Viser søkeresultater 41 til 50 av 51
-
02-12-10, 03:46 #41
Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....
Hvis det var meg som ble behandlet på den måten, ville jeg ha klaget og gitt klar beskjed om at jeg ikke fikk den tjenesten som var bestilt, og at jeg derfor ikke vil betale for timen. Og hvis ikke det ville få dem til å frafalle kravet, ville jeg ha klaget dem inn videre, om det da er under fylkeslegen eller om det finnes en fylkestannlege eller annen instans å klage dem inn for. Slikt bør man ikke akseptere.
Det her minner meg i grunnen om leger som ikke vil høre noe om at pasienten forlanger naturlig thyroid, når Levaxin ikke fungerer...Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
03-12-10, 17:04 #42
[QUOTE=sonja;103599]Hvis det var meg som ble behandlet på den måten, ville jeg ha klaget og gitt klar beskjed om at jeg ikke fikk den tjenesten som var bestilt, og at jeg derfor ikke vil betale for timen. Og hvis ikke det ville få dem til å frafalle kravet, ville jeg ha klaget dem inn videre, om det da er under fylkeslegen eller om det finnes en fylkestannlege eller annen instans å klage dem inn for. Slikt bør man ikke akseptere.
Jeg betalte rett etter timen. Kan kanskje klage dem inn likevel? Det er to tyske unge menn som har startet klinikk i kristiansand for bare noen få år siden. Vet ikke om de har dårlig råd ettersom dde ikke kunne være så proffesjonelle at de lot meg slippe å betale. De er sikkert flinke til å bore og fikse men de er jo ikke til å stole på.
-
07-02-13, 15:11 #43
-
08-02-13, 16:47 #44
Hej Lisbeth
Jeg har spurgt min tandlæge og har fået et svar, og... har glemt det igen.
Han er på orlov så det varer lidt før jeg kan spørge ham igen.
Men ellers ser det ud til, at der er flere og flere, indenfor det medicinske segment, der er ved at opdage at der ikke er evidence for at fluor skulle gavne dental helse, og disse tider, når en behandlings validitet alene afgøres af, om der findes en "evidens" dvs. videnskabelige beviser fremkommet af forskning i en given behandlingsmetode/lægemiddel osv. -fremgår det klart og tydeligt, at der findes ikke nogen som helst valid medicinsk forskning, som bekræfter at tandhelse overhovedet øges af at flyde fluor-depoter i munde på folk!
Det betyder, at vores tandlæger praktiserer i stigende omfang "odontologisk kvaksalveri".
Problemet er, at så godt som hele det behandlings-segment, som universiteterne underviser deres tandlægestuderende i, samt så godt som hele sortimentet af dentalmaterialer og midler til behandling i tandlægepraksis - er fyldt med fluor-holdige remedier, materialer og plejemidler!
Tag fluor fra vores mainstream tandlæger - og de har intet, INTET at praktisere med! De kan, ganske enkelt - ikke fortsætte deres tandlæge-gerning, fordi alt de har lært om behandling af samtlige tandsygdomme og deres forebyggelse - inkluderer fluor.
En mainstream tandlæge kan ikke fortsætte som tandlæge, såfremt man tager fluor fra ham/hende!
Denne "krig" om fluor-fri tandbehandling og pleje handler nu ikke længere om patienterne og deres helse.
Denne "krig" handler nu om, at en hele fagruppe forsvarer sig med næb og klør mod at miste sit forsørgelsesgrundlag!
Næste gang du er hos tandlægen, der vrisser ad dig, når du spørger om fluor i de remedier, som tandlægen stopper i munden på dig - vid, at det er hele tandlægens eksistensgrundlaget inkl. levebrød, du bringer i fare ved at spørge og forlange fluor-fri behandling.
Der findes rigelige muligheder for at lægge om til en fluor-fri tandlægepraksis, men når man har bygget hele sin karriere og fremtid på fluor-tanbehandling og pleje - kan det, for svage sjæle, nærmest blive en umulig opgave, så hellere fortsætte med at lyve for sig selv og patienterne, og fortsætte med at ødelægge sine patienters helbred!
Så enkelt kan det siges!
- Review on fluoride-releasing restorative materials--fluoride release and uptake characteristics, antibacterial activity and influence on caries formation.
"However, it is not proven by prospective clinical studies whether the incidence of secondary caries can be significantly reduced by the fluoride release of restorative materials." - Fluoride-containing restorative materials
" While any, or all, of these anti-cariogenic effects may be associated with fluoride release, a direct relationship between fluoride release profiles and such effects has not been determined in vivo."
Det er kun et par eksempler, men der må retfærdigvis tilføjes, at der generelt findes mindst lige så mange eksempler på forskning som bekræfter fluors velsignelse for tandhelse... underligt nok, fortrinsvis i tandlægefaglige tidsskrifter som publicerer "forsknings-artikler" med sigte på at foregøgle ufarligheden af fluor i behandlinger og pleje.
Det ville svare til, at Rævenes Internationale Organisation publicerer forskningsresultater som bekræfter at... ræve aldrig nogensinde afliver og spiser høns! Og derfor kan alle i ro og fred lade ræven vogte hønsehuset!
Søgeord: "fluoride-releasing restorative dental materials", "fluoride-releasing dental materials", "intraoral fluoride reservoirs"
Dr. Jerry Tennant taler her om How Fluoride Can Cause Hypothyroidism:
(Men tandlægen ved bedst, ikk' ?
)
Jamen, lad os se på en rotte-skjoldbruskkirtel før og efter "behandling" med fluor via trin A (den sunde fluor-fri skjoldbruskkirtel); trin B (noget reduceret evne til at producere thyreoidea-hormoner = de facto "let" hypothyroid); trin C (yderligere reduceret evne til at producere thyreoidea-hormoner = de facto stigende hypothyroid) og endelig trin D (med knuder og kraftigt reduceret evne til at producere thyreoidea-hormoner = HYPOTHYREOSE):

(Men tandlægen ved bedst, ikk' ?
)
Kilde til billedet: artiklen Role of nitric oxide and vascular endothelial growth factor in fluoride-induced goitrogenesis in rats i den videnskabelige artikelbase Science Direct
Ønsker alle en god nat, og husk at børste tænder i familien... med god, gammeldags og anbefalet af tandlæger fluorholdig tandpasta!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
- Review on fluoride-releasing restorative materials--fluoride release and uptake characteristics, antibacterial activity and influence on caries formation.
-
08-02-13, 20:30 #45
Jeg har byttet ut familiens tannkremer med denne http://www.kinsarvik.no/products/328...em-100-ml.aspx og denne http://www.kinsarvik.no/products/328...a-tea-tre.aspx da jeg lærte her inne hva fluor gjør med kroppen vår.
Vet dere om disse er ok, eller er jeg på feil spor?
-
09-02-13, 08:40 #46
Tusen takk for svar Anisa
Jeg er helt enig i at fluor er noe svineri, men hvor skal man få en giftfri tannbehandling i Norge?
Selv om du ikke husker hva det er i dine fyllinger, er du sikker på at alt din tannlege bruker er trygt?
BenteR:
Jeg bruker Laveras tannkrem. Kjøper på helsekost (hos de som fører Lavera da). Jeg brukte en del tid på å sjekke kremer for en tid tilbake, og kom fram til at Laveras produkter var noe av det bedre av de verste (eller, jeg tror de kremene er ganske bra altså
)
-
13-02-13, 22:50 #47
Hej Bente
Jeg kan se, at den indeholder PVP (Polyvinylpirolidine), syntetisk godt nok, men uanset det, er denne tandpasta 100000 gange bedre stofskifte/helse end dem med fluor! 
Men ellers kan jeg hjertens anbefale min yndlings tandpasta: XyliWhite Toothpaste Gel, Fluoride Free, Refreshmint, 6.4 oz (181 g) fra Iherb.
For 2,26 NOK mere end en tube AloeDent koster i den norske butik, kan du få 4 tuber af XyliWhite og 8 gange så meget tandpasta, idet XyliWhite tuberne er næsten dobbelt så store, end AloDent's.
Køber man 2 x 4 XyliWhite vil det koste 162,51 NOK + fragt, og hvis du er førstegangskøber på Iherb og bruger min Iherb-code: http://www.iherb.com/?rcode=ONI559 får du en ekstra rabat på 10 dollars. Man kan købe i alt 1½ kg tandpasta for under det beløb, som nordmænd må købe for (pr gang) på nettet udenfor EU (200 NOK). Det er en god deal, og sund.
Det er nok den bedste tandpasta, som jeg selv har været omkring og både min søn og jeg har brugt den nu i årevis. Uden fluor og 0 huller.
(tilgiv afsporingen
)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-02-13, 23:25 #48
Tusen takk for tips

Jeg har handlet på iherb før, og da blir det tannkrem derfra også
Dette forumet er skikkelig lærerikt takket alle dere som deler så villig av kunnskapen deres!
-
28-02-13, 18:03 #49
Sv: Fluor i plastfyldninger....
-
29-04-13, 17:55 #50
Mer lesing:
Fluoride release - European Journal of Dentistry
Review on fluoride-releasing restorative materials—Fluoride release and uptake characteristics, antibacterial activity and influence on caries formation
Fluoride release from alternative restorative materials
Fluoride release from glass-ionomer and compomer restorative materials: 6-month data
Fluoride release profiles of fluoride-containing restorative materials
Fluoride content and recharge ability of five glassionomer dental materials
A fluoride-releasing composite for dental applications
Fluoride release from dental cements and composites: A mechanistic study
Fluoride, Fluoride, and more Fluoride!!
Keywords for more (re)search: Fluoride-releasing dental materials, Fluoride-releasing restorative dental materials, fluoride releasing dental composites (mye å finne
)Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 50Siste melding: 22-01-15, 16:08 -
Andet symptom: lårmuskel.
Av AneMarie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-04-11, 11:37 -
Hvis alt andet fejler - thyroxin-indsprøjtninger (?)
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 09-11-10, 12:21 -
Klimaet i et helt andet lys?
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 21-12-09, 11:53 -
Fluor
Av Ada i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 29Siste melding: 21-03-09, 01:15

Svar med sitat
)

Bokmerker