Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Jeg har bare lyst til å si at jeg er veldig skeptisk til dette med tarmskylling. Og det er dyrt. 950 kr pr gang. Og det holder visst ikke med en gang, du må ha 3-5 ganger...

Artikkel som uttrykker skepsis og det motsatte.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Tarmskylling kan man vel fikse selv? (Til en mye rimeligere penge?) Kan vel være greit å betale en gang og få med seg hva og hvordan, kanskje...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

...vel smgj, hvis du får til dette hjemme, så må du virkelig dele hvordan... Jeg har drevet med dette for mange år siden og årsaken til at det er så dyrt er utsyret og røropplegget...

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    ...vel smgj, hvis du får til dette hjemme, så må du virkelig dele hvordan... Jeg har drevet med dette for mange år siden og årsaken til at det er så dyrt er utsyret og røropplegget...
    Jeg snakker uten erfaring og er tydeligvis "busted". (Og godt er det om jeg tar feil.) Jeg trodde det var så enkelt som å få væsken dit den skulle og la den virke. Og utstyr for "colon cleanse" er iallfall tilgjengelig med instruksjoner til hjemmetruk. Om det er noe som samsvarer med det en profesjonell ville bruke - og er like effektivt, det aner jeg ikke.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

He, he...alle kan ta feil sa pinnsvinet og krabbet vekk fra hårbørsta... Jeg vil tro at det du refererer til har mer med et klyster å gjøre og jeg er jo generelt ikke stor tilhenger av dette til hjemmebruk for alle og enhver heller. Sånt blir nok dessverre misbrukt av endel som har spiseforstyrrelser blant annet. Men alt finnes jo tilgjengelig for alle og enhver i dag og ikke alt brukes med like stor innsikt og fornuft, og sånn er det jo bare. I en vanlig tarmskylling brukes mengder på 70-80 liter vann, ikke noe du har lyst å syssle med på badet hjemme med andre ord;-)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    He, he...alle kan ta feil sa pinnsvinet og krabbet vekk fra hårbørsta... Jeg vil tro at det du refererer til har mer med et klyster å gjøre og jeg er jo generelt ikke stor tilhenger av dette til hjemmebruk for alle og enhver heller. Sånt blir nok dessverre misbrukt av endel som har spiseforstyrrelser blant annet. Men alt finnes jo tilgjengelig for alle og enhver i dag og ikke alt brukes med like stor innsikt og fornuft, og sånn er det jo bare. I en vanlig tarmskylling brukes mengder på 70-80 liter vann, ikke noe du har lyst å syssle med på badet hjemme med andre ord;-)
    Piggete var det læll.

Mulig at det er et klystér. Jeg kjenner verken likhet eller forskjell.

Jeg setter helst pris på at tarmen ordner opp sånt selv, jeg. Men siden du fikk meg ut på google igjen så så jeg en slange til å koble på dusjen. Og da er i prinsippet antallet liter enkelt tilgjengelkig (bare det å telle dem forblir vanskelig) . (NB - for alle som ennå ikke er skremt fra å prøve selv - På nettsiden sto det også: justere temperatur FØRST og åpne forsiktig.)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår, hvorfor I snakker om tarmskylning ... Men i hvert fald vil jeg gerne give mit besyv med

Tarmskylning kan give en behagelig effekt, fordi det aflaster systemet rent mekanisk; sidder der noget 'i klemme derinde', kommer det ud, hvis man ellers fungerer normalt (der kan så være behov for at få tjekket, om alt er, som det skal være rent fysisk). Jeg har selv haft glæde af tarmskylning af samme grund. Jeg tror bare ikke, man skal bruge det af og til og så igen - kun, når man ikke kan andet.

Tarmskylning kan nemlig også forrykke balancen mellem forskellige bakterier, siger modstandere af metoden.
    I hvert fald er det en god ting at indtage såkaldte mælkesyrebakterier før og i en periode efter tarmskylning, har jeg fået at vide. Dette vel ikke mindst, når man tager i betragtning, at fordøjelsen spiller en vigtig rolle i forbindelse med både stofskiftet og immunforsvaret

Her Helsingør Hospital om tarmskylning:
    http://www.helsingorhospital.dk/menu...rstoppelse.htm

Her kan man bl.a. læse at
    "Samtidig bør man udelukke andre årsager som forsnævringer i tyktarmen (inkl. cancer), følger efter tidligere operationer, stofskiftelidelser, spiseforstyrrelser, depressioner. Den langt sjældnere kroniske forstoppelse kan skyldes en nedsat bevægelighed i hele tarmsystemet eller en medfødt længere tyktarm, og der vil kun være et par afføringer eller færre om ugen. Symptomerne har ofte været tilstede lige siden barneårene, men det er sjældent blevet nærmere undersøgt."

...jeg mener, hvis man har problemer med fordøjelsen på grund af nogle af de ovennævnte dårligdomme, så kan man da skylle sig halvt ihjel uden nogen ordentlig effekt. Med andre ord så er jeg ikke helt sikker på, det er noget, man kan vurdere helt alene. Da jeg selv brugte tarmskylning, skulle jeg da hellere have haft mere stofskiftemedicin ... Så havde det nok ikke været nødvendigt at skylle noget som helst!

Til dem, der evt. overvejer yoga-udgaven, hvor man skyller tarmen ved at drikke STORE mængder af vand: HUSK salt i de rigtige mængder, for ellers kan det blive farligt. For fem år siden døde en en dansk kvinde efter sådan en tarmskylning, netop fordi den bragte uorden i saltbalancen.

Jeg har nu erfaring for, at såkaldt Brottrunk er utrolig godt mod forstoppelse og anden ubalance. Læs om det fx her, hvor man også kan købe det. Det har jeg lige gjort
    http://www.naturoghelse.dk/shop/sear...ord=brot+trunk

Redigeret: bemærk, at der i linket er to produkter, som kan tages sammen, nemlig selve det nævnte Brottrunk og så fermentkorn, som egentlig er det samme, bare i fast form / kapsler.

Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 07-01-11 kl 11:05 Begrunnelse: tilføjelse vedr. Brottrunk: Fermentkorn

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår, hvorfor I snakker om tarmskylning ...
    Vigdis skrev hendes læge har anbefalet (se indlæg 5hundredeetellerandet) på forrige side).
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    I tilllegg sa han at de hadde funnet ut at det ble mye bedre effekt på å kvitte seg med parasitter og feil tarmflora med å ta en tarmskylling. Så jeg må gjøre det også...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Tak, Anisa det ved jeg ikke, hvordan, jeg kunne overse. Meget interessant emne!

Jeg blev bare lidt bekymret ved tanken om folk, der skyller lidt for meget eller lidt for tit. De gode bakterier, som jo skal ha' lov at være der, hører jo til blandt ens allerbedste venner

Men alle tiders, hvis man kan slippe af med parasitter og sådan noget ved tarmskylning. Når det kommer dertil, er det selvfølgelig en ret fredelig metode

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei og godt nytt år alle sammen!

Nytt år og nye muligheter, må man vel si!

Etter å ha lest Vigdis' beretning, har jeg kommet til at jeg nok også bytter lege for å få nye innspill og en opprydning i hormonene. Blir i løpet av vinteren, tenker jeg. Takk, Vigdis! Synes også det med tarmskylling er interessant, og også høydose pregnenolone over en viss periode.

Jeg har ikke vært her på noen uker (får av og til "overdose sykdom" og trenger time out fra sykdom og alt som minner om det).

Kan melde om bedring her. Synes jeg har kommet meg betraktelig de siste ukene. Fremdeles har jeg gode og dårlige dager, men jeg er generelt på et mye høyere nivå. De dårlige dagene henger i stor grad sammen med pms og eggløsning. Har resept på cerazette som jeg starter med neste uke. Håper det kan hjelpe.

Ellers er jeg igang med ny candida-kur. Kombi av floconazol, sporanox og nystatin. Forrige gang jeg tok kur merket jeg bedring med det samme. Denne gangen merker jeg ikke noe. Det betyr jo ikke nødvendigvis at jeg ikke har candida...

Etter jeg gikk ned på hc (ca 10 mg) har jeg gått litt opp igjen. Kroppen min reagerer litt annerledes på hc-mangel nå enn tidligere. Før ble jeg veldig dårlig, skjelven, kvalm, svimmel og uvel om jeg ikke fikk dosen. Nå er symptomene mer diskret og det tok noen uker før jeg klarte å tolke dette.

Jeg har dager da jeg føler meg riktig så bra. Hodet er på plass, jeg har energi, tiltakslyst og engasjement og humør. Andre dager er har jeg bare lyst til å sove og med teflonminne. Søvnen er fremdeles ganske dårlig. Men er generelt bedre enn før.

Thyroiddosen min er 240. Gikk ned fra 250 og hadde planer om å gå enda mer ned, men jeg føler at jeg trenger denne dosen. Ser at Vigdis' lege mener det kan handle om opptaksproblemer og at dosen i seg selv kan være for høy. Tenker at det kan gjelde for meg også. Også med tanke på hc og annet...

Ønsker alle god helse i 2011!

God klem til alle fra meg

Side 52 av 96 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596 Siste

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn