Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 48
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg fører ikke opp hver gang jeg går til springen drikker litt vann he he men jeg drikker vann men uff liker ikke vann men vet man skal det så får i meg væske men om det er nok hver dag vet jeg ikke Bra at man kan spise smør Jeg spiser noen ganger kjøtt og tar jeg kotelletter da så spiser jeg ikke det fettet for det har jeg aldri likt he he så da tar jeg ikke det er ikke for at jeg er redd det men det har alltid vært ekkelt bare. Men mange synes det er det beste he he
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Forsiktig med sukker og fett

var beskjeden jeg fikk fra legen min da jeg spurte henne hva jeg skulle spise/ikke spise. Prøver på det da, men ikke alltid jeg er like flink. Da jeg spurte endokrinologen om jeg skulle ta noen vitaminer e.l spurte han om jeg ikke spiste normal mat? Det gjør jeg jo. Jeg tar nå Omega 3 likevel jeg da. Innbiller meg at det er bra når man prøver å gå ned i vekt, og har ikke vi med hypotyrose lettere for å få åreforkalkning også?

baremei Gjest

Standard

Av min eminente endokrinolog (Norheim på Aker) fikk jeg beskjed om at en multivitamin (med jod, f.eks. Vitaplex) og Omega3 var lurt å ta.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hm. Eminent ?
    Hva er vitsen med å få i seg jod når man ikke bruker det ? Spesiellt på deg. Du skal ha i deg minst mulig etter min mening. Jod er nødvendig for at eventuelle kjertelrester skal vokse.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Angående Aker: de skal opprette filialer flere steder i landet i framtiden.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Jod er nødvendig for at eventuelle kjertelrester skal vokse.
    Hva betyr dette i klartekst? At vi som ikke har fått konstatert autoimunn th., har godt av jod?

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Hm. Eminent ?
    Hva er vitsen med å få i seg jod når man ikke bruker det ? Spesiellt på deg. Du skal ha i deg minst mulig etter min mening. Jod er nødvendig for at eventuelle kjertelrester skal vokse.
    Kjertelrester? Har min kjertel i behold, jeg. Sannsynligvis ingen restfunksjon, men det er ikke godt å vite. Men _knute_ er steindøde. Sjekket og bekreftet og nålestukket og alt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ã…ja, jeg huska litt feil, (må slutte å stole på husken min )
    Men likevel, de som har operert bort knuter eller hele/deler som ikke var bra, vil lite jod ihvertfall være en bremsekloss i eventuell uønsket vekst.
    Og hva er jod så bra for når kjertelen ikke virker ? Det er som å ha en bensinkanne i garasjen uten å ha noen bil.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hvordan sjekker man kjertlene jeg har hørt om sånn ultralyd men når får man det tilbudet da ? Eller må man be om det selv ?
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg synes alle som har det minste stoffskiftetrøbbel bør ta en full sjekk - og ikke godta noe mindre !
    Vet ikke hvorfor dem prøver å avspise oss med mindre ?

Funksjonsprøvene (fT4-3-ogTSH) er viktigst for hvordan vi skal agere for å få det best.
    Men alle prøver er viktige - iallfall når de ikke er tatt før.

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn