Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard Skattefradrag- tips? Binyrer, Erfa

Hei godtfolk!

Jeg lever, om enn ikke i beste velgående ;)

Driver å prøver å skrive av på skatten for 2010. Jeg er usikker på hvordan jeg skal legge det frem for å ha best mulighet for å få dekke mest.

Prøvde meg hos flere leger, offentlige som private, før jeg fikk annerkjent slitne binyrer hos Balder.

Ellers har jeg handlet store mengder kosttilskudd. Legen må da skrive at disse er en del av behandlingen?

Og Erfa thyroid og Cortef/ Hydrocortison har jeg også brukt store summer på.

Noen som har klart å få godkjent sin søknad?

Kanskje noen kunne tenke seg å sende deler av "anonym søknad" på mail? (wee_grl@hotmail.com)
    Samlet brukte jeg rundt 40 000 i fjor, urk...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Skattefradrag- tips? Binyrer, Erfa

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Driver å prøver å skrive av på skatten for 2010. Jeg er usikker på hvordan jeg skal legge det frem for å ha best mulighet for å få dekke mest.
    Måske finder du noget brugbart i disse to tråde (som udgangspunkt i det mindste)?
    Ellers er Yvette "eksperten" i skat, så vidt jeg husker...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Sv: Skattefradrag- tips? Binyrer, Erfa

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Ellers er Yvette "eksperten" i skat, så vidt jeg husker...
    Vel ikke akkurat ekspert lenger, men jeg kan prøve å svare. Jeg har lest igjennom det som Anisa linker til fra tidligere år og har vel ikke så mye mer å tilføye. Jeg viser ellers til linkene i de gamle trådene når det gjelder regelverket.

Rosin - jeg vil ganske enkelt råde deg til å sette opp en oversikt over alle utgiftene dine, legge ved kvitteringer på det du har og sannsynliggjøre de utgiftene du ikke har kvitteringer på. Du må legge ved legeattest som viser at sykdommen din er varig. Du trenger bare skrive kort om sykdommen din og forløpet i behandlingen. Så vil Skattekontoret vurdere søknaden og du hører fra de om det er noe som ikke blir godkjent.

Lykke til.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg ringte og spurte de kloke herrer/fruer, og fikk følgende svar: legg ved kopi av legeerklæring, ikke send inn originalkvitteringer, men ta vare på dem, legg ved et regnskap.

Jeg gjør dette første gang i år, i fjor orket jeg ikke. Jeg tror Rufus fikk godkjent sitt i fjor? Litt usikker, spør henne.

Je ghar både kosttilskudd og resepter. Jeg har ikke trukket fra penger til diverse mat som glutenfritt, som er dyrere enn med gluten etc. Men jeg vet at Rufus også trekker fra ekstrautgifter for mat.

Er du usikker, er det lurt å ta en telefon til rette instans.

Min lege har en generell erklæring (hvor jeg antar at han legger inn de konkrete sykdommer hver i sær har, hos meg står det binyrebarksvikt og lavt stoffskifte) hvor han nevner dette med kosttilskudd, ekstra utgifter til mat, urtepreparater, fordyret kosthold og at dette er kronisk og at behandling strekker seg over lang tid.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Takk Sto mye info i de trådene, dere er gode. Fingers crossed!!

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Tips
    Av Bastian i forumet Blodprøver
    Svar: 17
    Siste melding: 10-08-10, 19:07
  3. tips om renseprodukter for fet hud?
    Av Lissa i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 16
    Siste melding: 29-05-08, 10:47
  4. Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-08-07, 15:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn