Viser søkeresultater 181 til 187 av 187
-
03-11-08, 11:37 #181
Re: Kutta medisinen....
Hadde diagnosen lavt stoffskifte jeg, noen forklaring bedringene har jeg ikke fått, men nå har jeg ikke spurt så mye heller. Så har flytta på meg, bor i Drammen nå, har ikke vært hos den nye fastlegen min enda, føler ikke behov for det hehe. Lei av å gå til leger, så styrer unna så lenge jeg ikke har en god grunn til å gå dit. Fikk sjekka stoffskiftet da jeg var innlagt på sykehuset i juni, men er ikke noe galt med prøvene mine da. De ligget litt bedre enn når jeg gikk på medisiner,
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
18-11-08, 11:26 #182
vann i kroppen....
Til tider føler jeg at det er mitt største problem..'
har hatt det siden Tsh steg opp mot 10-for ca 6 år siden.
Siden den gang har jeg vært uten Levaxin,prøvd lio,høye doser og lave doser levaxin-men vannet er der!!!
Det ligger Ikke i anklene,men samler seg gjerne i mage,rygg,rumpe og lår(og poser under øyne,hovne fingre) og er meget ubehagelig.
Det føles som huden skal revne og jeg blir deigete og kvapsete,klærne trang i løpet av dagen!
Jo mere vann,dess mindre energi og jo trøttere blir jeg.Blir helt satt ut..
Har prøvd det meste i dietter,tatt div intoleransetester,naturmidler som skal være vanndrivende.
Og det siste nå er narurlig progesteron,som jeg leste kunne hjelpe på en evt øsrogendominans(som gir ødemer).
Må jo være noe i stoffskifte eller hva..???
Andre her med samme problem og gjerne en løsning :idea:
Blir litt bedre i syden,men aner ikke hvorfor..Svetter ut noe?Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.
-
09-05-10, 20:23 #183
Sv: Hukommelse
Hei, jeg har det også sånn at jeg "glemmer" hvordan det er å svelge! Kan være fryktelig ekkelt av og til!
En gang jeg hadde halsbetennelse ble jeg akutt lagt inn på sykehgus for jeg hadde mistet svelgerefleksen helt- kunne ikke svelge mitt eget spytt (i det heletatt) og måtte ligge en uke på sykehus med intrevnøs vesketilførsel pluss antibiotika intrevnøst
Så en hel uke tok det utenat hverken tørt eller vått gikk ned, men klarte å svelge mitt eget spytt etter tre-fire dager da
Fælt
(første gangen jeg trodde jeg klarte å svelge, konset og konset leeenge, så kom vannet ut nesen istedet for å renne ned i halsen (!!!!).. så da ble det enda noen dager med intrevnøst vesketilførsel på meg)
Ikke heeelt det samme det jeg beskriver her da, men mtp å glemme hvordan man svelger sånn i det daglige, har jeg ofte, det er rart og ekkelt!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
20-08-10, 18:55 #184
Sv: Forvirring, forvrengte sanseinntrykk?
I gamle dage var patienternes klager over "underlige lugte" betragtet som symptomer, og lægen ville umiddelbart sende patienten videre til speciallæger for udredning af hypofysen/hypothalamus.... Følg lugtesansens vej i hjernen/hormonkirtlerne via pilene på tegningen:
Søgeord er: "olfactory hallucination", phantosmia, parosmia, cacosmia eller "phantom smells".
Det ser ud til, at når hypothyreosepatienter plages af "lugte-som-ikke-er-der" eller når noget lugter anderledes end det burde (og disse oplevelser gentager sig i det uendelige eller næsten) - er der gode grunde til at insistere på at blive udredt for sekundær eller tertiær hypothyreose, fordi hvis ens "egen" hypothyreose udspringer fra andre kirtler end skjoldbsruskkirtlen, vil behandling rettet mod "almindelig" (primær) hypothyreose simpelthen ikke virke.
I dag aner de fleste læger nada om denne side af symptombilledet på tilstande hypofyse/hypothalamus og når nogle få endelig gør - kan de ikke koncentrere dem på anden end evt. hypofysetumorer (bare roligt: godartede).
Her en lille debat om emnet Burning Odor and Other Foul Odors på Pituarychat.
Fænomenet hedder "phantom taste" eller phantogeusia og er ret typisk for bl.a. diabetes eller insulin-interaktion med andre hormonkirtler.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-09-10, 02:02 #185
Sv: vann i kroppen....
Hmmmm - ikke enig i det der med salt: jeg blander himalayasalt i kaldt springvann.
De dagene jeg husker å drikke litt av slikt vann så slipper mine ødemer mer
Jeg har også mistet mange kilo - men om det bare er erfa, eller om også HGH måtte til..
Anisa skriver / refererer om salt:
...
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
04-09-10, 06:43 #186
Det har du nemlig (meget) ret i, Kærhjerte Kevlin.
Det er den omvendte verden med saltskræk, som det er med kolesterol-skræk og med de hovedløse påstande om, at man skal "spise mindre end man forbrænder..." osv.
For at kunne styre det, må kroppen ikke mangle det. Den holder på vandet jo mere salt den har brug for og jo mindre salt den har til rådighed. Derudover er en saltfattigt kosthold den lige vej til svage binyrer og forvridning af den samlede "elektrolyt-administration" i kroppen, hvilken påvirker jo hver eneste af kroppens celler (som om vi ikke havde nok at slås med i forvejen). Tråden du har citerert fra hedder Det du IKKE ved om salt og binyrerne!
Vil man gerne vende udviklingen og "lære" kroppen ikke at holde på vandet, skal man netop spise salt nok. Og "nok" er lige præcis det man har "lyst til". Hverken mere eller mindre. Men har man først lært sig at leve "saltfattigt" kan det være at man ikke kan stole på sin "lyst" mere og skal simpelthen lære at synes om salt forfra igen. Siden jeg har opdaget denne bagside af fordomme-mod-salt, har jeg ikke haft en eneste overflødig dråbe vand i kroppen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-09-10, 01:23 #187
Jeg har ødemer - men det er vel mest sannsynlig myxødem og ikke bare vann.
Det er vel "same difference" tenker jeg; det som teller er at ødemene blir mindre
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Fikk Graves disease i 1999
Av atv i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 86Siste melding: 04-11-08, 13:27 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47
Svar med sitat

Bokmerker