Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
23-09-11, 13:26 #1
Søger artikel på engelsk om Melatonin
Hej.
Er der nogle som kan linke til en god artikel om Melatonin på engelsk. Det skal være en artikel om hvad melatonin er og hvad det gør - altså en artikel der fortæller hvad melatonin er og gør med mere. Jeg har søgt på google, men jeg synes ikke jeg fandt noget godt. Det må ikke være den artikel fra wikipedia!
Nogen som kan hjælpe mig? Jeg skal bruge info om melatonin til en bekendt med søvnløshed på grund af hypofysesygdom, men hun taler kun engelsk.// Nanna (tullepigen90) -
Svær hypofyseinsufficiens efter et hovedtraume.
Hypofyse Hyperplasi?
For højt prolaktin, hyperprolaktinæmi.
-
23-09-11, 17:25 #2
Sv: Søger artikel på engelsk om Melatonin
Hvorfor ikke?
På Wikipedia kan man finde ganske gode references, til videre ressearch.
UNDER denne melatonin-artikel på Wikipedia findes et hav af links til videnskabelige kilder til forskning i melatonin. Ellers en Ok allround artikel fra University of Maryland: Melatonin.
Ellers er der bøger til priser man kan betale, skrevet om melatonin af læger for læger og patienter/pårørende osv. Bl.a.: dr. Walter Pierpaolis og dr. William Regelsons The Melatonin Miracle, eller dr. Ray Sahelians Melatonin: Nature's Sleeping Pill, eller dr. Russel J. Reiter og dr. Jo Robinsons Melatonin.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-09-11, 09:39 #3
The Melatonin Report by dr. Billie J. Sahley
Melatonin by dr. Hasnain Walji
Melatonin after Four Decades: An Assessment of its Potential (Advances in Experimental Medicine and Biology) by dr. James Olcese
Melatonin and the Mammalian Pineal Gland by dr. J. Arendt
Melatonin: Present And Future Antology by editors Pedro Montilla and Isaac Tunez
Melatonin: From Molecules to Therapy Antology by editors S.R. Pandi-Perumal and Daniel P. Cardinali
Melatonin in the Promotion of Health, Second Edition (Modern Nutrition) by Ronald Ross WatsonTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
24-09-11, 09:49 #4
Tak begge 2 :-) Det endte med at blive den artikel om melatonin fra wikipedia som Anisa henviste til..
// Nanna (tullepigen90) -
Hypofyse Hyperplasi?
-
24-09-11, 10:41 #5
The Therapeutic Potential of Melatonin: A Review of the Science
Samir Malhotra, MD; Girish Sawhney, MD; Promila Pandhi, MD
Posted: 04/13/2004; Medscape General Medicine. 2004;6(2):46 © 2004 Medscape
(Desværre kræver login. Det har jeg, hvis du er interesseret i artiklen)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-09-11, 11:01 #6
// Nanna (tullepigen90) -
Hypofyse Hyperplasi?
-
24-09-11, 11:13 #7
"Dr. Walter Pierpaoli har skrevet bogen ”The Melatonin Miracle” i 1995 sammen med William Regelson. Desuden er han med i “Pineal gland and other pacemakers in the progression og aging and carcinogenesis”. New York Academy of Sciences. Vol 219. Han er blevet mobbet og forfulgt for sine synspunkter af lægestanden (der jo ville risikere at blive næsten arbejdsløs). Han omtalte det lægelige system som stivnet, krystalliseret og ældet, bundet til den kemiske industri. Det er svært at råbe lægerne op med naturlige behandlinger. Han er træt af, at lægerne ikke vil høre og forstå. Som han sagde på Health Trends: “It is impossible to begin to learn for a person who believes in, what he already knows”. Det er umuligt for en person at lære nyt, når han kun tror på det, han allerede ved." (Læge Carsten Vagn-Hansen i artiklen Melatonin – vores indre ur)
Jeg har ikke betalt noget ved tilmelding.
• Tak for at du læste mit indlæg.
Lignende tråder
-
Finnes denne melodien i engelsk utgave?
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Litt musikkSvar: 0Siste melding: 01-03-09, 21:48 -
hva heter hypotyrose på engelsk?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 21-09-06, 11:45 -
Litt livsfilosofi (dessverre på engelsk)
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 27-06-06, 16:14
Svar med sitat

Bokmerker