Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
12-06-13, 23:18 #1
Lavt stoffskifte og forhøyet kortisol
Jeg lurer på hva høyt kortisol kommer av, og hvordan det behandles. Svar på hårmineralanalyse viser bl.a at jeg har høy binyreaktivitet, mineralubalanse og påvist lavt vitamin E. Bør jeg få målt døgnurin? Jeg har time hos fastlegen i morgen (det er ikke han som har ordinert hårmineralanalysen).
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
13-06-13, 11:10 #2
Sv: Lavt stoffskifte og forhøyet kortisol
Hej Elbeth

Det lyder vel som stress? Det er jo ikke bare en psykisk ting ... jeg mener at vide, at også lavt vitamin E er en af de sikre effekter at stress.
Der er mange gode urter, man kan bruge til at nedsætte kortisol, fx relora
Og så må man selvfølgelig forsøge at pøse nok på af de andre ting. E-vitamin kan man bl.a. få ved at ta Kæmpenatlysolie (tror, I nordmænd kalder den plante noget andet? Det er Oenothera Biennis / Common Eveningprimrose http://www.luontoportti.com/suomi/da...t/kaempenatlys ) Så får man også gavn af andre indholdsstoffer. Jeg bruger denne http://www.naturoghelse.dk/shop/kaem...1000-465p.html
Nielsigne
-
13-06-13, 20:19 #3
Hei Nielsigne
Tusen takk for informasjonene om Kjempenattlysolje
Jeg har tidligere brukt Nattlysolje mot PMS, men det er leeenge siden. Så da finnes ihvertfall Nattlysolje i Norge også (importert fra Sverige)
Eventuelt, når jeg reiser gjennom Sverige og Danmark kan jeg forsøke å få tak i Kjempenatlysolje.
Fås de i vanlige dagligvareforretninger, eller må jeg til en helsekostforretning?
Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
13-06-13, 20:33 #4
Så vidt jeg husker har jeg kun set den i helsekostforretninger. Men du kan da købe den på naturoghelse.dk, hvis du vil

-
14-06-13, 20:18 #5
Den moderliga omsorg eller brist därav var avgörande för graden av DNA-metylering - den process som "slås på" eller "av" funktionerna i våra gener. Det visade sig att råttungar som har fått nog av mödravård, utvecklats betydligt fler receptorer för kortisol än de råttungar som inte fått den moderliga omsorg.
Antalet kortisolreceptorer är avgörande för stressinducerade sjukdomar, depression och ångest. De råttungar som inte har fått nog av mödravård laddas med en mycket högre nivå av kortisol under hela livet. Den epigenetiska forskningen har också visat att DNA-metylering är ärftligt, vilket innebär att framtida generationer rat alla måste leva med de epigenetiska förändringar som deras förfäder etablerade.
Source: Epigenetic programming by maternal behavior (via tråden DNA "husker" barndommen)Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Symptomer lavt kortisol
Av Vigdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 26-03-12, 10:37 -
Binyrer (lavt kortisol) og søvn
Av Vigdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 11-02-12, 10:50 -
Lavt kortisol etter stressopplevelser
Av Vigdis i forumet Andre hormonerSvar: 0Siste melding: 25-04-11, 09:56 -
Forhøyet anti TPO høyt stoffskifte.
Av ElisabethA i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 10Siste melding: 20-03-11, 13:43 -
Er det mulig å ha lavt stoffskifte med forhøyet TRAS- verdi?
Av MetteS i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 05-10-06, 18:30
Svar med sitat

Bokmerker