Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 50
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard Jeg leter nå etter jobb

Sorry for spamminga, men.. noen selvstendig næringsdrivende her? eller noen andre med ansvar for delegering av arbeidskraft?

Har endelig tatt en avgjørelse for livet mitt, jeg skal ut å reise til vinteren! Etters noen år med rastløshet, og ikke minst delvis redusert livskvalitet pga stoffskifteplager, begynner jeg nå å bli bedre, og føler tiden er kommet for å ta reisen jeg alltid har drømt om Har reist altfor lite i mitt liv, og tror det vil gjøre meg godt. Uten å gå i detaljer, så vil den starte til vinteren, og vare ei god stund frem..

Jeg leter nå etter jobb, da jeg delvis mangler midler til å finansiere denne reisa mi. Ã… finne jobb når man er 21 og har begrenset med utdannelse (det vil si, er midt i en utdanning) har vist seg å være vanskeligere enn ventet, hvis man ikke er villig til å arbeide med telefonsalg. Jeg er ganske fleksibel, men telefonsalg er en restriksjon jeg har. Der går min personlige grense =) En annen bakdel er at jeg ikke kan jobbe lenger enn ut 2006. Da reisen starter på nyåret. Ellers er det meste av interesse.

Har noen her noen tips, råd, eller kjenner noen som kan ha bruk for arbeidskraft ut året? Jeg har mye arbeidserfaring, og til tross for litt hypotempo er jeg relativt flink i det jeg foretar meg..

hihi, dette fikk forresten mistenkelig lignende trekk med en annonse, men det er det ikke

baremei Gjest

Standard

Send en mail til alle vikarbyråer du kan finne der du bor.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Takk takk. Regner med det går i orden snart, er iallfall glad helsa er såpass bra at jeg har LYST til å jobbe. Motivasjonen og livslysta er veldig stor for tida, og det tar jeg som et positivt tegn!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard Nytt år, nye muligheter

Hei og godt nyttår alle sammen. Her er man tilbake i Danmark etter deilig og avslappende julefeiring hjemme i Norge. Håper dere alle har hatt det bra. Agendaen for denne posten er, Finnes det noen engler små som sitter på et lite overskudd av armour, og kunne tenke seg å starte det nye året med å selge bort noen til ei fortapt medsøster i synkende båt? Her i Dk har jeg trosset både språk, kulltur og etikette-regler i min jakt på denne lille uunnværelige hormon-boosteren, men det hjelper jaggu ikke å ha vilje av stål, så lenge man snakker for døve ører... Har vært uten disse pillene i nesten to mnd, og det er bare å konstantere at jeg simplethen ikke kan ha et verdig liv uten. Kan iallfall utelukke enhver usagte anelse om armour som placebo, for helseeffekten og den umiddelbare økningen av generell velvære, er ikke til å misforstå. Men fortvilt situasjon for kjempemange av oss at dette skal være så forbaska vanskelig å få resept på, på vanlig og godkjent vis. Men vet noen om det er mulig å bestille inne på anti-aging systems for tiden (de var utsolgt ei stund), og, da dette tar 4 uker, har noen noe å låne meg frem til da? Mulig det er frekt å spørre, men man begynner da etterhvert å bli passe fortvilt..

Hilsen fra Marianne =)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Uten armour, er hver dag en kamp. Man står opp halvt i svime, går i dusjen der man daglig tetter sluket med skjøre hypo-hår, ser til sin fortvilelse i speilet at høyre øyelukk har slått seg bokstavelig talt vrang, kler seg, leter etter kort og nøkler, reiser på jobb, zombiesmiler til kollegaer, går med to istapper av noen hender resten av dagen, sørger for å kontinuerlig ha en varm kaffekopp å varme små forfrøsne fingre på (og ikke minst stimulere sentralsystemet som tilsynelatende er dødt), man går for halv maskin, tygger smakløse gulerøtter til lunsj, (tappert forsøk på å kompansere for nedsatt fettforbrenning), og man gjemmer skamfullt bort oppflisede neglstumper når man sitter i møte.. Der minner man stadig seg på å tyne konsentrasjonen, og gi slipp på evinnelig dagdrømming. Ellers enn dette, er alt bare velstand!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei , jeg har ikke noe. Men bare tenkte at de jo lager noe tilsvarende på glostrup apotek, ifølge posting i tråden om tilsvarende preparater her for en stund siden og at de kanskje kan gi deg navn på noen leger som gir resept på det. ellers ville de jo ikke laget det, hvis det ikke var etterspørsel.......http://www.glostrup-apotek.dk/ det går jo an å spørre dem.
    De på det danske forumet vet ikke noe? (hmm det var noen som postet om et dansk forum men jeg finner ikke noe.

I amerika spør man apoteket hvilke leger som forekriver Armour Thyroid og man får også svar. Synes ikke å være hemmelig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Flått bitt - borrelia

Kom over et forum for dem som er syke pga flått bitt. Ble veldig overrasket over hvor likt det er stoffskifte symptomer og ME..

Har du hatt noen av de følgende symptomene? Marker alle "JA"- svarene

- uforklarlig feber, svette, kulde eller rødme (at huden blir varm og rød)
    - uforklarlig vektforandring (tap eller økning - marker en)
    - Utmattelse, tretthet, dårlig styrke (?poor stamina)
    - Uforklarlig hårtap
    - hovne kjertler (lymfekjertler?) : nevn hvor _______________________________________________

- sår hals
    - smerte i testikler/ underliv (?)
    - Uforklarlig irregulær menstruasjon
    - uforklarlig melkeproduksjon, brystsmerter
    - irritabel blære eller blære-problemer/ dysfunksjon
    - Seksuelle problemer eller minsket libido (?)
    - mageproblemer eller magesmerter
    - forandring i tarmfunksjonen (hard mage, diare)
    - Brystsmerter eller såre ribbein
    - Anpusten, hoste
    - Ujevn puls, heart block (?), heart palpatations (?)
    - bakgrunn med bilyd på hjertet eller klaffe-feil (Prolaps?)
    - leddsmerter eller hevelser; nevn ledd som er involvert _________________________________________________
    - stivhet i ledda eller ryggen
    - muskelsmerter eller kramper
    - rykninger i ansiktet eller andre muskler
    - hodepine
    - nakken knaker (?), nakkestivhet, nakkesmerte
    - Mauring (?itngling), nummenhet, brennende eller "stikkende" følelser, hekseskudd, sensitiv hud
    - ansiktslammelse (bell's Palsy)
    - øyne/syn: dobbeltsyn, uklart, (floaters?), lyssensitiv
    - ører/ hørsel: øresus, ringing i øret, øresmerte, lydsensitiv
    - økt bevegelses-syke (?motionsickness), svimmelhet, dårlig balanse
    - Behov for å sette eller legge seg ned, lett i hodet, "at det går rundt for en".
    - skjelving (Tremor?)
    - Forvirring, vanskelig å tenke
    - Problem med konsentrasjon, lesing
    - Glemsom, dårlig kort-tids minne, dårlig oppmerksomhet, vanskelig å motta/bearbeide ny informasjon
    - desorientert; går seg bort, går til feil steder
    - Problemer med snakking eller skriving; ord eller navne-sperre (mister ord eller navn)
    - Humørsvingninger, irritabel, deprimert
    - Forstyrra søvn - for mye, for lite, oppstykka, våkne tidlig
    - Forsterka symptomer eller verre bakrus fra alkohol
    http://sunshine35446.yuku.com/topic/368 ... tml?page=2
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard diverse om borreliose

kanskje vi burde hatt denne tråden i alternativ-mappen her.
    Det med borreliose (kalt lyme's i amerika) går igjen på forumene og er en stor ting. Det stod også en artikkel i legetidsskriftet her hjemme (som ikek var avvisende på sammenhengen med borreliose og sykdom)

Her er en lyme-tråd i et cøliakiforum:
    http://www.glutenfreeforum.com/index.ph ... =0&start=0
    Og ja, Western Blot testen som de gjør på sykehuset i Tønsberg er den eneste bra testen. den tester for selve bakterien, den vanlige tester for antistoffene og er ikke bra nok.

klippet og limt fra en posting av Brenda:

"The new kid on the block is Borrelia Burgdorferi (Bb) and some of us have looked at it for a long time as possibly the bug that opens the door for all the other infections to enter the system. Lyme disease has become a buzzword in the alternative medical field.

Many patients with MS, ALS, Parkinson's disease, autism, joint arthritis, chronic fatigue, sarcoidosis and even cancer are infected with Borrelia urgdorferi. But is the infection causing the illness or is it an opportunistic infection simply occurring in people weakened by other illnesses.

Conditions most commonly seen with Lyme disease include Alzheimer's disease, amyotrophic lateral sclerosis (ALS), chronic fatigue syndrome (CFS), fibromyalgia, irritable bowel syndrome, lupus, rheumatoid arthritis, cleroderma, multiple sclerosis (MS), Parkinson's disease and various autoimmune disorders.

Most Common Diseases Associated with Lyme

ALS
    Chronic Fatigue Syndrome (CFS)
    Rheumatoid Arthritis
    Fibromyalgia
    Irritable Bowel Syndrome
    Multiple Sclerosis
    Lupus
    Parkinson's Disease
    Scleroderma
    Polymyalgia rheumatica
    Reflex sympathetic dystrophy
    Bell's Palsy
    Syphilis
    Depression
    Autoimmune Disorders
    Middle Ear Pressure
    Tinnitus
    Vertigo
    Alzheimer's Disease

Borrelia Burgdorferi(Bb) tends to infect the B-lymphocytes and other components of the immune system which are responsible for creating the antibodies, which are then measured by an ELISA test or Western Blot test. Since antibody production is greatly compromised in infected individuals, it makes no sense to use these tests as the gold standard or benchmark for the presence of Bb (7). We also are aware that in endemic areas in the US up to 22% of stinging flies and mosquitoes (2, 8, 9,10) are carriers of Bb and co-infections.. In South East Germany and Eastern Europe, 12 % of mosquitoes have been shown to be infected. Also many spiders, flees, lice and other stinging insects carry spirochetes and co-infections.

Making the history of a tick bite a condition for a physician to be willing to even consider the possibility of a Bb infection seems cynical and cruel.

To use conventional diagnostic tests such as the Western Blot, one has to think in paradoxes: the patient has to be treated with an effective treatment modality first before the patient recovers enough to produce the antibodies, which then are looked for in the test. A positive Western Blot proves that the treatment given worked to some degree.

A negative Western Blot does not and cannot prove the absence of the infection.

Having taken another route altogether, we have recognized the following:

Today many if not most Americans are carriers of the infection. Most infected people are symptomatic, but the severity and type of the symptoms varies greatly. The microbes often invade tissues that had been injured: your chronic neck pain or sciatica really may be a Bb infection. The same may be true for your chronic TMJ problem, your adrenal fatigue, your thyroid dysfunction, your GERD and many other seemingly unrelated symptoms.

In most places the diagnosis of an active Bb infection is made only, if the symptoms are severe, persistent, obvious.

BEST LYME DIAGNOSTIC TOOL. FIND A DOCTOR WITH THE BRADFORD VARIABLE PROJECTION MICROSCOPE in or around your city.

Bradford High Resolution Microscopy

(Bradford Variable Projection Microscope): Both the cyst and spirochete forms in the three different morphologies are easily identified with resolutions less than 0.1 micron with concurrent magnification of 10,000x utilizing dark-field and phase contrast modes.

Comparison of Tests: High Resolution Microscopy is the most reliable test......... PCR, Western Blot and ELISA are the LEAST reliable with up to 80% false-negatives (CDC Guidelines).

Comparison of Detection Methods

The Centers for Disease Control (CDC) in Atlanta, Georgia, has issued guidelines for Lyme patients, advising them of a recommended protocol in attempting to establish whether Lyme disease is present or not. Doctors have been instructed by these guidelines to obtain an ELISA test first, which, under the best circumstances, identifies only 40-50% of those who actually have Lyme disease. An ELISA should NOT be used as a screening test due to the unreliable results. The guidelines then state that, if the ELISA test is positive, doctors are to perform the Western Blot test. This procedure allows many cases of Lyme disease to be missed, therefore patients are not being identified or properly treated. The CDC guidelines also state which specific bands on a nitrocellulose strip are to be used in considering a test positive. When the list of bands was developed, certain bands specific for Lyme disease were not included. When these bands are positive, they confirm exposure to the causative organism, but it is mistakenly reported to the doctor and patient as a "negative test." Many borderline tests are reported to patients as being negative and many positive tests are reported to be "false-positive" because doctors are not familiar with reading test results, nor with the multiple symptoms that can occur in a person with Lyme disease.

Solution to Detection Problem

The Bradford High Resolution Blood Morphology imaging, known as Bradford Variable Projection Microscope of both Lyme spirochete and cyst forms have proven to be highly accurate.

The various cyst forms are found in B-cells, eosinophils, basophils, with and without the spirochete.

The detection of Lyme disease by the Bradford High Resolution Microscope is highly correlated with the Fluorescent Antibody Test (FDA-licensed Bowen Laboratories, Florida)

Lyme Disease:
    http://www.defeatautismyesterday.com/lyme.htm"

Mest informasjon om borelliose her i Norge har jeg sett på forum for oss med kroniske sykdommer.
    http://www.mosken.com/borrelia.html er en samleside laget av Mosken med linker til diverse fagstoff og forumet. Alle leger her i Norge er på villspor, unntatt en lege på tønsbers sykehus, og en forsker der. Norske leger hevder feilaktig at prøvene man tar viser om man har borelliose eller ei, og at man er kvitt smitten etter en kort antibiotikakur. Stemmer ikke.
    Les for eksempel: http://www.nito.no/organisasjon/Bioinge ... mitatoren/
    interessant blog: http://lymebloggen.blogspot.com/
    nora

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard siste prøvesvar

Hei hei,
    Jeg har akkurat mottatt siste blodprøveverdier, og håper noen vil kikke litt på de sammen med meg =)

"Hei, jeg fikk mailen din videresendt. Her er svarerene på prøvene uten noen medisinsk vurdering. Jeg kan si at prøvene er innenfor normalområdet.
    Hgb 12,9, TSH 2,4. Fri T4 13,7, Fri T3 6,2."
    Nå fikk jeg ikke referanseområdene, men sånn på generelt grunnlag, så tenker jeg at t3 kanskje er litt høy i forhold til t4? og at jeg kunne hatt utbytte av å supplere armouren min med litt levaxintilskudd, for å utjevne? Kan jo også bare øke armouren litt, vil jo gjerne ha TSH ned mot 1, og gjerne litt høyere t4, men da kan jo fort t3 bli for høy, og det er vel ikke så bra?

Hva tenker dere andre?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har hatt høy fT3 relativt lav fT4 og TSH=0 hele tia på Armour, og har ikke problemer med det.
    Legen min aksepterer også dette nå.
    I fjor kjørte jeg opp dosen og da ble det jo bare verre da, men fT3 på 12,1 og sånn.

Så har jeg "alltid" hatt tru på en kombinasjon av Levaxin og Armour.
    Og prøvd flere ganger, men når Levaxinen har nådd 50µG noen uker så kommer problemene og jeg slutter.
    Nå er jeg igang på nytt og skal denne gangen aldri over 25µG/dag.
    Jeg bruker 25µG+2,5Grain/dag. Søndager tar jeg ikke Levaxin, men 3Grain Armour. Det blir 18G i uka som er 720µT4 + 150 fra Levaxin som blir 870/7=125/dag og det er jo ganske normalt til å være meg.

Nå har jeg ikke hatt dette så lenge at jeg har fått målt enda, men det er antagelig mer normalt nå.
    Det ser ikke ut som jeg trenger mer nå, og det kan jo skyldes at jeg har fått jaga igang noen gjemte kroppsdeler og funksjoner fordi jeg hadde jo 5Grain i nesten hele fjor.
    Kan se ut som at jeg ikke trenger så høyt mer.

Du har jo masse TSH å "ta av" så etter mine begreper kan du øke dosen. Du har jo en gylden anledning til å fortsette den Armourdosen du bruker å bare tilføre litt Levaxin.
    Det er jo den metoden som vil gi den minste fT3økningen - om det blir noen da.
    Om du er følsom for økninger så start med 12,5µ/dag et par uker og så kan du øket til 25, men der ville jeg vært en stund for å konsolidere stillinga litt og bli kjent med situasjonen.
    Lykke til.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det fins jo noen som har en litt høy TSH, hvordan var din før?
    Litt vanskelig å si noesomhelst.
    Hvordan har du det?

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 70
    Siste melding: 16-05-14, 13:06
  2. Gi ALDRI opp!!!
    Av Jeanette Ws. i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 3
    Siste melding: 01-02-11, 17:58
  3. Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?
    Av ella i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 12-12-09, 21:03
  4. Jeg går ned i vekt som aldri før!
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 17
    Siste melding: 17-05-08, 14:33
  5. Bedre sent enn aldri
    Av Lisbeth i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 25-02-07, 18:56

Bokmerker