Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Tråd: ny her

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    6

Standard ny her

jente 34 her.
    begynte og slite med stoffskifte for litt over halv annet år siden.

nå svinger det opp og ned. har å litt lite greie på dette så tenkte at dette er forumet for meg der en kan dele litt erfaringer.

tok blodproøver for tre mnd siden. da car det litt lavt.4.7 tror jeg og skulle vært på 7.7. nå var det litt høyt igjen da jeg var hos legen. men likevel innenfor normalen.

jeg sliter veldig med vekten.har en liten sønn så ammer i tillegg. fikk beskjed om og spise lite og ofte.men så fort jeg spiser et par måltider mindre i noen dager så går jeg ned i vekt med engang.

må si jeg har fibromyliagi åsså.så litt vanskelig og vite hva som forårsaker hva her. sliter noe med vondt hode om dagene. var et par dager da jeg var bitte litt svimmel. er stiv nedover skuldrene og ned hele ryggen. så vet ikke om det er derfor jeg hade vondt i hodet eller om det er stoffskiftet.

blir litt redd samtidig jeg da.tenker masse andre tanker åsså. hva om det er ditt og datt i steden for osv. legen min har ikke fortalt meg noe om stoffskiftet omtrent.men skal tilbake i januar og da for jeg få han til og fortelle meg litt.

noen som veit om det kan gå på psyken?

beli litt langt detta men..
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Standard Sv: ny her

God jul og velkommen!

Hvilken prøve er det du har tatt? Og kan du skrive referanseverdiene også?

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    6

jeg fikk bare beskjed om at stoffskiftet nå var litt høyt igjen,men likevel innenfor grenseland.
    må prate skikkelig med lehen da jeg skal tilbake igjen.kjedelig og gå i usikkerhet og ikke skjønne så mye av detta.
    så blir jeg litt engstelig også.får litt småpanikk.hva om det er noe annet galt osv.
    har vondt i hodet hver dag.nesten sviende følelse.men er som sagt skikkelig stiv i nakkemskuldre og nedover.så sitter vel kanskje der.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Hvis du er i grenseland på prøvene, så må en se på hvilke symptomer du har for å avgjøre om du bør ha prøvebehandling med stoffskiftemedisin.

Du kan se om du kjenner deg igjen i disse listene med symptomer (klikk på lenken under):

https://www.stofskifteforum.dk/showt...?t=8497&page=2

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    7

Heisann.
    Du sier du har fibromyalgi, men er du sikker på at det ikke er stoffskiftesymptomer. Veldig vanlig med revmatisk lignende smerter, bl.a. skuldre og rygg. Sliter med det samme, men det hører inn under hypothyreosen. Legen var inne på fibromyalgitanken, men hva er nå egentlig fibromyalgi, er vel en sekkebetegnelse det også på smerter de ikke helt finner årsaken til. Jeg er også ny her og alt jeg kan har jeg lært her på forumet, et utrolig "bibliotek" hvis du vil forske litt på egen hånd. Legene vet jo så lite om dette her, så min erfaring er at man kommer mye lenger hvis man kan diskutere med legen ut ifra hva man har lest. Lykke til.

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    6

legen mente det var fibromyliagi.begynte med dette da jeg var tenåring.så har det bygd seg gradvis oppover.
    først de siste halvannet året som det har vist stoffskifteproblemer.
    men for sikkerhets skyld skal jeg ta det opp med han.kanskje det er noen spessialister det går an og sende meg til.
    ja tenkte og lese litt på forumet her.
    ei veninne av meg har fibrmyliagi åsså.ho var på et par tre kurser om dette.og den diagnosen er det de kaller muskelsmertesyndrom.

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    6

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    Hvis du er i grenseland på prøvene, så må en se på hvilke symptomer du har for å avgjøre om du bør ha prøvebehandling med stoffskiftemedisin.

Du kan se om du kjenner deg igjen i disse listene med symptomer (klikk på lenken under):

https://www.stofskifteforum.dk/showt...?t=8497&page=2
    skal kikke her.men er det betablokker de bruker mot stoffskifte?vet i alle fall noen av alternativene er betablokker.
    og det kan jeg ikke bruke etter som jeg har astma.
    så ammer jeg for tiden så kan vel ikke bruke noen særlig medisiner nå heller kanksje uten at jeg vet no sikkert.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Heisann Tullemor
    Betablokkere er hjertemedisin som i noen tilfeller brukes for å baehandle symptomer som hjertebank ved HØYT stoffskifte. Dette har ingenting med behandling for lavt stoffskifte å gjøre. Lavt stoffskifte skyldes mangel på stoffskiftehormon og behandles ved å tilføre hormonet kroppen mangler i tablettform. Den vanligste behandlng i Norge er en tablett som heter Levaxin og er et kunstig hormon. Du kan trygt ta dette mens du ammer. Be legen din om utskrift av prøvesvarene dine, så kan du legge dem ut her med referanseområde så skal vi hjelpe deg å forstå hvis du trenger det. Velkommen til forumet.

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    6

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Heisann Tullemor
    Betablokkere er hjertemedisin som i noen tilfeller brukes for å baehandle symptomer som hjertebank ved HØYT stoffskifte. Dette har ingenting med behandling for lavt stoffskifte å gjøre. Lavt stoffskifte skyldes mangel på stoffskiftehormon og behandles ved å tilføre hormonet kroppen mangler i tablettform. Den vanligste behandlng i Norge er en tablett som heter Levaxin og er et kunstig hormon. Du kan trygt ta dette mens du ammer. Be legen din om utskrift av prøvesvarene dine, så kan du legge dem ut her med referanseområde så skal vi hjelpe deg å forstå hvis du trenger det. Velkommen til forumet.
    takk for det
    hender jeg sliter med hjertebank.men er bedre nå enn det var.
    men takk for informasjon.er ganske nytt for meg detta.
    bra da at jeg kan bruke medisiner om det blir alternativ medisin
    skal be legen om svaret på prøvene fremover ja og legge dem her.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Mange med lavt stoffskift får også hjertebank, men det behandles ikke med betablokkere. Kos deg i jula.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn