Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
Tråd: Gravid og overdosert
-
19-03-12, 08:53 #11
Sv: Gravid og overdosert
Dette lyder jo som et helt normalt forløb, og hvorfor skulle det være placebo?! Faktisk kan jeg ikke lade være med at tænke på, om du, målt på symptomer, faktisk har lavt stofskifte - snarere end fibromyalgi - siden medicinen kan virke sådan på dig
Mange ligger lige præcis i det nederste af det såkaldte normalområde (redigert: når det gælder blodprøver) og der kommer mange fejldiagnoser af, at læger er mere bange for knogleskørhed end for lavt stofskifte. (Som om, man får knogleskørhed af stofskiftemedicin i tilpas mængde
)
Hjertebanken og tung puls kan man få, hvis man får enten for lidt eller for meget medicin i forhold til, hvad man har brug for. Måske ville det gå væk, hvis du fik 50 mikrogram eller for den sags skyld 75 i stedet. Men de 100 der, det lød af meget ... Dog må man beregne ekstra, når man er gravid: 30 til 50 procent siger man, i forbindelse med lavt stofskifte, i hvert fald. Jeg ved ikke, hvordan det er i forbindelse med fibromyalgi.
Fibromyalgi sættes af nogle, fx den gode læge Dr. Lowe, i forbindelse med mangel på t3. Du kan læse mere om det her - spalten til venstre på siden er et fordomsfuldt svar vedr. t3, mens den til højre er Dr. Lowes svar. Måske en idé at ha i baghovedet / til at læse sammen med lægen:
http://www.drlowe.com/jcl/comentry/t3dangerous.htm
Læger føler sig ofte mere trygge og godt tilpas ved at vide, at andre læger er sluppet godt fra noget ... og Lowe er sluppet rigtig godt fra behandling af fibromyalgi-patienter med stofskiftemedicin. Han har dog - som jeg forstår det - behandlet folk med thyroid, altså naturligt stofskiftemedicin, og har noget på sin side, der hedder Thyroid Gold, som åbenbart en del patienter er glade for. Jeg kender det ikke.
Med hensyn til den kvalme, du ikke har i denne graviditet, så tænker jeg jo bare, at graviditeter er forskellige, og kvalmen har jeg læst er afhængig af, hvor meget man har af et bestemt hormon, men det er ikke udtryk for, at der er et problem. Men en god idé at snakke med en gynækolog. Jeg tror dog, at en holistisk læge ved siden af ikke var så dårlig en idé heller.
Nielsigne
Redigeret: Tilføjer lige disse tråde, som måske er interessante for dig, June
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14360
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10370
-
19-03-12, 09:20 #12
Hej June
Har du fået målt dit stofskifte før/under/efter diagnosen fibromyalgi? Du kan ringe til lægekontoret og bede om at få resultater af dine blodprøver udleveret. Før man kender dine tal, er det svært at svare på spørgsmål. Ellers svarer de symptomer du har beskrevet til symptomer på underskud af thyreoideahormoner, uanset at diagnosen hedder fibromyalgi. Flere læger mener, at fibromyalgi ikke findes som selvstændig sygdom, men som en langtidseffekt af ubehandlet lavt stofskifte - så det kan blive ganske spændende at se resultater af dine blodprøver. Gider du fremskaffe dem?
Enig! Desuden "holder" placebo kun en ganske kort stund... så medmindre man deler sin pille i flere stumper i løbet af dagen, kan placebo ikke "overleve" en hel dag, efter en daglig tablet.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-03-12, 09:29 #13
-
19-03-12, 09:46 #14
Jente, du må da ha stoffskifteproblemer! Ikke slutt med Levaxin, ta vare på barnet ditt og egen helse. Jeg håper Anisa har tid til å skrive mer. Les alle de andre trådene om de andre gravide som har vært innom her i dette forumet http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/forumdisplay.php?f=34
Og, du bør altså forte deg og finne en annen lege med mer peilig på graviditet og stoffskiftesykdom, for eksempel en gynekolog. Ta med alle blodprøver fra tidligere
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-03-12, 09:48 #15
-
19-03-12, 09:52 #16
Syntetisk medicin er længe i kroppen, og du havde jo pænt meget.
Vigdis har ret - med de prøver må der være problemer med stofskiftet.
Du må ha fat i en læge, der kan finde ud af de her ting - og i dit sted ville jeg ikke tøve med at tage 50 mikrogram og øge senere
-
19-03-12, 10:52 #17
Hei June

Jeg husker Anisas historie da hun var gravid, og hvor legene ble skremt av hennes høye stoffskifte - hyperthyreose. De anbefalte straks å fjerne hennes tyreoidea. Jeg fant ikke tråden med hennes historie, men husker spesielt noe legen i 1978 overhode ikke forsto:
Høyt stoffskifte og graviditet er ikke u-normalt, og vil ordene seg etter fødsel, når hormonene kommer mer på plass igjen.
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
19-03-12, 11:45 #18
-
19-03-12, 12:02 #19
Du bør få tatt nye prøver, på morgenen, og ta Levaxin etter at du har tatt prøven. Du bør kunne stikke innom legen din og få gjort det i morgen tidlig. Bre si i luka at du bruker levaxin og trenger å sjekke. Det er ikke sikkert det er så høyt nå. Spør hvor fort du får svar på prøven.
Og finn deg en kyndig lege. Har du råd, gå til en privat, eller krev henvisning av legen din. I verste fall kan det ta flere måneder før du får time med henvisning, jeg vet ikke om du blir prioritert selv om du er gravid. Fortsett å lese, og se om du finner svar noe sted
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-03-12, 12:46 #20
Hvis man har rigtig hyperthyreose, så er man altså syg og føler sig dårligt tilpas, og det går ikke kun ud på noget med hjertebanken. Symptomerne er fx Hjertebanken og rastløshed
Træthed, slaphed og svaghed
Nervøsitet og irritabilitet
Vægttab til trods for god madlyst
Svedtendens og varmeintolerance
Løs afføring og menstruationsforstyrrelser
"Udstående" øjne
Huden er ofte varm og let svedig
Hurtig puls og gerne lidt forhøjet blodtryk
Fin tremor (rysten)
Forstørret skjoldbruskkirtel (struma) kan også forekomme
Fra http://patienthaandbogen.dk/hormoner...eose-1132.html
Den er ikke sjælden i forbindelse med graviditeter men betegnes da oftest som "mild og forbigående", og der er ikke, i de kilder jeg har set, oplyst noget om, at barnet har lidt nogen skade i denne forbindelse.
Da du lå højt i dine prøver, var du så tidlig i graviditeten, at fosteret vel ikke havde sat sig fast på livmodervæggen endnu. Jeg tror bestemt ikke, det er den del af processen, du skal bekymre dig om - jeg tror, du hellere skal koncentrere dig om at finde en læge, der kan hjælpe dig med at øge, så du ikke skal være stresset over de her ting. Jeg har heller aldrig hørt om nogen, der fik for meget med 25 mikrogram!! Og at man må ha mere, når man er gravid, ligger helt fast.
Ikke let, når der ikke før graviditeten har været en læge, der tog hånd om dette
Lignende tråder
-
Overdosert..
Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 29-07-10, 17:53 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
Er jeg overdosert? Jeg prøver å bli gravid.
Av lillevenn1 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 30Siste melding: 04-05-09, 07:53 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 03:53 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29

Svar med sitat
Bokmerker