener dere jeg burde prøve en stund til med Lioth?
N`Finn jeg vet ikke om T3 var fritt eller total. Hun pratet så rasende fort at jeg rakk ikke å skrive ned mer.... og når jeg ikke klarer å henge med så har jeg fått en uvane med å ikke spørre èn gang til, blir bare så forvirra at alt stokker seg.. Men skal ringe til ekspedisjonen i morra og be de lese det opp for meg.
Leste ellers i Dagbladet i dag om to alvorlig syke barn og deres foreldres kamp med trygdekontoret. Tenkte i mitt stille sinn at det skulle jammen vært åpne høringer (som UDI hadde nylig) når det gjelder praksis på trygdekontor/aetat/sosialkontor.
Forstod høringen fra UDI slik at de i tvilstillfeller gir en heller avslag enn medhold, for gir man avslag så kan en jo alltids anke...
Skulle ikke forundre meg om dette er praksis i andre etater også. Kjapp saksbehandling uten å sette seg orntlig inn i sakene - det eneste som teller er antall saker behandlet. Produksjonstall. Har hatt flere kreftsyke i familien som har opplevd byråkratiet som har "reist" seg etter 1 års sykemelding har vært til enorm stor og uventet belastning, plutselig å bli dratt i tvil om de "egentlig" er syke nok til å få trygd. Ja det er god grunn til mye vrede n`Finn!
Og ære være de som står frem i media og tar den ekstra belastningen det fører med seg!!
Nå havna jeg helt utenfor i tråden her, men noen ganger koker det litt over
Uansett, tusen takk for tilbakemeldingene!!
-
07-06-06, 11:01 #6
Hei. Har lest innpå her at flere anbefaler at du tar lik dose hver dag. Og hvis jeg har lest det riktig da blir det 75mg m Levaxin og 10 m Lio, hver dag. (du får levaxin i både 25, 50 og 100 så du kan få resept på de forskjellige styrkene). Men hør selvfølgelig med legen først!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
07-06-06, 11:46 #7
Det fins også levaxin på 75 µg.
http://www.legemiddelsiden.no/default.a ... &IOID=4188
men man kan like så greit dele opp dem man har.
MEN- med en TRSH på nær 2 OG liothyronin og en ft4 på 11 er du underdosert på levaxin!!!
Ikke gi opp liothyronin, og det er et bra aksempel på at man må få opp ft4 til noe normalt (15-17 minst) og en TSH på 1 før man legger til liothyronin.
En ting til, det er anbefalt å prøve med 100mg lewvaxin og 10 µg liothyronin som tommelfingerregel.
Står i legetidsskriftet på internett.
kanskje du og legen din skal prøve det som utgangspunkt.
Kanskje du bare trenger 88µg levaxin, man man må jo prøve ut for å finne ut.
-
07-06-06, 13:33 #8
Hjertelig tusen takk Nora og Heisann for svar!!
Har nå ringt legekontoret og fikk opplest prøvesvarene:
T3 3,6
TSH 1.96
T4 11 (fritt tyroksin vel?)
Har i dag tatt 100 mikrogram (mot normalt 50) levaxin og kjenner at hodet funker bedre enn i går, har klart å ta noen telefoner som jeg i lange tider ikke har klart å samle tankene til å ta.
Vet ikke om jeg forstår helt om du Nora mener at jeg skal gi liotyronin en sjanse senere, eller fortsette å ta den sammen med den økte dosen av levaxin nå?
Kira
-
07-06-06, 13:55 #9baremei Gjest
Hun (og jeg og noen fler) mener du skal fortsette på Liothyronin - i tillegg til den økte dosen med Levaxin.
Men du må ikke hoppe fra 50 til 100 med Levaxin fra den ene dagen til den neste, det er å be om trøbbel, med mindre du nylig har brukt den dosen (1-2 uker siden). Ikke øk med mer enn 25mcg om dagen, og vent i 6-8 uker før du øker igjen. Eller risikerer du stjernesmell igjen.
-
07-06-06, 13:57 #10
Så rart. Legen min økte dosen min med 50 mg hver 6 uker da jeg fikk diagnosen...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Prøveresultat
Av Cina i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 15-07-07, 20:47 -
redd for prøveresultat
Av cathrin i forumet Hos legenSvar: 16Siste melding: 01-02-07, 11:47 -
tilbake fra legen
Av mokki i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 19-06-06, 12:33
Svar med sitat
Bokmerker