Viser søkeresultater 121 til 130 av 172
Tråd: Dagboken til Vibeke W
-
13-05-12, 21:29 #121
Sv: Dagboken til Vibeke S
"Har mye vondt, som om jeg har tannverk i øvre, høyre del av torsoen. Disse er kroniske, dag og natt, intensiteten går i bølger. " ... og så tager du af sted tre dage med jobben
Pas nu godt på dig selv!
Og så håber jeg, du får rigtigt meget ud af den operation
-
14-08-12, 19:56 #122
Hei
Lenge siden jeg har skrevet noe her, og nå er det på tide med en oppdtaering, for nå har jeg i alle fall noe nytt å skrive om!
Jeg har hatt en fin sommer, etter tre behandlinger hos akupunktør og naturterapeut Ragnar Refsdal følte jeg meg mye bedre, mer energi enn på lenge. Så jeg har jobbet 100% en stund, men hatt mye vondt i mage, rygg, skulder. Har heller ikke tålst fysisk belastning i samme grad som før, fortere sliten osv. Jeg har valgt å ikke presse meg, men ta hensyn til kroppens signaler.
Forrige mandag var det så tid for å operere ut galleblæren, en operasjon jeg virkelig så fram til. Å ha stort flere plager med gallen enn det jeg har hatt i det siste tror jeg ikke er så vanlig. Konstant vondt og oppblåst mage, stadig gallesteinsanfall osv. Rart hva man faktisk venner seg til....
Lege fortalte at de hadde fjernet en totalt skadet og ødelagt galleblære som ikke har vært i funksjon på lenge. I galleveggen ved utgangen til gallegangen hadde 2-3 steiner grodd seg fast i veggen. Inni gallen fant de en stor stein på ca 2 cm i diameter som var gul, samt 40-50 sorte steiner på størrelse med en stor ert. De hadde fjernet en grushaug som han sa. I gallegangen fant de også 2-3 steiner på tur. Selve operasjonen gikk helt fint, de bare svuppet greiene ut og lappet meg sammen.
Jeg føler meg ganske så bra, er lettet over å ha gjort dette. Jobber igjen, men jeg tar noe kortere dager. Magen virker helt fin igjen, nesten litt rart....ingen oppblåst mage, normal fordøyelse. Er noe stiv og øm i ryggen, men det er nok ganske normalt og jeg håper dette vil gå over når jeg kan begynne å trene og bevege meg mer.
Min plan framover er å forsette med mitt lavkarboliv som ser ut til å fungere helt ypperlig nå. Snart skal jeg bestille time hos lege og ta nye blodprøver for å sjekke stoffskiftet og se om det er noen endringer. Jeg er egentlig ganske så overbevist om at dette har en sammenheng, selv om legestanden sier at det ikke har det. Jeg tror skjoldbruskkjertelen reagerte på den ødelagte galleblæren, at strumaen kom pga ubalanse i kroppen.
Uansett, jeg er optimist og har trua på at jeg blir bra nå.
Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
14-08-12, 20:01 #123
Så deilig og høre Vibeke
-
07-09-12, 09:46 #124
Hei hei
Jeg kommer her med en fantastisk fin oppdatering!
Føler meg bare så utrolig heldig, for jeg er frisk igjen!
Ble jo operert for 4-5 uker siden, hvor galleblæren og en "grushaug" ble fjernet. Etter to uker var jeg helt fin, og det er jeg fortsatt. Jeg kan spise stort sett alt, bortsett fra råkost har jeg merket meg.
Har noen luftproblemer enda, men ikke så mye.
I forrige uke var jeg hos min nye lege for å ta nye blodprøver. Ville sjekke Ft4 som jo har vært for høyt det siste året, samt de andre stoffskifteprøvene, B-12, D3 og magnesium.
Legen var utrolig hyggelig og tålmodig og ikke minst kunnskapsrik. På mandag fikk jeg svar på prøvene mine, og dette er faktisk helt utrolig!
Ft4 er 22,8 (9-22), så den er bare litt forhøyet uten de store konsekvensene av dette (jeg fryser ikke og blir fort full...), altså ingen stoffskiftesykdom nå.
Mitt magnesiumnivå ligger over referanseverdien! Det er mange år siden sist jeg klarte å komme opp innenfor referanseverdiene. Kan det komme av magnesiumoljen? I såfall skylder jeg kjære Vigdis en stor takk
D3 er på 95 og B-12 er høyt (selv om det er lenge siden sist sprøyte).
Kan det ha noe med opptak av vitaminer og mineraler i tarmen, at jeg nå ikke har en syk galleblære å stri meg?
Og i tillegg til alt dette så krymper nå den forstørrede skjoldbruskkjertelen og strumaen er helt borte.
Jeg aner ikke hvorfor jeg ble syk og hvorfor jeg nå er frisk, men min egen lille teori går på at kroppen reagerte på en ødelagt galleblære og jeg fikk en betennelse i skjoldbruskkjertelen som heldigvis brendte seg ut. Vanligvis så får man jo lavt stoffskifte i en periode etter dette, men som endoen på Haukeland forklarte (Husebye), dette kan jo oppføre seg på utrolig mange forskjellige måter. Så krysser jeg bare fingrene for at jeg er frisk fra slt dette nå, uansett så nyter jeg livet og humøret og energien. Jeg jobber for fullt, leker med tre-åringen, er smamen med kjæresten, fikser leiligheten, trener og er i tillegg sosial og treffer venner og kan ha fritidsaktiviteter! Til helgen skal jeg på teaterworkshop. Når man har kjent på at det ikke er selvfølgelig at man klarer dette, så er jeg bare utrolig takknemmelig!
Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
07-09-12, 11:11 #125
Dejligt du gider opdatere når det går godt! Håber at det bliver du ved med, VibekeS
Og tillykke med fremgangen, lige når man ellers var ved at glemme, hvordan det er at have det godt med krop og sind. 
Det var Hassan, der har bragt efterretninger om magnesiumolien til forummet, og Vigdis med flere har bragt nyheden videre, til virkelig stor nytte for mange. Tusind tak for din tilbagemelding.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-10-12, 19:57 #126
Herlig VibekeS. Nyt friske og glade dager
-
15-03-13, 18:06 #127
Hej VibekeS. Du er ikke sådan nem at glemme.
Jeg skal køre om lidt, og når ikke sige så meget lige nu, men jeg har kopieret dit indlæg her til din Dagbok, så alle de der har før skrevet med dig, de får forum-melding om, at der er nyt fra dig.
Jeg selv kommer først tilbage søndag... Håber du hører fra andre snart.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-03-13, 18:27 #128
-
16-03-13, 11:19 #129
Hei Vibeke
Så hyggelig å "se deg" igjen. Har du forsøkt å endre dosen din? Andre ting du har prøvd? Trening forhøyer ikke stoffskifte hormonene i seg selv. Har du ikke nok hormon så er det kun en ting som hjelper. Men trening letter transporten av stoffskiftehormoner inn og ut av cellene. Ihvertfall etter min erfaring. Likevel vil du gjøre vondt verre med trening dersom det basale ikke er på plass.
-
16-03-13, 13:22 #130
Takk for et Blondie

Jeg bruker jo ikke noe stoffskiftemedisiner, her har alt bare gått sin gang av seg selv.
Jegvforsøker å trene yoga et par ganger i uka, helst hot yoga som er godt for den stive kroppen min, også hår jeg jo daglig på tur med hunden min. Vi har ikke bil, så jeg er i grunnen mye på farten selv om jeg ikke tenker på dette som trening ( som å bære datteren min fra bussen til bhg på ryggen
) og nå begynner sykkelsesongen snart, håper bare jeg er pigg nok til å sykle, ikke lange biten tur/retur jobb.
Blir spennende å høre med legen og sjekke stoffskiftet. Sikkert ikke lav i forhold til referanseområdene, men lavere enn før, og i høst hadde jeg rundt 23 i FT4 og hadde det helt perfekt.
Men tenker det kan jo ha noe med stress å gjøre også?Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Dagboken til Tone
Av toneij i forumet DagbokerSvar: 66Siste melding: 10-01-13, 22:52 -
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Av Fanni i forumet DagbokerSvar: 62Siste melding: 29-04-12, 14:14
Svar med sitat

Bokmerker