Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
Tråd: Medfødt hypothyreose
-
02-02-07, 14:21 #11
ok.. takk skal du ha. Mange av cellene i mage og tarm blir aktivert av både adrenalin og kortisol. Parietalceller finnes i magesekken og blir aktivert av adrenalin. Jobber med å finne ut mer om det.
Magesekken min er den delen av førdøyelsessytemet som er "snillest" mot meg. Kolon er verst siden jeg har fått påvist sår på kolonskopi. Ikke helt enkelt å finne ut av denne kortisolen, men jeg tror nok det har en sammenheng hos meg.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
02-02-07, 15:08 #12
Når man er hypo, og uten thyroxin, da må kroppen kompensere og da lages det tre ganger mer kortisol enn når man ikke er hypo.
Det er grunnen til at en del sliter med slitne binyrer pga. hypo.
Skal normalisere seg etter en stund på riktig dose thyroxin. Men man må unngå stress slik som sukker og karbohydrater, (karbo med måte) og legge seg senest kl 10 om kvelden og unngå å bli utsatt for ting man er allergisk mot og så videre, i flere måneder.
Mer om tarmen:
http://brain.hastypastry.net/forums/sho ... php?t=5260 om leaky gut.
Man har funnet et nytt stoff , zonulin, som gjør tarmen lekk. det er hos alle, ikke bare dem med cøliaki.
Gluten trigger zonulin.......hos alle
-
18-01-08, 22:45 #13
Nye blodprøvesvar.....kan noen tolke dem?
Har Han mente at vi ikke skulle gjøre noe med doseringen min nå. Jeg ligger i øvre verdiområde. Men, skulle begynne med jern igjen.
S ferritin 9ge
ft3 5,5
ft4 23
tsh 0,10.
Jeg er plaget med endel muskel og leddsmerter, spesielt nå i høst og vinter med mye veksling mellom varme og frost. Ble tatt bektrew og
andre raumatist blodprøver, og han vile begynne å utrede ang leddgikt
o.l
Vi skal flytte til Lofoten løpet av våren og da må jeg bytte fastlege. Er spent om jeg kan være heldig å finne lege der som er samarbeidsvillig ang stoffskiftet
Tjorven - Medfødt hypothyreose
-
19-01-08, 14:13 #14
Tjorve, kan du være så snill og poste referanseområdet for ft4 og ft3 hos ditt lab.
Jeg kan kjøre dine tall gjennom en spesiell kalkulator og referansområdene kan variere veldig her i landet.
Det at din TSH er lav betyr ikke noe, min går straks ned til 0,02 og jeg er hypo med din TSH.
nora
Lignende tråder
-
Kongenit hypothyreose (medfødt lavt stofskifte)
Av Mod i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 29-11-13, 12:32 -
Barn med medfødt lavt stoffskifte
Av kvinne86 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 7Siste melding: 06-08-10, 12:37 -
Medfødt hyperthyreose igjen
Av Majsa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 14Siste melding: 11-05-08, 12:07 -
Medfødt hypothyreose
Av linneo i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 5Siste melding: 02-02-08, 22:22
Svar med sitat

Bokmerker