Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hei Alida,
    takker for tips, har vært inne på linken du viste til og orientert meg litt

Det så ganske interessant ut. Nå har jeg ingen barnefødsler å tilskrive ting til da, men de 2-3 ekstra kiloene mine vil ikke vekk på naturlig måte - så kanskje kan dette være noe. Men dersom det er hormonelt betinget er det kanskje ikke sikkert bailine kan gi varige resultater. Hmm. Noen andre her inne med erfaringer?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Emailkorrespondanse mellom bailines hovedkontor og meg:

Hei Marianne

Vi kan helt sikkert hjelpe deg med fettet på magen, dersom du synes det har blitt et problem.

Du sier du spiser veldig sunt. Dersom du har problemer med stoffskiftet, er det veldig viktig at du spiser riktig for din type. Siden jeg ikke vet hva
    som er problemet, kan jeg ikke gi deg noen gode råd, men jeg går ut fra at du har satt opp en matvareliste sammen med legen din.

Vennlig hilsen
    Tone Greni
    Bailine Scandinavia AS

Hei igjen!

Det er stoffskiftet som er litt lavt. Jeg er imidlertid medisinert for dette, og kvitt flere av plagene, men sliter fortsatt med forbrenninga. Mistenker mulig pcos, ettersom fettet kun sitter rundt magen, men har ikke blitt utredet for dette. Har heller ikke fått satt opp noe kostholdsplan hos lege. Er lit usikker på om bailine kan gi resultater hvis fettlagringen skyldes
    ubalanse i hormonsystemet, hva mener du?

takker for svar

Hei igjen Marianne

Når du har lavt stoffskifte er det bra for deg å spise mye grønnsaker og
    pasta (fullkorn) fordi du tåler karbohydrater forholdsvis godt. Når det gjelder Bailine-behandlingen, vil det helt sikkert fungere godt for magen din. Simulatoren tar tak i musklene og styrker disse, det vil gjøre at du får en flatere mage, og fettet vil også forsvinne etter hvert.

Vennlig hilsen
    Tone Greni
    Bailine Scandinavia AS

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Stusset over dette med karbohydrater... pasta er noe jeg hittill har spist minst mulig av. Hvorfor gir hun dette rådet non tro?

baremei Gjest

Standard

Det der med pasta stemmer dårlig for min del, i hvert fall. For resten av familien også, for den del. Men vi pøser på med masse knaskegrønnsaker, vi, og da blir måltidet straks et annet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Marianne; du er klar over at midjefett ("sentral vektøkning") er et symptom på binyrebarkproblemer?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Joda.. men det kan også være symptom på en rekke andre problemer/sykdomstilstander.

Har vært inne på binyrebarkproblemersidene dine og kikka, og synes du har gjort en kjempegod jobb med å oppdrive kunnskap samt informere. Men har også lagt merke til at du har tatt dette fenomenet opp med de fleste registrerte som har lagt ut tråder på forumet, men jeg tror kanskje ikke det er så mange som halvparten av dem som bekymrer seg for binyrebarkproblemer her inne som faktisk lider av akkurat dette. Jeg har forresten noen av symptomene du lister opp på sidene dine, men det tror jeg de aller fleste har, også såkalte "friske" mennesker.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Hehe... Synes du jeg maser, altså?

Mulig det, for jeg sitter og skriver en del om akkurat dette om dagen, og da blir jeg lett revet med og kjenner igjen symptomer og tegn jeg leser og skriver om over alt.

Sorry!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

HOI KRIS.... Det er helt greit att du "maser" litt om det som opptar deg!!! Er litt sånn sjøl og gitt Var på jobb i går(har begynt aktivt 2 dager i uka av 4 timer) og da jeg hadde dratt hjem tenkte jeg på hva jeg hadde snakket om og GITT...."syntetisk, skjønner du, må få legen til å la meg prøve Armourn, er ikke syntetisk skjønner du, laget av ekte grisekjerteler, sett deg her litt skal vi snakke litt om dette".. OSV OSV OSV.... Har en liten tendens til å overengasjere meg. Og når ingen sier meg imot så tar jeg det som en god egenskap!!! sånn er det!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hehe.. Ler med deg Heisann... akkurat sånn er det, ja.. "Jo, nå skal du høre..Skal du ha en kopp te?" hihi..

Har sjøl lært meg en kortversjon og en lang, for det er egentlig de færreste som er interessert.

Og Kris, nen, nei, nei, tolket det ikke som mas, ville bare avvise at det var dette som feilte meg, fordi jeg (med et kritisk blikk på meg selv) ikke synes jeg fyller mange nok av kriteriene for å kunne si at jeg sliter med binyrene.. Og at akkurat fenomenet midjefett veldig sjelden gjør det. (kan ikke komme med noe statistikk, men finnes jo som kjent endel andre faktorer/forklaringer). Tenker at noen som er mer desperate (nye) enn meg kanskje kan henge seg opp i dette med binyrene og bli veldig sikker på at det er dette de feiler hvis dette tema alltid kommer opp, og det er det første de blir tipset om når de kommer inn her. Men jeg er uansett absolutt for fri informasjonsflyt, så får vi bare håpe at hver enkelt menneske greier å se seg selv i helhet og med perspektiv. Men husk på, er mye desperate folk innom disse sidene.. Legene skal få sitt å stri med hvis alle kommer og er faste bestemte på at binyrene deres har problemer, mens dette ikke slår ut på prøver. (Vet ikke hvor mange som i et slikt tilfelle i realiteten sliter med binyrene?)

Bare sett meg på plass om jeg blander meg, det som iallfall er helt sikkert er at du vet mye mer om binyreproblematikk enn meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Det som "bekymrer" meg når det gjelder dette - og jeg har jo fått trumfet gjennom en 24-døgns urintest, som jeg har forstått er helt ubrukelig - er at det vitterlig på pakningsvedlegget til Levaxin står slik: Skal ikke brukes ved ubehandlet utilstrekkelig funksjon av binyrer og hypofyseforlapp.

Så hvis det er en aldri så liten sammenheng mellom hypothyreose og binyrer, og det står slik på pakningsvedlegget - da undrer det meg at så godt som ingen får testet dette før oppstart av Levaxin?? Og - det irriterer meg!

Og så tilbake til temaet Marianne Jeg er 50 og du er 20. En viss forskjell. Nå kaster jeg ut teorier i hytt og pine, men jeg ser du er i stand til å vurdere selv. Midjefettet mitt forsvant ved tilførsel av Progesteron, men det er kanskje utenkelig at du har slik mangel i din alder? Østrogendominans sies å legge seg som midjefett. Dette er en påstand jeg har lest og selv tror på. Men så var det dette med alder?? Ha`kke peiling. Bare lyst til å hjelpe. Har vært desperat selv.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Og jeg blir altså mer og mer overbevist om at det er mange FLER som har problemer med binyrebarken enn de som i det hele tatt tenker på muligheten selv. Er det en type symptomer og plager som griper om seg i vår kultur, er det vel nettopp stressrelaterte sykdommer - utbrenthet, f.eks.; det er ikke utenkelig at det er et "rent" uttrykk for binyrebarkproblemer.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn