Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: "For - forståsegpåere."

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Veldig treffende.... Akkurat sånn er det. Jeg har nesten sluttet helt å snakke så mye til omverdenen om situasjonen. Å få sånne kommentarer gjør det faktisk mye mye verre. Forumet her er fantastisk. Veldig godt å ikke føle seg ensom og som en "gærning". Det gir meg faktisk selvtillit og verdighet å tenke på at andre oppegående folk er rammet av akkurat det samme som meg, og at det ikke er noe med min personlighet som gjør at ting er som de er.

Ja, for vi har verdighet... Det er så viktig at vi ikke glemmer det. Det er veldig lett å føle at man ikke har det og nesten gå inn i den rollen, og andre behandler en deretter. Eller la sykdommen eller andre mennesker ta den i fra oss fordi sykdommen kuer alt som lever i oss, hvis vi går syke i lang tid. Vi er lette å tråkke på. "Artig" at du nevner det ordet, jeg har tenkt mye på det i dag faktisk.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: "For - forståsegpåere."

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
    Hvorfor tenker alle bare på seg - det er bare jeg som tenker på meg!

..
    Jeg har for eksempel prøvd å si noe om min stoffskiftesykdom til en bekjent som også har det, og bruker levaxin. Han ble unnvikende og sa at han var vant til å fungere med lite energi, og til å ignorere kroppens signaler. Å lese noe om det, eller sette seg inn i hva det handler om, interesserte han seg ikke for. (På psykologspråk kalles det der for benekting). Mange liker ikke å snakke om sykdom, særlig ikke sin egen. Jeg liker det egentlig ikke heller. Både fordi det er lite sosialt akseptert (sytekjerring), og fordi, som flere beskriver her i denne tråden, at folk ikke skjønner hva jeg snakker om.

Det er derfor forumet er så genialt - jeg kan snakke med folk som skjønner hva jeg sier, og støtter meg, fordi alle er i samme situasjon
    Det kan jo også være at han (slik som noen jeg kjenner) stoler 100% på legen og at restene av den man er;
    det må man bare forsone seg med (dvs: at man ikke kan bli helt seg selv igjen).

Beklager det kronglete språket - håper meningen min kommer fram
    venter fortsatt på at min hypo-perforerte hjerne mm skal "opp å gå" igjen.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Standard Sv: "For - forståsegpåere."

Relatert: Den ny intolerance
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
    Av anitab i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 15:06
  2. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  3. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn