Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Tråd: GINSENG

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard GINSENG

Er det noen som har brukt Ginseng og har erfaring i om det virker?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei. Har prøvd og det virka ikke på meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Har også prøvd. Jeg bare vibbbrerte litt ekstra! Så der er vel en slags virkning, men too strong for me!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Meldinger
    101

Standard

Har ikke prøvd men hørte faktisk tilfeldigvis i dag at den påvirker produksjonen av testosteron, så dersom du har for lite, er det vel kanskje positivt :P ? Skal ikke spøke med det, men det går jo ev an å måle konsentrasjonen av testo....
    Høy og lav på samme tid
    • Smil fra meg

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Ginseng er jo i samme kategori urtemedisin som rosenrot; adaptogener. Siden vi ofte er plaget av dårlig binyrebarkfunksjon, er det bedre for oss å bruke rosenrot eller schisandra - ginseng blir for tøft for oss, det blir som å piske en død hest. De andre typene er snillere mot binyrebarken. Men det er viktig å ikke begynne med for store doser av dem heller! Selv måtte jeg ned i en kvart tablett rosenrot om dagen i begynnelsen, mer tålte jeg ikke (ble skjelven og uvel, som etter en overdose koffein). Nå tar jeg en tablett daglig, men er nøye med å ta pauser innimellom (to uker pause etter fire ukers bruk, for eksempel).

Du kan lese mer om adaptogener her:

http://www.rolv.no/urtemedisin/diverse/adaptogen.htm

baremei Gjest

Standard

Av alle de rare tingene jeg har puttet i meg synes jeg bare en virker etter hensikten: Chisan mikstur. En liten sup og kreftene holder en stund til hvis jeg er sliten ved middagstid, en liten sup om morgenen gir meg et lite kick ekstra hvis jeg har bly i kroppen.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn