Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
11-12-11, 17:30 #11
Sv: Angst/stress
Hei!
Er det noen som kan hjelpe meg å anbefale en bok med CD med avspennings og pusteøvelser for å
takle stress?Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
11-12-11, 20:26 #12
Jeg kjøpte min qigong dvd herfra
http://www.levnå.no/qigong_dvd.html
og er kjempefornøyd med den. Mange gode øvelser som jeg bruker enten enkeltvis ved "akuttbehov" og full øvelse som jeg i gode perioder trener daglig gjør godt både for kropp og sinn.
Pusteteknikkene man lærer hjelper meg gjennom både smerter og kramper og panikkangst......
-
11-12-11, 20:34 #13
Så supert!
Har blitt anbefalt Quigong før, og det skal visst være bra.
Er det slik at det er mest pusteteknikk, men også litt styrke? Avspenning?
Hva er det man lærer der?Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
11-12-11, 21:06 #14
Dvd`en er utrolig greitt forklart (på norsk). Qigong stimulerer de samme meridianbanene som akupunktur, og sammen med akupunktur kan man forlenge virkningen av akupunktur. Uten akupunktur, men med jevnlige øvelser vil man også få svært god effekt.
Man lærer og slappe helt av, puste rett, og øvelsene starter med rotering og tøying nede med anklene og tærne og jobber seg så opp gjennom hele kroppen. En komplett gjennomføring av hele programmet er på 20 minutt + avslapping før og etter.
Første gangene tenkte jeg at dette var jo så lett at jeg ikke ville ha noen effekt av det, men leddene og musklene blir faktisk mer smidige.
Det som er genialt er at programmet på iallefall akkurat denne dvd`en er tilrettelagt slik at mennesker med ME skal kunne gjennomføre øvelsene trygt. Det betyr at en stoffskiftesyk kropp også bør klare det
Når jeg bestilte, sendte jeg en mail med bestilling, navn og addresse. jeg fikk mail tilbake om at dvd`en ville bli sendt så snart jeg hadde betalt til kontonummeret som var oppgitt. Tre dager senere lå den i postkassen min.
Lignende tråder
-
Sceletium tortuosum mod stress, depression, angst og psykoser
Av Anisa i forumet UrtemedisinSvar: 1Siste melding: 07-07-17, 10:10 -
Hjertebank
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 18-01-13, 17:23 -
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 13-03-11, 16:37 -
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 4Siste melding: 13-03-11, 16:37 -
Angst, uro?
Av Ingvild i forumet AngstSvar: 5Siste melding: 31-05-10, 22:26
Svar med sitat
Bokmerker