Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 45
    Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Re: Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson

God bedring

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Min opplevelse er at Levaxin og syntetisk T3, Liothyronin ikke kan sammenlignes i det hele tatt. Har du sett det kjemiske bildet av syntetisk T4 og naturlig T4? Jeg er ikke i stand til å finne disse to bildene, men jeg har funnet det på nettet før. Jeg er ikke kjemiker, og vet ikke hvor stor betydning denne forskjellen har på kroppen. Når du ser på tegningen av disse to, er forskjellen iøyenfallende.
    Hej Vigdis Kan det tænkes, at det er disse billeder du har i tankerne?

Billedet findes på flere sites, bl.a. Stopthethyroidmadness.com og Thyroid-s.com. Begge steder er illustrationen ledsaget af uddybende artikler, men min foretrukne i dette tilfælde er nok den sidste.

Denne forskel mellem syntetisk T4 og Thyroid, består både af, at syntetisk T4 findes ikke i tabletten, men skal først syntetiseres fra tablettens "forhåndsstof" i leveren. Afhængig af leverens tilstand (god, svækket eller svag) hos den enkelte patient, bliver der mere eller mindre af det "færdige" T4 og derfor kan man ikke anse syntetisk T4-tabletter for at være stabilitet- og styrke-pålidelige.

Derimod er T4 i Thyroid altid det rette og det samme i hver tablet, tillige med at T4 (og alle de andre T-hormoner inkl. Calcitonin) er allerede bundet til de transportproteiner som distribuerer T-hormonerne rundt om i kroppen. Yderligere forskel mellem syntetisk T-hormon, og T-hormoner i Thyroid er, at hormonerne "pakkes ud" fra Thyroid efterhånden som kroppen har brug for dem, og det betyder at kroppen ikke overloades med hormoner på en gang - som det sker med de syntetiske - hvor niveauet falder til mange-grænsen igen, i tiden til den næste tablet tages, selv når dosen deles i flere dele over dagen.

Et syntetisk, ubunden T-hormon er for kroppen som berg og dalbane, selv hvis dosen deles over dagen, hvorimod hormoner frigjorte fra Thyroid-tabletter er meget mere jævnt fordelte over dagen, fordi det er kroppen selv som bestemmer, hvad skal "pakkes ud" og hvornår, i forhold til det aktuelle behov. Det er nok den største forskel i effekten og virkningen mellem "syntetisk" og "naturligt", tror jeg.

Sorry, hvis for meget Off Topic.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson

Dette bildet er kjempefint! Men jeg har også sett en kjemisk tegning av begge T4. Men hvor?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Dette bildet er kjempefint! Men jeg har også sett en kjemisk tegning av begge T4. Men hvor?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post

Andre kilder:
    Synthroid (Levothyroxine Sodium) IS NOT Thyroxine (Greenmedinfo.com)
    Are Synthetic Thyroid Drugs, Like Synthroid, Actually Making Your Condition Worse? (Mercola.com)
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Ja denne er det! Takk! Er den tydelige forskjellen en vesentlig forskjell i kroppen vår? Jeg skulle ønske en fagperson kunne sagt noe om dette

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile P Robinson - gjesteblogging på Ruth Rolands hjemmeside

Paul Robinson har nå gjesteblogget hos Ruth Roland
    Klikk for å lese mer på svensk
    http://ruthroland.wordpress.com/2013...paul-robinson/
    eller på engelsk - her:
    http://ruthroland.wordpress.com/2013...ul-robinson-2/
    Sist endret av Kevlin; 28-01-13 kl 12:54 Begrunnelse: Glemte link til svensk...
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Takk for god-bedring hilsener. Pc'n hjemme er i streik, og jeg skal skynde meg å legge inn en post før jeg går fra jobb og tar helg.

Influensan gikk greit, det tok en uke med elendighet, men det var det. Trodde jeg skulle slippe unna influensaen siden jeg ikke kan huske at jeg har hatt influensa (ihvertfall som voksen). Men i år slapp jeg da altså ikke unna.. Håper dere har gått fri.

Vel, jeg skal ikke kaste meg på t3 sånn med det samme. Er usikker på om det vil virke for meg. I ettertid ser jeg at Efra gjorde lite godt for meg. Hadde et ubehag som forsvant da jeg sluttet. Overdosesymptomer, selv på lav dose. En befrielse å slutte. Levaxin hadde jeg bedre effekt av, selv om den kun var dårlig. Bestemte meg i høst for å gi levaxin et nytt forsøk før jeg skrinla det helt. Premissene er tross alt svært forskjellig enn da jeg brukte deg sist. Da var magen et ukjent kapittel for meg. Har nå kommet mye lenger med magen og binyrene er nok bedre. Har brukt levaxin i 11 uker. Trappet opp fra svært lav dose. Er ikke imponert over effekten denne gangen heller. Sist fikk jeg effekt etter ett (!) år, nå har jeg en svak effekt, moderat bedring av sympteomene. Men det monner ikke ordentlig.

Bekymringen er at siden det tyder på at jeg ikke tåler t3, så vil ikke t3-behandling alene være noe for meg? Eller virker det på en annen måte med døgnrytmedosering? Når jeg har lest P. Robinson-boka og på bloggen (skumlest riktignok) har jeg lest med det for øyet: Hvorfor fungerer ikke metoden på alle? For jeg har jo fått med meg at han skriver nettopp dette. Men jeg har ikke sett noen teorier på hvorfor det er sånn. Om noen ahr det, gi et pip Synes at når metoden nærmest blir framstilt som "Redningen" for stakkars stoffskiftepasienter, så bør det også nevnes litt om teorier/antakelser for hvorfor ikke metoden er suksessfull for alle. Så vidt jeg husker er det en ganske stor prosentandel... ?

Jeg er ikke fedig med magebehandlingen min. Min mage er svært gjenstridig. Det kommer fremdeles ut forsteininger. Er oppgitt over at det tar så lang tid, hadde sett for meg at jeg skulel være i havn med behandlingen for lenge siden. Jeg driver å fremdeles.

Vel, da øsnekr jeg alle en god helg!

klem fra Rufus

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Har du under alle disse årene fått målt reverse T3 Rufus? Det jeg funderer på, men det kan være helt feil, er om problematikken ligger på T4 og ikke T3. På STTM skrives det en del om de som sliter med omdanningen fra T4 til T3, og i stedet for å få en sunn og normal omdanning, ender med skyhøye reverse T3 nivåer http://www.stopthethyroidmadness.com...18/reverse-t3/. Når du først er inne i forskningens land på hva som virker og ikke virker, ville jeg nok testet kun T3 også. Hvis du gjør det, husk å starte svært forsiktig med 2.5 mcg, og øke hver 4-5. eller i verste fall helt opp til hver 14. dag.

Jeg fikk dessverre ikke målt rT3, så jeg vet ikke hvordan det lå før. Det jeg vet er at jeg fungerte ikke godt nok på thyroid, jeg fungerte skikkelig elendig på Levaxin. Hyggelig å høre fra deg

Det står mer om reverse T3 her http://thyroid-rt3.com/

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei Vigdis. Takk for svar! Jeg har vært uten nett i lang tid, derfor treigt svar.

Jeg sliter garantert med kovertering av t4 til t3. Det gjorde jeg før og det gjør jeg nå. Siste blodprøver viste at t4 hadde økt, men t3 nesten var på samme nivå, kun en svaak økning. (dette var på t4-behandling). Jeg målte rt3 for noen år siden. HUsker ikke helt hva jeg regnet det ut til. Brukte "forumlaen" i Stop the Thyroid madness og fikk et tall som indikerte for høyt rt3.

Men! Jeg har bestemt meg. Jeg prøver meg. Nå trapper jeg ned t4, og så begynner jeg om noen uker. Snakket med lege og har fått resept på t3. Skal lese meg opp i mellomtiden. Blir spennende dette

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Laboratorietester og kosttilskudd Paul Robinson anbefaler
    Av Vigdis i forumet Recovering with T3
    Svar: 0
    Siste melding: 01-04-12, 16:33
  2. Cirkadisk døgnrytme og kortisol av Paul Robinson
    Av Vigdis i forumet Recovering with T3
    Svar: 2
    Siste melding: 30-03-12, 01:08
  3. Svar: 5
    Siste melding: 16-03-12, 11:00