Viser søkeresultater 31 til 40 av 51
-
20-06-07, 15:32 #31
Jeg har da lest at de også produserer naturlig i Nederland. De må da gå an å importere fra dem om alt går galt. Det er jo godt innenfor EU
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
20-06-07, 17:41 #32
Det er riktig som Anne Ma sier, det Hollandske Thyroideaforbundet produserer sin egen naturthyroxin - av pulver fra BioFac på Amager !
http://www.hypomaarniethappy.nl/thyreoidum.htm
Man kan nok komunisere på Engelsk ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-06-07, 18:20 #33
Tak n`Finn. Hatten af for hollændere... og deres Forbund til og for de syge.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Det danske TL kunne lære masser af hollændere, men vi er selvfølgelig de klogeste i verden, ved bedst alt og andre kan slet ikke lære os noget 8)
Jeg er bare SÃ… misundelig
Min søns studieven er en hollænder bosat i Danmark. Jeg får ham til at undersøge om der er en mulighed for "EU-import"....• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-06-07, 19:04 #34
Enig med deg
Men jeg sliter på samme viset som trådstarter - og tror du noe blir gjort??? Mæh.
-
20-06-07, 21:08 #35
Hvor er der dog en guldgrube af viden, hjælpsomhed og udholdenhed på dette forum!
Kære Anisa, tak for din kæmpe indsats til glæde og gavn for os andre.
Hvis du også kunne indstilles til en pris, ville jeg gøre det straks.
Louise
-
20-06-07, 22:32 #36
Det hadde jo vært virkelig flott om du kunne få gang i noe der Anisa !
Hils hollenderen !
Og så får vi vel vite noe ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-06-07, 23:36 #37
Oi, ser at jeg skulle vært her inne litt før, for jeg skal til legen i morgen. Men, men, sånn er det alltid med meg; må skyndte meg langsomt ;)
Vel, n'Finn, jeg tør nok ikke å rope fullt så høyt. Men jeg skal selvsagt fortelle at jeg enda ikke har blitt bedre. Vi snakket om sist at nå hadde jeg dosert meg så høyt som jeg tålte (høyere dose = jeg ble hyper), og jeg var fremdeles like dårlig. Han korrigerte meg da, og sa: "ikke vi - du!". Ja, ok, men han har vært informert hele tiden om hva jeg har gjort, han har ikke protestert, ringt meg når prøveresultater viste hyper (og jeg kjente det også da), og jeg har korrigert meg da ned på dosen. Men han liker ikke en så veldig lav TSH, og det er klart at det ikke er det aller gunstigste, i alle fall når jeg ikke har noen bedring i formen å slå i bordet med. Så jeg skal fortsette i dette sporet. Har også tatt litt og litt av symptomene ved hvert legebesøk nå og gått litt grundigere inn på dem. Hvis jeg før kom med hele leksa og begynte å tute eller noe, så var det jo bare til med antidepressiva, så det må jeg forsøke å unngå. Men jeg har da også forsøkt å skrive "helsedagbok", men da ble han bare sint (var samtidig med at jeg spurte ham om ME), han hadde ikke tid til å lese alt mulig slikt, for da kunne han bare ha to pasienter. Vel, det får være hans ansvar om han har notert seg hva jeg skrev, evt tatt vare på det og går tilbake til det.
Jeg har ikke skrevet noe ut om Armour. Og nå har jeg glemt litt av tankegangen min og argumentene for det. Hovedgrunnene er jo det at jeg ikke blir bedre og at jeg fant ut av at (i alle fall noe av) Armour blir hentet på slakteriene - altså går det ikke ytterligere dyreliv tapt, eller ytterligere dyremishandling blir ikke utført for å kunne lage dette. Dette er mine grunner. Og så dårlig som jeg har vært så lenge nå, så er det et fullstendig bortkastet menneskeliv, så og si, og jeg kan ikke være noenting for noe eller noen slik som det utvikler seg, deriblant fortsette å ta vare på de to kattene jeg har (for å ikke snakke om mennesker...). Så hva er da vitsen liksom?
Følte jeg fikk litt kontakt med legen sist fordi jeg har vært fattet og tatt opp enkelte ting nå på hver konsultasjon. Har også vist ham fysiske beviser på at noe er riv ruskende galt. Og jeg sa da på et tidspunkt at jeg hadde jo ingen livskvalitet i det hele tatt. Da kikket han på meg uten å si noe, MEN uten å tilby meg antidepressiva - det var et stort fremskritt synes jeg.
Så har han jo gitt meg Melatonin i mange år på registreringsfritak, så jeg håper, håper.... Han er oftest en meget fornuftig og medmenneskelig mann. Men de er jo mennesker de legene også med diverse ting som sliter på dem...
Nå er vel dette i seneste laget, men jeg får jo uansett ikke tablettene med en gang, så.... Ja, jeg har lurt på hvor mye jeg skal starte på. Jeg trodde 1 Grain = 38 mikrogram T4 og 9 mikrogram T3, men det er kanskje bare noe jeg har tatt ut av vilden sky? Jeg har dessverre glemt å notere meg slikt. Men så var det vel også en type eller to som inneholdt dobbelt så mye T4? Står det ikke noe på pakningen om dette? Og hvorfor forslår du 1/4 av en 2-Grains-tablett? Jeg tar nå 125 mikrogram Levaxin fire ganger i uka, 150 mikrogram tre ganger. Så tar jeg 10 mikrogram Liothyronin hver dag. Jeg veier ca 94 kilo. Og blodprøveresultatene viste sist at jeg måtte holde meg der, ellers gikk jeg over på T4 og følte hypersymptomer (det var på 150 Lev om dagen).
Takk for hjelp, n'Finn
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-06-07, 00:16 #38
n'Finn ;)
Det er altså så sprøtt... muskelkramper må da også være relatert til stoffskiftet?
Jeg har jo hatt alvorlige søvnproblemer siden jeg var barn. To ganger har jeg vært til nevrolog for det. Siste gang sov jeg med et apparat på meg som skulle måle om jeg sov og om jeg sov dypt osv. Det viste seg da at jeg fikk kramper i leggene når jeg holdt på å sovne slik at jeg våknet av dette igjen. Dette kjenner jeg ikke, men det holder på å krampe seg i noen veldig vonde punkter jeg har i ryggen av og til, og jeg har alltid slitt med kramper i føttene.
Men - når jeg da var til nevrologen, så sa han det fantes to legemidler som kunne hjelpe mot dette. Jeg husker ikke hva de het, men det ene var mot Epilepsi og det andre var mot Parkinsons. Jeg kunne dessverre ikke bruke noen av disse pga sterke bivirkninger (jeg er blitt hypersensitiv overfor enkelte legemidler). Men er det noe du kunne undersøke for din del?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-06-07, 00:57 #39
Det sagde (skrev
Opprinnelig skrevet av Louise
) jeg nemlig også alle de steder på Nettet i Danmark jeg kom i nærheden af, lige siden jeg fandt Sonjas.....
Jeg skal nok hilse
, og fortælle om.... Om jeg så selv skulle melde mig til det hollandske forbund... Den første gang vil jeg nu lade en hollænder undersøge sagerne for mig, idet han er meget veltallende og velargumenterende (EU-fan) også på sit modersmål.....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-06-07, 07:47 #40
I holland er det flere apotek som slager kapsler med thyreoidum, i forskjellige styrker, og det er billig, men en bedrift lger tabletter, og det faller dyrere.
Glostrup apotek, de har laget tabletter, og det er vel dyrere?
I danmark trenger man vel bare en vanlig resept da , siden et er et registrert middel.
Men fra Norge kan vi få vårt apotek til å skaffe dem på vanlig måte fra Glostrup men da må vi fremdeles ha registreringsfritaket.
Tenke tenke. Men hvis vi fikk en hvit resept og sendte til Glostrup så kunne de lovlig sendt, eller?
Det hollandske blir mye blligere, spesielt hvis man bruker mye per dag.
Bare tenker.
Og i prinsippet er det lurt å bruke det som Glostrup apotek har laget slik at de ikke gir opp hele prosjektet.
De burde laget 2-grain (120 mg) også og tablettene kan jo deles. Det er er selve fordelen med tablettene vs. kapslene. Kostnadene er jo de samme for 120-mg-tablettene som for 30-mg-tablettene så de burde prøve å holde prisen lav synes jeg.
...
Lignende tråder
-
Hashimoto's siden 2003
Av Sharon i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 152Siste melding: 25-07-15, 07:28 -
Har hatt hypo / Hashimoto's siden 2007
Av Caroline i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 16Siste melding: 23-05-10, 10:45 -
Struma -2002, ME 2007, Graves siden mai 2009, kjertelen fjernet oktober 2009
Av rutta3 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-01-10, 08:11 -
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 01-10-09, 12:18
Svar med sitat
Bokmerker