Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
16-02-12, 14:06 #1
Hvad betyder "heterofile antistoffer"?
Hej

Jeg har svær hypofyseinsufficiens og også Sekundær addison med total ophørt cortisol produktion. Jeg har i over et år haft for højt IGF-1 og derfor skal jeg nu have foretaget en blodprøve hvor de skal speciel analysere mit IGF-1 og undersøge om det er heterofile autoantistoffer, men hvad betyder det? Jeg har prøvet at google "heterofile autoantistoffer", men jeg kan intet relevant finde.. Jeg håber nogen kan hjælpe
// Nanna (tullepigen90) -
Svær hypofyseinsufficiens efter et hovedtraume.
Hypofyse Hyperplasi?
For højt prolaktin, hyperprolaktinæmi.
-
16-02-12, 14:40 #2
Sv: Hvad betyder dette?
http://www.siv.no/webpro/Avd/Mikrobi...k/dok08929.htm
Antistoffer er synonymt med immunglobuliner (Ig), og disse inndeles i klasser. Ved serologisk infeksjonsdiagnostikk hos oss påvises spesifikke antistoffer av klasse IgA, IgG og/eller IgM rettet mot bakterie- eller virusantigener. Et viktig unntak fra dette er hurtigtesten for mononukleose, som påviser uspesifikke, såkalte heterofile antistoffer, som er assosiert med infeksjon med Epstein-Barr-virus.
Hjelper dette noe?
-
16-02-12, 19:01 #3
Mange tak. Jeg synes dog stadig det er svært at forstå HVAD de helt præsic og konkret vil undersøge og hvad det betyder
Hypofyse Hyperplasi?
-
16-02-12, 19:28 #4
Jeg er på litt tynn is, men kan det være de vil sjekke om du har Epstein-Berr viruset? Er ikke det akkurat det samme som det som på folkemunne heter kyssesyken?
-
16-02-12, 20:08 #5
Sådan som jeg har læst og forstået det, så er dét det samme som kyssesyge, men det ville være mærkeligt hvis de vil undersøge om det er kyssesyge da jeg ikke har symptomer på kyssesyge, men er blevet syg efter et hovedtraume.. Min tanke er om de måske vil undersøge noget andet end kyssesyge... En tak for dit svar
Hypofyse Hyperplasi?
-
16-02-12, 21:28 #6
Sv: Hvad betyder "heterofile antistoffer"?
Heterofile antistoffer – en kilde til analyseinterferens (PDF)
Feilaktige analysesvar grunnet heterofile antistoffer (PDF)
"Fejlkilder (til TSH-analyse):
Tilstedeværelse af heterofile antistoffer:
• Falsk høje eller falsk lave værdier
• Individuelle antistoffer som krydsreagerer med animalske antistoffer i TSH analysen (interferens)• Kilde
• "Falsk" forhøjet TSH kan ses ved analysefejl pga. heterofile antistoffer i serum. Forekomst af TSH-antistoffer kan også give en "falsk" ændret TSH-værdi, men det kan afsløres ved analyse for thyreoidea-antistof mod TSH-receptor (TRAK, TRAS), som da vil give en ekstremt lav værdi. Kilde
• P-Prolactin, arb.stofk. Makroprolactin i høj konc. kan føre til falsk forhøjede værdier. Heterofile antistoffer kan interferere. Kilde
• Heterophile antibody testTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Hvad kan japansk medicin hvad vores ikke kan?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 04-11-11, 16:23 -
Hvad er mega høje antistoffer
Av stress i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 04-11-10, 16:36 -
Blodprøver - hvad betyder lav ERC (hemoglobin) ig høj B-Erythrocytter vol
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 07-09-10, 18:32 -
Anti-Tpo - hvad betyder det
Av gitteh i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 7Siste melding: 11-03-07, 17:45
Svar med sitat

Bokmerker