Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: binyrestøtte uden laktose ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Kære Nielsigne
    På Glostrup apotek kan de godt fremstille hydrokortison uden laktose, men det kræver at du køber MANGE glas på en gang. Jeg undersøgte det nemlig selv, men fik at vide at jeg skullekøbe 100 glas á 1oo tabletter og at prisen pr. glas ville ligge på omkring 250-300 kr!
    Jeg mener at Glostrup Apoteket bør kontaktes igen. Jeg er sikker på, at her er tale om en mega-misforståelse.

Det er lægen (med lægens recept) der bestemmer hvor stor en mængde Produktionsapoteket skal fremstille/sælge til en bestemt patient. Her blander apoteket sig ikke i, om det skal være 100 eller 1000 tabletter. Det eneste apoteket har ret til er, at prissætte et magistrelt fremstillet lægemiddel og her - tror jeg - er sket en misforståelse af dimensioner.

Jeg tror, at Honeyhob blev oplyst om, at for at opnå en lavere pris - skal apoteket fremstille (og afsætte) mindst 100 enheder (bokse) à 100 tabletter i hver. Og jeg er sikker på, at prisen 250-300 dkr er pr 100 tabletter pr bestilling.

Det svarer meget fint til de receptpligtige hovedpinetabletter jeg har brugt gennem mange år. Sidste år blev de trukket tilbage fra markedet (efter sigende pga. lille afsætning) og fra da af har Glostrup Apotek fremstillet dem til mig magistrelt til en pris à 230 dkr for 100 tabletter, hvor almindelig udsalgspris før var lidt over 100 dkr for 100 tabletter.

Selvfølgelig koster det mere at fremstille "i hånden" hvad industrielle maskiner ellers fremstiller på en brokdel af sekundet, men jeg er helt sikker på, at apoteket ikke kræver et køb af 100 pilleglas på en gang i forhold til prisen. Det er kun lægen som bestemmer, hvor mange tabletter skal fremstilles og udleveres til patienten.

I det hele taget, burde denne samtale foregå mellem lægen og apoteket, for at undgå fejl i kommunikationen. Mig bekendt er alle danske læger oprettet som brugere her: http://www.magistrel.dk/ og det er en smal sag (for lægerne) hurtigt opklare hvad og til hvilken pris Produktionsapoteket kan levere af magistrelle lægemidler til lægens patienter.

Få din læge til at kontakte Produktionsapoteket, Honeyhob. Det er hans job.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Standard Sv: binyrestøtte uden laktose ?

Du har helt ret Anisa! Det er mig og min hypo hjerne der husker heeeeeelt forkert!!

Det var 20 glas a´ 100 tabletter jeg skulle købe hvis de skulle fremstille dem uden laktose, mindre kunne ikke gøre det

Undskyld for al den forvirring og debat jeg har sat i gang

Men jeg synes nu stadig 20 glas er meget
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: binyrestøtte uden laktose ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Det var 20 glas a´ 100 tabletter jeg skulle købe hvis de skulle fremstille dem uden laktose, mindre kunne ikke gøre det.
    Fortsat lidt uenig, Honeyhob. Det er sagen uvedkommende hvad apoteket "kræver" i denne forbindelse. Det er din læge og h*n alene som bestemmer hvor mange glas (bokse) apoteket skal fremstille og udlevere til dig.

Såfremt der ikke findes fabriksfremstillede hydrocortisontabletter uden laktose i DK - har Produktionsapoteket (her Glostrup) pligt til at fremstille præparatet i styrke og mængde som angivet på lægens recept. Mig bekendt findes laktosefrit hydrocortison ikke i Danmark, så Apoteket skal tage imod denne bestilling.

Nu ved jeg ikke om din læge er med på din binyrestøtte, men hvis h*n er, er det bare at sende recepten ind og selv hvis prisen skulle være dkr 300 for 100 tabletter, er det alligevel billigere end Cortef og andre "udenlandske" HC-præparater.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Uregistrerte Gjest

Exclamation Sv: binyrestøtte uden laktose ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    Noen som har erfaring med HC tabletter i Norge? Hvilket merke og var det lett å få tak i?
    Edit/Admin: Hei Uregistrerte.

Innlegget ditt er flyttet til denne tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=7538
    Sist endret av Admin; 14-04-16 kl 14:59

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Overvegtig av binyrestøtte med hydrocostison?
    Av Anisa i forumet Hydrocortison
    Svar: 17
    Siste melding: 09-10-11, 06:52
  2. Svar: 2
    Siste melding: 21-10-10, 18:45
  3. Levaxin uten Laktose
    Av Hsn i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-07, 16:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn