Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 33 av 33
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!

Sitat Opprinnelig skrevet av Vilje Vis post
    Louise Korren Dahl ringte meg akkurat nå. Jeg ble litt overasket over svaret hun gav meg. Hun sa hovedsakelig:

Jeg burde ha gått over til Levaxin når jeg ble gravid, og ikke går på Erfa thyroid.

Siden Tsh var undertrykt kunne jeg være overdosert, selv om jeg ikke har noen overdosesymtomer. Jeg sa at jeg gikk på 3,5 rain, så ca 50 mcg t3, som hun mente var alt fo mye!

Nå ble jeg rett og slett bare enda mer forvirret.

Hun sa imidlertid at det ikke betydde så mye nå, siden barnet har begynt å produsere tyroksin selv.

Hun sa også at de fleste lå under normalen på t4 under svangerskapet, og at det var veldig vanlig. Hun nevne ikke at det kunne vær skadelig for barnet, som vi har diskutert her inne.
    Sådan generelt sagt... er det måske på høje tid med at ophøre at henvise til denne læges udsagn. Det lader til at hun mener, som vinden blæser... snart det ene, snart det modsatte.

Vilje. Jeg ved ikke hvorfor du bruger Liothyronin ved siden af Erfa Thyroid. Endda så høj en dose som 50 mcg. Hvis din graviditet er plagsom, kan det være at du mangler andre hormoner, hvoraf østriol bør ligge højt i graviditeten og 90% af den bør (ellers) dannes af fosteret (skrev om det her). Måske underskud af andre hormoner skaber et behov, hvor Liothyronin bruges af kroppen som erstatning for de hormoner der ikke er nok af. Hormone Feedback går ad uransagelige veje... særlig i graviditeten.

Jeg har ikke så meget andet at tilføje, at havde det været mig, gjorde jeg det samme som du. Og ellers gør det mig ondt at tænke på, at når det kommer til helhedsmæssig hormon-kundskab - er vi alle, mere eller mindre overladt til os selv fordi lægerne ikke kan overskue helheden udenfor den "boks" de har valgt som "speciale".

Hvad der dog interesserer mig mest lige nu er - hvordan du har det. Jeg håber du trives, og jeg nærmest er så sikker på, som amen i kirken, at du ville have det meget værre uden doseøgning. Krydser fingre for alting.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sor-Trondelag
    Meldinger
    61

Standard Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!

Hei Anisa

Og tusen takk for svar. Bruker ikke Lio ved siden av Erfa. Jeg formulerte ,eg nok dårlig. Jeg mente t3 i Erfa : )

Ja, jeg må bare stole på det valget jeg har gjort.

Men føler vi er svært etterlatt til oss selv!

Gode tanker

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Sådan generelt sagt... er det måske på høje tid med at ophøre at henvise til denne læges udsagn. Det lader til at hun mener, som vinden blæser... snart det ene, snart det modsatte.

Vilje. Jeg ved ikke hvorfor du bruger Liothyronin ved siden af Erfa Thyroid. Endda så høj en dose som 50 mcg. Hvis din graviditet er plagsom, kan det være at du mangler andre hormoner, hvoraf østriol bør ligge højt i graviditeten og 90% af den bør (ellers) dannes af fosteret (skrev om det her). Måske underskud af andre hormoner skaber et behov, hvor Liothyronin bruges af kroppen som erstatning for de hormoner der ikke er nok af. Hormone Feedback går ad uransagelige veje... særlig i graviditeten.

Jeg har ikke så meget andet at tilføje, at havde det været mig, gjorde jeg det samme som du. Og ellers gør det mig ondt at tænke på, at når det kommer til helhedsmæssig hormon-kundskab - er vi alle, mere eller mindre overladt til os selv fordi lægerne ikke kan overskue helheden udenfor den "boks" de har valgt som "speciale".

Hvad der dog interesserer mig mest lige nu er - hvordan du har det. Jeg håber du trives, og jeg nærmest er så sikker på, som amen i kirken, at du ville have det meget værre uden doseøgning. Krydser fingre for alting.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Dosering av ERFA under graviditet. Legene mener jeg skal minske dosen. HJELP!

i 3.5 grain thyroid er det vel ca 8-9 mcg T3 pr grain, altså 28-32 mcg T3 alt i alt, ikke 50 mcg.

Uansett, gravid eller ikke gravid, så mener de fleste endoer at det er for mye T3 i thyroid. men for endel av oss er det jo den medisinen som fikk oss i gang igjen.

I hundre år og vel så det har thyroid vært i bruk. Og folk har blitt gravide, tidligere fantes ikke syntetiske T3 og T4. Jeg fatter ikke at du skal trenge å gå på Levaxin når du er gravid! Hvis du er usikker, og har penger, ville jeg vurdert Heggeli. Eller stolt på egen sunn fornuft
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Dosering av erfa thyroid
    Av coco i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 46
    Siste melding: 04-09-11, 21:55
  2. Pakningsvedlegget til Erfa? Om dosering.
    Av Fanteri i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 01-08-10, 11:41
  3. Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
    Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 08-12-09, 15:59

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder